Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 151351 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #75 : 08.04.2011, 14:33:53 »
Vanha paskaks vaan.
Uusi laakeri menee helposti kun puhdistaa akselin hyvin.
Krymppirengas pitää painaa esim. sopivalla putkesta tehdyllä työkalulla prässissä. Lämpö auttaa.

Muista missä järjestyksessä osat oli kun rupeat kasaamaan, peruuttaminen on hankalaa krympin ollessa jo paikoillaan.

Ei taida tuo krymppirengas mennä edes paikalleen ilman lämpöjä :juhau:
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #76 : 08.04.2011, 15:37:51 »
Ei taida tuo krymppirengas mennä edes paikalleen ilman lämpöjä :juhau:
kyllä menee ilman lämpöä,muutama kymmen on bilian aikaan tullut vaihdettua,yhtäkään ei ole lämmitelty.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #77 : 08.04.2011, 16:05:00 »
kyllä menee ilman lämpöä,muutama kymmen on bilian aikaan tullut vaihdettua,yhtäkään ei ole lämmitelty.

Ihan käsityökaluin mitä löytyy peräkontista on myös vaihdettu laakeria taakse.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #78 : 08.04.2011, 16:07:15 »
Ihan käsityökaluin mitä löytyy peräkontista on myös vaihdettu laakeria taakse.

Kovat jätkät voi vaihtaakkin. Itsellä ei noi laakerit ole yleensä mennyt paikoilleen ilman kunnollisia työkaluja/lämpöä.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #79 : 08.04.2011, 17:33:43 »
Menee ilman lämpöäkin ja ilman prässiä, ei ole vaan vielä tarvinnut kenttäolosuhteissa tuota kokeilla kun on oppinut liian hyvän päälle.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #80 : 08.04.2011, 21:50:45 »
Kaasulla kuumaks ja menee, senku tiputtaa.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #81 : 09.04.2011, 08:29:47 »
Kaasulla kuumaks ja menee, senku tiputtaa.

Ehkä kuitenkin kuumailmapuhaltimella, kaasulla kun lämmittää menee yli lämmön jonka materiaali kestää muuttamatta ominaisuuksia ja krymppi huononee..

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #82 : 12.04.2011, 15:41:38 »
Laikkasin eilen vanhat koolit halki ja meisselillä napauttamalla irtos kiltisti, ihme, ettei laikka lipsunut vetariin kun kiireessä turasin.. Sitten osien odottelua ja odottelua...

Vielä puuttuvia osasia, että pääsis jatkamaan askartelua:

- Parit liittimet bensalinjastoon
- Vetareiden laakerit ja stefat
- Puola
- Ilmansuodatin
- Jotain pikkunippeleitä
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Nercs

  • Vieras
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #83 : 25.05.2011, 12:16:33 »
Mitäs tänne joko auto on katu käytössä.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #84 : 25.05.2011, 14:02:22 »
Eipä ole edennyt mihinkään suuntaan.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #85 : 02.06.2011, 15:29:57 »
Jahas, mitähän sitä tuli tehtyä väärin? Eikös kasausjärjestys vetarille ole seuraava: akseliputki->jarrukilpi->vetarin levy->käsijarrukenkäpidikkeet->pultit?

Kun vedän pultteja kiinnipäin niin perä menee jumiin. Krympit on satavarmasti pohjassa...

Pikaista neuvoa kaivattaisiin...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #86 : 02.06.2011, 15:39:09 »
Jahas, mitähän sitä tuli tehtyä väärin? Eikös kasausjärjestys vetarille ole seuraava: akseliputki->jarrukilpi->vetarin levy->käsijarrukenkäpidikkeet->pultit?

Kun vedän pultteja kiinnipäin niin perä menee jumiin. Krympit on satavarmasti pohjassa...

Pikaista neuvoa kaivattaisiin...

Onhan laakeri oikeinpäin? Tossa meijän tallilla kävi yks tapaus missä tarvikelaakeri käyttäyty noin, joutu tekee simmit alle.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Perä jumiin?
« Vastaus #87 : 02.06.2011, 15:41:57 »
Kyllä se näyttäis oikein päin olevan, ei noita kai voi kun yksinpäin asentaakkaan...

Täytyy ottaa rillauksen jälkeen uusi isku verstaalle ja koittaa syöneenä uudestaan...

En kyllä viitsinyt vetää tota vetarin levyä ihan kireelle asti, kun alko jo jumittamaan...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Perä jumiin?
« Vastaus #88 : 02.06.2011, 16:06:44 »
Siinä laakerin rullien ohjausrenkaan ulkolaidassa on semmonen irtonainen rengas, mikä jää koottaessa ulomman stefan ja ulkokoolin väliin. Onhan se siinä ohjausrenkaan päällä, eikä kilise siinä välissä irtonaisena?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Perä jumiin?
« Vastaus #89 : 02.06.2011, 18:08:25 »
Miksei laakeria voisi väärinpäin asentaa?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo