Elekma  Autoracing

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 151290 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Alusyylärin koko? Griffin?
« Vastaus #270 : 29.08.2012, 13:08:14 »
Tuossahan näyttäisi olevan justiinsa sopiva tila 700-sarjan paisarille iskaritolpan edessä. Niin minullakin oli aikoinaan paisari asennettuna eikä vaadi sen kummempia toimenpiteitä.

Jos ostat Griffinin jäähdyttimen niin sinulla on seuraavana ongelmana tuo ahtimen ilmanotto, koska ainakin se jäähdytin minkä minä ostin on huomattavasti vakio jäähdytintä leveämpi.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Alusyylärin koko? Griffin?
« Vastaus #271 : 29.08.2012, 22:12:05 »
Hommasin tollasen 240/740 Turbon syylärin anturilla ja boostilta saan huomenna pienemmän paisarin...

Motonetistä hain pari sarjaa kytkimen työsylkän tiivisteitä...

Huomenna jos hakis pyöränpultit niin sit alkais olee ostokset tehty :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #272 : 05.09.2012, 23:14:13 »
Pyöränmuttereista ja tunkista jäi ensimmäinen koeajo kiinni :)

Muttereita ei löytynyt tarpeeksi ja tunkki ei suostunut nostamaan autoa pukeilta alas (jo pitkään temppuillut)

- PLX näyttää oikeita lukemia
- Jäähdytysjärjestelmä pelittää
- Kytkin ilmattu ja pelittää

No tokihan ajoituslamppu jäi myös kaverilta kotiin... tuntui käyvän turhan myöhäisellä joutokäyntiä (pakopesä lämpesi tosi julmetusti ja nopeasti)

Ensikerralla jos sais pitävän tunkin ja uudet pyöränmutterit, niin joskohan sitä pääsis jo nimellisesti liikuttelemaan...

Leimalle olis vielä pienoinen peltityö ja pissapoika ;)

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #273 : 12.09.2012, 23:13:04 »
Ite tulen käyttämään Gaz:in jäykkyys säädettävää iskunvaimenninta ja korkeus säädettävää jousta. Isot pojat suositteli tällasta ratkaisua. Toimii monissa tilanteissa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mistä olet hommannut ton koko paketin ois kiva saada tietoo et sais omaan 240 jäykän alustan ? :)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #274 : 17.09.2012, 10:47:22 »
Eilen sai vähän motivaatiota lisää loppurutistukseen, homma ei kuitenkaan mennyt ihan niinkuin elokuvissa (yllättävää)

- Sain pyörät paikoilleen (etusiin joutui laittamaan 3mm "spacerit", koska ottivat jarrusatulaan kiinni) lisäksi uudet pyöränmutterit olivat kummallisen väljät jengoilleen, tuskimpa noilla kovin kovaa uskaltaa ajaa

- Takapyöränlaakereissa tuntuu kumma välys. Kun renkaasta ottaa kiinni, pyörä klappaa ja kolisee aavistuksen, kun kääntää vähän pyörää siten, että lukko nappaa kiinni (välys poistuu) Laakerit uusia, missä mahtaa olla vika?

- Sain auton tunkattua vihdoin alas, työnnettyä pesupaikalle ja pestyä (lähti se 2-3 vuoden rakennuspöly päältä)

- Lisää bensaa tankkiin ja mappaamisen aloitus, auto käyntiin -> jännite vain reilu 12V -> laturi ei lataa... :S -> eipä tarvinnut mappailla

Onko kenelläkään sähkökaaviota, mistä näkisi, miten tuon öljynpaine ja latausvalon pitäisi olla kytkettynä mittaristosta? Mielestäni johdotus menee oikein ja polttimot ei ole palaneet?
« Viimeksi muokattu: 17.09.2012, 11:10:59 kirjoittanut Morjenz »
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #275 : 17.09.2012, 20:45:34 »

kenen toi pakosarja on siis tekemä vai oma tekemä ;) ?
« Viimeksi muokattu: 18.09.2012, 11:56:23 kirjoittanut JuHaU »
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #276 : 18.09.2012, 11:43:04 »
kenen toi pakosarja on siis tekemä vai oma tekemä ;) ?

HarriK näyttäis lukevan tuossa perässä

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #277 : 18.09.2012, 21:53:34 »
HarriK on pakosarjan tosiaan hitsannut ja nimimerkki 144:sen kanssa soviteltiin siihen hukkaportin lähtö.

Tässä pari kuvaa kun kävin verstaalla ohimennen





-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #278 : 19.09.2012, 21:20:51 »
Eilen sai vähän motivaatiota lisää loppurutistukseen, homma ei kuitenkaan mennyt ihan niinkuin elokuvissa (yllättävää)

- Sain pyörät paikoilleen (etusiin joutui laittamaan 3mm "spacerit", koska ottivat jarrusatulaan kiinni) lisäksi uudet pyöränmutterit olivat kummallisen väljät jengoilleen, tuskimpa noilla kovin kovaa uskaltaa ajaa

- Takapyöränlaakereissa tuntuu kumma välys. Kun renkaasta ottaa kiinni, pyörä klappaa ja kolisee aavistuksen, kun kääntää vähän pyörää siten, että lukko nappaa kiinni (välys poistuu) Laakerit uusia, missä mahtaa olla vika?

- Sain auton tunkattua vihdoin alas, työnnettyä pesupaikalle ja pestyä (lähti se 2-3 vuoden rakennuspöly päältä)

- Lisää bensaa tankkiin ja mappaamisen aloitus, auto käyntiin -> jännite vain reilu 12V -> laturi ei lataa... :S -> eipä tarvinnut mappailla

Onko kenelläkään sähkökaaviota, mistä näkisi, miten tuon öljynpaine ja latausvalon pitäisi olla kytkettynä mittaristosta? Mielestäni johdotus menee oikein ja polttimot ei ole palaneet?

Ettei vaan olis M12x1,5 mutterit.. vai olikos se 1,25.. No kuitenkin ne käy volvon pinnoihin, mutta ovat hiukan väljät. Orkkiksethan on tuumakoossa..

Mistä olet hommannut ton koko paketin ois kiva saada tietoo et sais omaan 240 jäykän alustan ? :)

Kato mun projektia.. Siinä on just edellämainittu setti.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2012, 21:22:52 kirjoittanut mista »

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #279 : 19.09.2012, 21:34:44 »
Ettei vaan olis M12x1,5 mutterit.. vai olikos se 1,25.. No kuitenkin ne käy volvon pinnoihin, mutta ovat hiukan väljät. Orkkiksethan on tuumakoossa..
Joo, oliskohan ollut apaut -93 asti 1/2 UNF kierre. Tai jotain semmosta... kannattaa tsekata.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #280 : 19.09.2012, 22:03:52 »
Joo mutta eipä M12 muttereita saa väljästi 1/2" pinnapultteihin.. Toistepäin ois kyllä mahollista (että 1/2 mutterit ois väljät m12 pinnapultissa)..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #281 : 19.09.2012, 22:12:57 »
HarriK on pakosarjan tosiaan hitsannut ja nimimerkki 144:sen kanssa soviteltiin siihen hukkaportin lähtö.

Tässä pari kuvaa kun kävin verstaalla ohimennen

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

paljon shellholmmin paketti makso ku tilasit ? mistä oot hommannu ton spoilerin :D ??
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #282 : 19.09.2012, 22:24:59 »
Joo mutta eipä M12 muttereita saa väljästi 1/2" pinnapultteihin.. Toistepäin ois kyllä mahollista (että 1/2 mutterit ois väljät m12 pinnapultissa)..

Jaa.. Mitenhän ihmeessä mä onnistuin sen tekemään viime viikolla kun kävin rengasliikkeessä hakemassa muttereita. Luulin jo löytäväni oikeat, kun pyörittelin ne paikoilleen, mutta huomasinkin vasta sitten, että oli milliset..

Voi olla, että tyrin sitten jotain..

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #283 : 20.09.2012, 13:54:11 »
paljon shellholmmin paketti makso ku tilasit ? mistä oot hommannu ton spoilerin :D ??

Mulla ei ole yhtään osaa tässä projektissa Sellholmilta. Tässä autossa on edessä keltaiset R-sport iskarit ja kiepin katkaistus Lesjöt. Takana AVO:n säädettävät takapumput ja normaalimittaiset Lesjöfros jouset. Spoileri tuli aikoinaan Ruotsista.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #284 : 20.09.2012, 16:59:17 »
Mulla ei ole yhtään osaa tässä projektissa Sellholmilta. Tässä autossa on edessä keltaiset R-sport iskarit ja kiepin katkaistus Lesjöt. Takana AVO:n säädettävät takapumput ja normaalimittaiset Lesjöfros jouset. Spoileri tuli aikoinaan Ruotsista.
aa joo sori sekotin ku yhel toisel oli noi shellholmin tolpat :D mut joo muistaks mistä sivult tilasit ton spoilerin :D
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

 

Autoracing  KL-varaosat