Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 133704 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #180 : 16.03.2012, 13:21:39 »
Meinaat sitten ahtaa konetta oikein kunnolla?

Vai oliko tässä ironiaa hukkaportin letkusta? :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #181 : 17.03.2012, 00:52:03 »
Eihän tuo letku ole Bilteman paineilmaletkua?

Omassa autossa oli joskus aivan samannäköistä ja se suli lyttyyn kun sai vähänkin lämpöä.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #182 : 17.03.2012, 23:59:54 »
Jos työnnät ilman säädintä ilmaa tuonne portin yläpuolelle, paineet on melko lailla niin paljon kun turbo tuottaa...

Suora letku portin alapuolelle ja säätimen kautta paine yläpuolelle...
« Viimeksi muokattu: 18.03.2012, 00:02:14 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #183 : 19.03.2012, 08:49:31 »
Eihän tuo letku ole Bilteman paineilmaletkua?

Omassa autossa oli joskus aivan samannäköistä ja se suli lyttyyn kun sai vähänkin lämpöä.

Samat kokemukset.. Lensi letkut pois aika hätäseen.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkein valmis :)
« Vastaus #184 : 27.03.2012, 22:05:01 »
Päivitellääs tätäkin hieman. Tuli hankittua omaan budjettiin sopiva ihan asiallinen työkaluvaunu työkaluineen... Nyt on mukavampi puuhastella verstaalla.



Pitihän sitä heti testata ja nykästä kajuutasta ylimääräiset rojut poies ja alkaa piikata bitumia lattiasta. Kuskin etulattiasta löyty ihan kunnonkokoisia reikiä, hanttarin jalkotilasta yksi pienempi, sekä kuskin takalattia on melko pitsiä... Keijo K-orroosio siis iskenyt ja hieman joutuu näyttämään hitsipilliä...

Tarkoitus maalata jollain värillä vielä tuo lattia ja jossainvälistä nykästä putket hyttiin...

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Helttuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruostehommia
« Vastaus #185 : 28.03.2012, 17:34:58 »
Auton lattiahan on karmeassa kunnossa. Muistan edelliseltä foorumilta, kun aikaisemmalla omistajalla tästä samaisesta autosta oli projekti-osiossa kuvasarja, kun "rakensivat" ja maalasivat auton uudelleen muistaakseni yhdessä kuukaudessa. Epäilevänä Tuomaana ajattelin, ettei kuukaudessa nyt ihan kaikkea laiteta viimesen päälle, vaikka kuvissa työnjälki näytti ihan uskottavalta ja siistiltä.  :'(

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruostehommia
« Vastaus #186 : 30.03.2012, 14:14:23 »
Auton lattiahan on karmeassa kunnossa. Muistan edelliseltä foorumilta, kun aikaisemmalla omistajalla tästä samaisesta autosta oli projekti-osiossa kuvasarja, kun "rakensivat" ja maalasivat auton uudelleen muistaakseni yhdessä kuukaudessa. Epäilevänä Tuomaana ajattelin, ettei kuukaudessa nyt ihan kaikkea laiteta viimesen päälle, vaikka kuvissa työnjälki näytti ihan uskottavalta ja siistiltä.  :'(

Eipä se nyt niin karmea ole. Perus paikat, mistä 200:sarja mätänee. Kolme paikkaa joutuu siis hitsaamaan... Onhan tässä korinrakennuksessa toki oiottu, pellit ei istu oikeen mistään, eikä esim. lokarit olleet kiinni kun koriliimalla :) Hätäisesti laitettu ainakin nippuun ja pohjatöissä on oiottu. esim. oven lukkopesät poistettu ja hitsattu sisäpeltiin parilla hepillä pellinpala kiinni ja kitillä tasaan. Ei mitään koriliimaa tms, ettei vesi pääsisi väliin... Hieman on tekemistä, jos oikein siistin haluaa ulkokuoresta... Laitetaan tämä nyt ensin käynti ja käyttökuntoon ja katsotaan sitten, onko halua ja motivaatiota parsia ulkokuoresta siistimpi ja vaikkapa maalata yli koko koppa...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruostehommia
« Vastaus #187 : 30.03.2012, 19:27:05 »
Hioin tänään ruosteenalut ja bituminliimat lattiasta pois ja laskin pari purkkia sinkkiä tilalle...

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Jaakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruostehommia
« Vastaus #188 : 31.03.2012, 11:33:47 »
Eipä se nyt niin karmea ole. Perus paikat, mistä 200:sarja mätänee. Kolme paikkaa joutuu siis hitsaamaan...

Eli lattia, kyljet ja katto...  8)

Mulla on omassa hitsattu kaikki kylkilinjoista alaspäin ja vähän ylöspäinkin. Aina löyty lisää kun kaiveli vaan.
Parasta olis purkaa hylsyksi ja puhaltaa korigrillissä puhtaaksi.

Koska savut?
1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruostehommia
« Vastaus #189 : 31.03.2012, 15:05:50 »
Eli lattia, kyljet ja katto...  8)

Mulla on omassa hitsattu kaikki kylkilinjoista alaspäin ja vähän ylöspäinkin. Aina löyty lisää kun kaiveli vaan.
Parasta olis purkaa hylsyksi ja puhaltaa korigrillissä puhtaaksi.

Koska savut?

Ehei sentään. Tätä koppaa ei oltu ainakaan sisäpuolelta hitsailtu yhtään. Toki varmasti alustasta löytyy muutama ratsupaikka ja paljon massaa :)

Äsken kävin vaihtamassa taakse AVO merkkiset 16 naksuset takapamput, kun kaveri sai pyöräytettyä uudet holkit niihin... Ne sujahti paikalleen ja rakentelin taka-akselille joustonrajottimet...

Käryistä ei vielä tarkempaa tietoa, kaippa se pitäis startata ennen kesää?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruostehommia
« Vastaus #190 : 12.04.2012, 11:19:54 »
Tässä ois ehkä pieni pelko, että jos kaikki menee nappiin niin lauantaina koitetaan saada romu käymään joutokäyntiä :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Lauantaina savut?
« Vastaus #191 : 12.04.2012, 13:56:50 »
 :nälkä:

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ruostehommia
« Vastaus #192 : 12.04.2012, 17:12:14 »
Tässä ois ehkä pieni pelko, että jos kaikki menee nappiin niin lauantaina koitetaan saada romu käymään joutokäyntiä :)

O0

Se on hieno tunne kun saa auton isojen muutosten jälkeen käymään.  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Lauantaina savut?
« Vastaus #193 : 15.04.2012, 12:15:57 »
Eihän sitä keretty eilen kun sen 7 tuntia kahteen mieheen tekemään. Startti jäi kiinni suuttimien vastuksista, jotka on hukkunut tallin uumeniin, täytyy käydä ne etsimässä ja kytkemässä, muutamat johdot vielä kiinni megaan ja parit letkut imusarjaan :) Johtosarjat saatiin tehtyä valmiiksi ja pakoputken nostin paikoilleen,  yms. pientä.

Päätettiin luovuttaa eilen ilta ysin maissa...

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Lauantaina savut?
« Vastaus #194 : 20.04.2012, 08:30:08 »
Aikaa starttiin meneekin muutama tallipäivä odotettua pidempään. Tähän autoon Megan kytkeneellä ei ole kyllä ollut hajuakaan, miten tuon laitteen on tarkoitus toimia ja sähkötyötkin on ollut senmukaiset. On ylipäätään ihme, että tämä on joskus käynyt noilla kytkennöillä. Releiden virtapuoli ja ohjausvirtapuolet on menneet sekaisin, järjettömiä kytkentöjä, huonoja liitoksia yms. No, kun tekee kaiken uusiksi, niin toimintavarmuus varmasti kasvaa. Huvittavin viritelmä oli "jakoblokkina" toimiva 6mm pultti, jossa reikäliittimiä mutterilla kiristettynä, ja tämä vyyhti ei ollut suojattu mitenkään vaan roikkui kojelaudan sisällä vapaana. Ihme, ettei ole palanut koko auto... Bensapumpuille vedetty virta ilman sulakkeita yms mukavaa. Releille ei ollut kantoja vaan perus suojaamattomat abikot ja nekin väärin kytkettynä :) No sähkötyöt alkaa olla blakkarissa. Enää täytyy liittää uudet suuttimien piuhat etuvastuksineen paikalleen ja sitten voipi koittaa käyntiin, aika vaan loppui eilen :)

Pumppujen virrat pitää vielä siistiä ja niputtaa...


Sekä vanhat johdot ja viritelmät purkaa uusien tieltä pois...

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron