Aloitetaan siitä luvatusta "kytkentäkaaviosta" tuolle kiinan keskuslukituksen kauko-ohjaukselle:

Kauko on kytketty Volvon oman keskuslukituksen rinnalle tällä kytkennällä. Vilkut vilkkuu kerran kun ovet lukitsee ja kahdesti kun ovet avaa.
Sitten muihin aiheisiin.

Jakopääremppa saatiin vihdoin tehtyä kokonaan loppuun kun irrotti vesipumpun hihnapyörän ja ehjä suojakopan yläosa löytyi. Öljykorkin tiiviste tuli vaihdettua samalla.
Diskantit asennettiin "oikeille" paikoilleen tuonne orkkisritilöiden alle tällä tavalla:

Diskanteista lähti näppärästi koko muovirunko irti meisselillä suostuttelemalla, orkkisritilöiden muovin reikää piti vähän vingulla suurentaa ja sen jälkeen liimasin diskantit sikamassalla paikalleen. Jakosuotimet asennettiin tämän jälkeen kun vähän aikaa metsästettiin kaiuttimien johtoja kojetaulun alta. Mankka meni ongelmitta paikalleen ja tupakansytytin laatikoineen saatiin pienellä patentoinnilla paikalleen, vanhat kiinnikkeet oli murrettu, konsolissa on selvät jäljet että lokero on revitty joskus välivallalla irti paikaltaan. Mankkaa tuli kokeiltua jo sen verran että poppi soi ja johdot on oikein laitettu faderilla testailun perusteella. Vielä ei oikein osaa sanoa soinnista mitään kun yhdestä ovesta puuttuu kaiutin, äkkiseltään kuitenkin kuulosti hyvältä ja bassotoistoakin löytyy jonkun verran.
Kuskin penkki lisättyine toppauksineen tuli kasattua eilen loppuun, penkistä tuli tosi hyvä istua orkkikseen verrattuna ja sivuttaistukea tuli reilusti lisää. Tänään takapenkin selkänojat kokivat myös vihdoin uudelleensyntymän karhunlangan, messumaton ja kontaktiliiman avustuksella. Jälkiviisaana tuli atan kanssa pohdittua että olisi ehkä pitänyt alun alkaen ostaa tähän kokonaan uudet penkit, mutta nyt riittää kun ostaa pelkän takapenkin selkänojan, saa tarjota jos löytyy sinistä/mustaa puolinahkaista jossa on kolmipistevyö myös keskellä. Penkit on kuitenkin nyt paikallaan ja auto alkaa näyttää taas autolta. Kaikki toistaiseksi irti oleva hilpe alkaa pikkuhiljaa siirtyä takakonttiin minne se kuuluukin. Kuvasaastetta parin viime päivän saavutuksista:




Megaa varten vedettiin muutama puuttuva kaapeli ja kävin hakemassa 850-sarjan kaasuläpän asentoanturin, imuilman lämpöanturi meni tilaukseen. Vesipumpun hihnapyörä on muuten halkaisijaltaan sellainen, että vakiomittainen 1015mm hihna on liian pitkä pyörittämään vesipumppua ja ohjaustehostinta, onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Tilasin tähän hihnaksi 982mm mittaisen hihnan, toivottavasti on sopiva. Muut pari hihnaa on myös hankittuna, jos saisi kaikki remmit ensi kerralla paikalleen.
Seuraavalla kerralla etukulman, kuskin oven ja helmojen valmistelu maalausta varten. Mukavia hiontahetkiä siis luvassa.

edit 6.4. lisätty tehtyjä hommia ja muokattu tekstiä vähän.