Samppasport  Futurez

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 151167 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #240 : 04.07.2012, 12:13:55 »
Sellaiset liittimet jotka on suunniteltu pitämämään useita satoja baareja painetta, eli rauta liittimet joihin puristetaan letku kiinni.
Itse käytän pääsääntäisesti pelkästään hydrauli liittimiä, ei ongelmia, voi väärin käyttää ja yrittää ylikiristää mutta ne ei hajoo...
Ne ei ole niin bling bling mutta toimii.

Kyllä noi kiinalaiset liittimetkin toimii kuin käyttää oikein. Tai ainakin kaikki mitä olen itse laittanut on pitänyt.

Pistit sitten auton myyntiin.

Ensikerralla sitten viisaampi letkujen/liittimien kanssa. Nyt on tosiaan kompura tallilla ja saa tehtyä loppurutistukset auton kanssa, jotta sen saa dynoon ja rekisteröintikatsastukseen... 11.päivä ensikuuta jos koittaisi sillä muutamat varttimailivedot käydä ajamassa!

Ja juu, oli noussut eilen nettiauto.comiin katsotuimpiin sijalle 3!

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Melkeen täystuho!
« Vastaus #241 : 08.08.2012, 23:28:12 »
Eipä sitä ihan kerkeä lauantaille laitetta rikkomaan, mutta tänään voitettiin loput ongelmat, eli bensaregu vaihdettiin kiinamalliseen Aeromotiveen ja parit letkuliittimet, samoiten puuttunut jakohihnan ohjuri laitettiin paikalleen...

Saatiin auto todistetusti käymään omillaan, kyllä aika mahtava tunne tällähetkellä...

Uppaan videota vielä tänään muidenkin ihmeteltäväksi.

http://www.youtube.com/watch?v=C0w5sjiGAVw
« Viimeksi muokattu: 09.08.2012, 00:05:50 kirjoittanut Morjenz »
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #243 : 09.08.2012, 13:33:38 »
No onks tässä nyt se nettiauton 450 hv?
Niin se taisi olla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #244 : 09.08.2012, 13:46:17 »
No onks tässä nyt se nettiauton 450 hv?

Katsotaan nyt mitä se tuottaa jarrussa syksymmällä, täytyy ajaa peruskartat kadulla ja varmistaa ahtoputkiston/jäähdytysjärjestelmän tiiviys...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #245 : 09.08.2012, 16:52:42 »
Ihan vinkkinä tilaa jo valmiiksi bensareguun Aeromotiven orkkiskalvo varalle (ei ole kalliita). Kiinalaiskalvo porsi itellä muutaman käyttötunnin ikäisenä.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #246 : 09.08.2012, 21:53:31 »
Ihan vinkkinä tilaa jo valmiiksi bensareguun Aeromotiven orkkiskalvo varalle (ei ole kalliita). Kiinalaiskalvo porsi itellä muutaman käyttötunnin ikäisenä.
Jos en aivan väärässä ole niin tuossa säätimessä sellainen jo onkin.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #247 : 09.08.2012, 22:27:33 »
Ihan vinkkinä tilaa jo valmiiksi bensareguun Aeromotiven orkkiskalvo varalle (ei ole kalliita). Kiinalaiskalvo porsi itellä muutaman käyttötunnin ikäisenä.
hmh. Mulla on ainakin toiminu..
E85 se ei kyllä kestä

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #248 : 15.08.2012, 12:05:40 »
Renkaat pitäisi saada. Tarkemmin 2kpl renkaita.

Koko 235/60/R15 tai 26,5/10,5/15

Mickey Thompson ET Street Radialit tai M&H Racemasterit.

Myös käytetyt kelpaa.

Racers Place tarjosi Mickey Thompsoneita hintaan 270e / kappale, noin viikon toimitusaika.

Kuplapaja / Jyränkö oli myynyt kaikki M&H Racemasterit loppuun.

Vinkkejä mistä voisi vielä kysellä?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #249 : 15.08.2012, 22:31:42 »
kuulostaako muista tuossa videolla että ois jakohihna liian piukalla? vinkuu/ujeltaa (huutaa apua) vaiko laturiko..
740 M50B25

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #250 : 16.08.2012, 10:31:26 »
kuulostaako muista tuossa videolla että ois jakohihna liian piukalla? vinkuu/ujeltaa (huutaa apua) vaiko laturiko..

Laturi siellä saattaa vähän vinkua, kun toinen remmi on löysemmällä (pyörä ilmeisesti kulunut tai puslat vähän loppu)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #251 : 16.08.2012, 12:58:44 »
Renkaat pitäisi saada. Tarkemmin 2kpl renkaita.

Koko 235/60/R15 tai 26,5/10,5/15

Mickey Thompson ET Street Radialit tai M&H Racemasterit.

Myös käytetyt kelpaa.

Racers Place tarjosi Mickey Thompsoneita hintaan 270e / kappale, noin viikon toimitusaika.

Kuplapaja / Jyränkö oli myynyt kaikki M&H Racemasterit loppuun.

Vinkkejä mistä voisi vielä kysellä?

Eikös ole hiukan aikaista ajatella renkaita, kun auto seisoo pukeilla säätämättä.. Kohdista nyt vaan se rakenteluintosi siihen, että pääset autoa edes ajamaan ensin.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #252 : 16.08.2012, 15:34:28 »
Eikös ole hiukan aikaista ajatella renkaita, kun auto seisoo pukeilla säätämättä.. Kohdista nyt vaan se rakenteluintosi siihen, että pääset autoa edes ajamaan ensin.

Pelkillä jarrulevyillä on vähän hankala ajaa, eikä viitsi uusia nastarenkaitakaan pilata. Sunnuntaina ois tarkoitus saada PLX-kiinni ja ilmattua kytkin, jonka jälkeen auton vois pudottaa pyörilleen, jos sellaset vielä tälläviikolla jostain siunaantuisi.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #253 : 19.08.2012, 20:26:19 »
Kytkimen ilmaus jäi haaveeksi, kun työsylinteristä on tiiviste paskana ja kusee läpi. Kyllä se liikerata taitaa onneksi riittää, eli jatkopaloja ei tarvita :)

Ei mennyt muutenkaan homma kuin elokuvissa, PLX saatiin johdotettua ja Mega näyttämään oikeata, mittari ei sanonut, mitään... Pelkkä RICH luki näytössä.

Pakoputki vuotaa hieman downpipen jälkeisestä liitoksesta. Öljynpaluu tihkuttaa myös, sekä muutamat kiina AN-rupuliliittimet hieman hikoilee...

Paisari oli paikallaan vähän kehnosti nippusiteillä, eikä ollut edes korkeimmalla kohtaa jäähdytysjärjestelmää.. Varmaan joku "pienoinen" ilmakupla, kun ilman flektiä käyttelin konetta käyntilämpöön niin työnsi korkin läpi glykolivedet hallin lattialle. 0,75 barin korkki oli paikallaan, toivottavasti ei nahka palanut...

Näihin tunnelmiin...

Eli uutta alsasyyläriä metsästämään.

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Käyntivideota.
« Vastaus #254 : 20.08.2012, 10:30:32 »
Onko kenelläkään tietoa, minkäkokoinen Griffinin menee pienellä vaivalla paikalleen? Muistaakseni ainakin Bamsella ja mistalla on tällaiset Volvoissaan?

Ostan suosiolla korkillisen Griffinin, kun tuosta vanhasta kennosta on letkulähtö vähän halki ja paisuntasäiliö ei mahdu mihinkään järjelliseen paikkaan?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy