Elekma  Autoracing

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 133567 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #225 : 29.05.2012, 23:03:02 »
Vikahan on siinä, että mulla on tosiaan vaan remmin takapuolella ohjurilevy, remmin edestä olen sen unohtanut laittaa paikoilleen :)

Eli vielä kerran kampuranpyörä auki!
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Miki.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #226 : 29.05.2012, 23:15:52 »
toivotaan että nyt sitten toimii  :pomo:

Poissa myöhänen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #227 : 30.05.2012, 06:11:33 »
Mulla joskus lähti hihna karkuun, kun ei ollut kiristäjän ohjuri tappi kunnolla pohjassa, vaan kanitti kiristin rullaa vinoon.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #228 : 31.05.2012, 20:09:40 »
kaverilla kävi samanlailla ja oli auennut kampiakselin päässä oleva siiva pyörä. toinen vaihtoehto on myös että onko siellä siiva pyörän takana semmoinen ohut metalli levy?

Jep, eli mullahan näin on käyny. Yhdellä volvolla taisin ajaa 10tkm ilman sitä siivan takana olevaa levyä, hyvin toimi, vaikka remmi tuli ulos hiukan.  :2funny: Tämän huomasin ku jakoremmi vaihdettii.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #229 : 15.06.2012, 16:03:21 »
Mulla oli tommisbilletin kanssa samaa vikaa. Korjaantui vasta kun tein spacerin tommin pilipalin taakse ja nyt on hihna suorassa. Offset taisi olla väärä pilipalissa..

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #230 : 15.06.2012, 16:23:41 »
Mulla oli tommisbilletin kanssa samaa vikaa. Korjaantui vasta kun tein spacerin tommin pilipalin taakse ja nyt on hihna suorassa. Offset taisi olla väärä pilipalissa..

Hmm. Täytyykin toi vielä tutkia, mulla ei ole tää säädettävä pyörä ollut omassa moottorissa kiinni, mutta Bamsella se oli vanhassa koneessa, eikä sillä mitää spaceria tainnu siinä olla...

Täytyy tosiaan tutkia toi asia vielä, jahka saa vaan kammettua ittensä tallille ja laitettua sen ohjurilevyn paikoilleen :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #231 : 02.07.2012, 21:14:54 »
Hermo alkaa mennä näiden ongelmien kanssa...



Ja taas adaptereita etsiskelemään...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #232 : 02.07.2012, 21:17:43 »
No mitäs?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #233 : 02.07.2012, 21:19:06 »
Hankkiako Reguun kartiokierteellä olevat urospäät vai vaihtaakko letkuihin AN8 nartut...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #234 : 02.07.2012, 21:22:03 »
Hankkiako Reguun kartiokierteellä olevat urospäät vai vaihtaakko letkuihin AN8 nartut...

Jaa joo toi kuva ei katto ainakaa mulle auennu että mitäs nyt ennenku kerroit  :)
Etkai sää letkui meinaa uusia?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #235 : 03.07.2012, 21:56:09 »
Ei muuta kuin talsit asiansa osaavaan hydrauliikka liikkeeseen ja haet sieltä kunnon letkut ja liittimet ja heitä noi "lentokone liittimet" jorpakkoon  niin alkaa pitämäänkin liitokset.
Tämä on sitten vain minun henkilökohtainen mielipide kun kerran olen itsekkin noiden kanssa pelleillyt tuloksena vain vuotavia liitoksia  :P
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #236 : 03.07.2012, 21:58:47 »
Ei muuta kuin talsit asiansa osaavaan hydrauliikka liikkeeseen ja haet sieltä kunnon letkut ja liittimet ja heitä noi "lentokone liittimet" jorpakkoon  niin alkaa pitämäänkin liitokset.
Tämä on sitten vain minun henkilökohtainen mielipide kun kerran olen itsekkin noiden kanssa pelleillyt tuloksena vain vuotavia liitoksia  :P

Ongelmiahan näissä on ollut, markalla saa markan liittimet, eli suurin osa liitoksista on kiinan kuraa, osa Earlsin laatuliitoksia (ei ongelmia). Millaiset on kunnon "letkut ja liittimet" mielestäsi?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #237 : 04.07.2012, 09:13:46 »
Sellaiset liittimet jotka on suunniteltu pitämämään useita satoja baareja painetta, eli rauta liittimet joihin puristetaan letku kiinni.
Itse käytän pääsääntäisesti pelkästään hydrauli liittimiä, ei ongelmia, voi väärin käyttää ja yrittää ylikiristää mutta ne ei hajoo...
Ne ei ole niin bling bling mutta toimii.

Kyllä noi kiinalaiset liittimetkin toimii kuin käyttää oikein. Tai ainakin kaikki mitä olen itse laittanut on pitänyt.

Pistit sitten auton myyntiin.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #238 : 04.07.2012, 09:46:32 »
Hermo alkaa mennä näiden ongelmien kanssa...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ja taas adaptereita etsiskelemään...

Mikäs kierre tossa silumiinimöhkäleessä on, kun otat ton natsan irti? vai saako sen?
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #239 : 04.07.2012, 10:07:28 »
Millaiset on kunnon "letkut ja liittimet" mielestäsi?


Tässä oma mielipiteen parhaista letkuista ja liittimistä. Osa tehty "sileästä" teflonista, osa "juomutetusta". Sileän metrihinta on ihan tolkullista, tuo juomutettu on aika karvaan hintaista. Mutta juomutetun letkun hieno ominaisuus on tämä:


Eli taipuu mukavan pienellä säteellä.


Muoks muoks: Toi sileäpintainen punoksella päällystetty 8-kokoinen letku on speksattu -75-+230c lämpötila-alueelle, normi maks käyttöpaine 161bar, räjähdyspaine 483bar.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2012, 10:30:12 kirjoittanut Oksanen »
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy