Autodiagnoosi  Carcom Oy

945-remonttipäiväkirja / myyty

  • 103 Vastauksia
  • 42722 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #45 : 06.05.2015, 16:21:48 »
Edellisessä viestissä mainitut vanteiden keskiöt on kuulemma olemassa, mutta toistaiseksi teillä tietämättömillä.

Kaikenlaista on tullut taas puuhattua atan kanssa, auton takaluukku ja konepelti on nyt maalattu, tosin konepelti menee vielä uusiksi kun siitä ei tullut niin hyvä kuin näissä oloissa saadaan. Maalaria jäi oikein harmittamaan lopputulos, mutta onneksi voi tehdä uudelleen, eikä ole iso vaiva seuraavalla kerralla kun hioo vaan pinnan koneella mataksi, pyyhkii rasvanpoistolla ja pölynpoistoliinalla ja laittaa uutta maalia ja lakkaa pintaan. Täytyy tehdä maalauspöydän jalkoihin jatkopalat että konepellin saa noin 45 asteen kulmaan uutta maalausta varten, sitten ylttää maalaamaan laidasta laitaan kerralla eikä jää sumurajoja kuten nyt jäi eikä maalin pitäisi vielä noin miedolla kulmalla tarpeeksi lämpimässä edes valua. Muutenkin tuli paikkamaalattua pensselillä lähes kaikki auton lukuisista kiveniskemistä, maalipinta on nyt ainakin siistimpi kuin minulle tullessa. Ei tästäkään viimeisen päälle siistiä saa ilman ylimaalausta, mutta sille ei ole tarvetta kun tämän on tarkoitus kuitenkin olla käyttöauto. :D

Konepelti hiottiin pellille asti kun ruostepilkkuja ja kiveniskemiä oli niin paljon, hioin ensin rälläkällä kuskin puolen konepellistä pellille ja sain aikaan jokusen aallon pellin liian lämpenemisen takia. :( Lopusta konepeltiä hioin rälläkällä vain lakan pois ja maalin pintakerroksen rikki ja siitä pellille asti epäkeskolla ja hiomalaikalla. Suosittelen kaikille isoja pintoja hioville hengityssuojan käyttöä, henki ei taida vieläkään kulkea normaalisti kun maanantaina hioin konepellin. :-X Rälläkällä aikaansaadut aallot oikeni onneksi hyvin filleripohjamaalilla ja maalilla. Seuraavan maalauskerran jälkeen näkyviin jää tuskin mitään. Osia korista ja joitain pieniä irtonaisia osia hiekkapuhallettiin ennen maalausta. Muutaman projektikuvankin muistin ottaa.









Tarrojakin pääsin liimaamaan tänään.





On tälle muutakin tehty, vaihdelaatikon öljyt vaihdettiin ja suodatin pestiin, öljy oli vaan vähän ruskeaan taittavaa, edellinen omistaja ei siis ole kurittanut laatikkoa pahemmin. :o Moottorin öljyt vaihtui myös uusiin ja bensatankin melkein puhkiruostunut panta vaihdettiin sinkittyyn reikäpantaan. Toisen alkuperäisen pannan tilalle oli patentoitu jo reikäpantaa mutta sekin vaihdettiin uuteen, oli päässyt ruostumaan yhdestä kohtaa mihin oli jätetty alkuperäistä kiinnityspantaa alle. Penkkien nahkaosat on tullut käsiteltyä valjasrasvalla pariin kertaan, mutta vieläkin tuntuvat kaipaavan rasvaa, moni kohta imee rasvan hetkessä ja näyttää ja tuntuu edelleen kuivalta kuin Sahara. Etupyörät vaatii näiden vanteiden kanssa spacerit ettei vanteen tasapainotuksessa laitettu lyömäpaino hakkaa iskaritolppaan jatkuvasti, tämäkin tuli huomattua vasta hinauksen jälkeen tallilla kun paino oli jo siirtynyt paikaltaan, yhden vanteen joutuu siis vielä viemään kerran tasapainotettavaksi. Varmaan jotain muutakin tehtyä unohtui raportoida kuten yleensä.

Kotirauhan ylläpitämisen tähden lähdin kotiin ajoissa tänään, vielä on kuitenkin työlistaa jäljellä:
- helmojen laitto paikalleen
- flektin hitaamman nopeuden ohjaus Megan ulkopuoliselle anturille
- sytytystulppien ja johtojen vaihto
- muutama pienempi sähköhomma
- pakoputken taka-akselin ylityksen pätkän vaihto
- lukkoperän asennus ja samalla jarruremontti taka-akselille, Mata76:lle laitettu viestiä anturikehän tarpeesta.

Turboa odotellaan edelleen takaisin kotiin, voi olla niin että mennään ensi viikolla R-Motorsportille pelkästään atan talviautolla. ::)
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 17:19:18 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #46 : 07.05.2015, 17:34:20 »
ata kerkesi laittaa tänään helmat paikalleen jo ennenkun itse kerkesin kaupoilla pyörimiseltä tallille, piti saada tämä pois alta ja nosturille tilaa oikeaa huoltokohdetta varten. Tältä se nyt sitten näyttää, huom. liina hinausta varten tyylikkäästi konepellin välissä.





Tämmöistä pientä maalaushommaakin tehtiin. Samalla otettiin ilmansuodattimesta se kuristusputki pois, mikälie idea ollut laittaa sitä edes sinne, tuli mieleen mopojen kuristimet. :idiot2:



Jos tällä ajelisi jonkin aikaa ennen perämurikan vaihtoa, eipä sille lukkoperälle vielä näin kesällä ole niin suurta tarvetta. Kunhan se turbo nyt vaan tulisi takaisin kotiin niin pääsisi edes ajamaan. V:>
« Viimeksi muokattu: 08.05.2015, 18:14:11 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #47 : 18.05.2015, 13:37:49 »
Soittelin ja kyselin tilanteesta Proturbolta ja turbo on kuulemma siinä vaiheessa, että mutka lähtee parhaimmillaan jo huomenna tulemaan kotiin.  V:> *taavih->

Jotain pientä on tullut tehtyä turboa odotellessa, sytytystulpat vaihdettu ja konehuoneen hapertuneet letkut vaihdettiin uusiin. Loput sähköhommat saatiin valmiiksi ja flektin ohjausta varten tilatun anturin pitäisi tulla tällä viikolla. Anturikehäkin tuli postissa Mata76:lta torsenia varten ja modelpassande välijäähdytin on myös tilauksessa JuhaU:n avustuksella, kiitokset molemmille. -H-

Se puuttuva ilmastoinnin putkikin löytyi vielä hyllystä siitä korjaamosta mistä tämä tuli atalle varaosiksi ja putki kuului edelleen kauppaan. Taisi olla melkein ensimmäinen asia tämän auton kanssa mikä meni Strömsön malliin. :D No, eihän se nyt silti vielä ole varmaa että ilmastointi toimii, mutta onpahan edes kaikki putket olemassa nyt. Ilmastoinnin kunto täytyy testata seuraavalla kerralla kun autoa menee katsomaan.

Eipä tässä nyt muuta kuin levotonta odottelua että pääsee laittamaan turbon paikalleen. ::) :3/4 jättää sen:

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #48 : 27.05.2015, 19:42:29 »
Turbo on edelleen vaiheessa, ei auta kuin odotella ja soitella ja painostaa että homma tulee valmiiksi. :(

Ilmastoinnin puuttuva putki saatiin eilen paikalleen. Alipainepumpulla kylmästöintiä testatessa todettiin että kenno on puhki, uusi kenno ja kuivain on nyt tilauksessa.

Ensi kerralla kivoja kuvia, on nääs kilvet paikallaan. ;)

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #49 : 05.06.2015, 21:37:37 »
Eipä noita kivoja kuvia kilvistä nähtävästi ole tullut muistettua ottaa kuin yksi, no tässä se nyt kuitenkin on.



Kotitekoinen vrcf-kilventausta. :D Tarra tuli molemmissa kilvissä hivenen vinoon mutta välttää suurmiittiin asti, josko sieltä ostaisi uudet tarrat.

Turbo tuli pitkän odotuksen jälkeen takaisin kotiin maanantaina ja pääsi myös samana iltana takaisin paikalleen, olin niin tohkeissani koko touhusta että unohdin ottaa kuvia siistiytyneestä turbosta ja sen asennuksesta. Autoa koekäytettiin ja on sillä jo pihassa ajettukin useita satoja metrejä! :pomo: Megan asetukset oli sen verran hyvin kohdallaan atan talvipirssin jäljiltä, että auto lähti suoraan avaimesta käyntiin ensimmäisellä kerralla. :) Vaatinee pientä viilausta vielä käynnistysrikastuksien suhteen, mutta muuten starttauspuoli on kohdallaan. Pienen videonkin otin auton käymisestä, eipä tuossa ihmeitä ole mutta kyllä vaan tuntui hyvältä pitkän odotuksen ja ison työmäärän jälkeen. ::)

No muutakin on toki tullut tehtyä, tällä viikolla on saatu aikaan keulan purku ja kasaus uusilla osilla maustettuna. Vanha puhki ollut ilmastoinnin kenno taisteli tosissaan vastaan, toisen putken mutteri oli niin kovassa kiinni, että kennosta piti ensin leikata pelkkä vasen alakulma irti.  Tämän jälkeen työkaluilla pääsi kiinni mutterin vastakappaleeseen niin että avaamista pystyi edes kokeilemaan. No eihän se silti irronnut. Seuraavaksi irrotettiin moottorin suojamuovi auton pohjalta sekä koko ilmastoinnin putki vapautettiin kannakkeestaan auton alta. Putken sai tämän jälkeen kätevästi maskin kohdalta "ulos" autosta ja kun mutteria hetken aikaa lämmitti toholla suostui se vihdoin yhteistyöhön ja aukesi.

Modelpassande välijäähdytinkään ei ollut aivan suoraan modelpassande. Molempia jäähdyttimen yläreunan lirpakkeita sai väännellä pihdeillä sopiviin asentoihin ja myös rälläkkää piti vähän näyttää syyläriä vasten tulevalle lirpakkeelle. Molempiin lirpakkeisiin porattiin pariinkin otteeseen uusia reikiä, toiseen ilmastoinnin kennon kiinnitystä varten ja toiseen syylärin kiinnitystä varten. Oikeastaan kaikki välijäähyn yläreunan kiinnikkeet meni uusiksi, myös ne kilkkeet mitkä pitää syyläriä paikallaan ja tulee välijäähdyttimen ja ilmastoinnin kennon peittävään muoviin kiinni. Fyysisten mittojen puolesta cooleri on tosiaan modelpassande, mutta muuten ei kovin helposti. Välijäähdytin sai myös uuden värin pintaan, kuva on kyllä surkea mutta näkee siitä että kenno on nyt mattamusta.



Keulan kennopaketti saatiin kasaan, käytiin nauttimassa paikalliset pizzat ja kebabit ja pistettiin pillit pussiin tältä illalta. ataa pitää taas kerran kiittää korvaamattomasta avusta. P> Olisi jäänyt taas paljon tekemättä jos yksin tuusaisi.

Ensi viikolle jäi vielä laajakaistalambdan johdon vieminen konehuoneesta PLX:n boksille ja flektin mekaanisen ohjauksen piuhan kiinnitys ohjausreleeseen. Sitten autoa uskaltaa jo lähteä testaamaan maantielle ja tekemään säätöajoa läppärin kanssa.

3" pakoputken tekeminen koko matkalle on kanssa suunnitelmissa, josko sitäkin kerkeäisi aloittaa jo ensi viikolla. :o Säätöaika varaukseen sitten kun pakoputkikin on valmis.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2015, 09:06:00 kirjoittanut Hemik »

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 718
  • www.vrcf.fi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #50 : 06.06.2015, 18:54:43 »
Modelpassande välijäähdytinkään ei ollut aivan suoraan modelpassande. ataa pitää taas kerran kiittää korvaamattomasta avusta. P> Olisi jäänyt taas paljon tekemättä jos yksin tuusaisi.
"Modelpassande", mahdollista asentaa tarvittaessa myös 940:iin :D

ataa pitää taas kerran kiittää korvaamattomasta avusta. Olisi jäänyt taas paljon tekemättä jos yksin tuusaisi.
Oleppa hyvä vain. Voi olla että ehdin laittaa ne loput piuhat maanantaina, kun ei ole varsinainen työpäivä.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #51 : 10.06.2015, 11:22:01 »
Eilen käytiin koeajolla ja ettei nyt taas olisi mennyt ihan putkeen niin kaasun asentoa ja lämpöanturia kalibroitaessa bussipysäkillä huomasin konepellin alta nousevan höyryn. ::) No, konepelti auki ja syynä oli vesipumpulta syylärille menevä vesiputki jossa on alle millin kokoinen reikä mistä vesi onneksi suihkusi pakosarjan päälle niin höyry näkyi. Paikkaukseksi laitoin letkun ympäri kierroksen Bilteman kaksipuoleista teippiä, teippi suli mukavasti lämmön takia ja tulppasi reiän. :D Vaihtoon menee koko letku, tänään katsomaan löytyykö suoraan sopivaa letkua vai pitääkö tehdä haaroittamalla parista eri letkusta. Mukavaa tämä harrastustoiminta. :D :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 10.06.2015, 13:36:13 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #52 : 12.06.2015, 09:50:18 »
Vesipumpun letku on vaihdettu uuteen ja kääritty pakosarjaa varten tarkoitettuun lämpökääreeseen ettei tuo ottaisi kipeää pakosarjan kuumuudesta.

Käytiin taas eilen atan kanssa koeajolla, ahtoja on vaan 0,45bar eikä saatu tien päällä säädettyä hukkaportin tankoa kun 9mm avainta ei ollut mukana. No joutaahan tuon, ruuvaa sitten ahdot jonnekin yli yhden barin. Pidettiin pieni tauko ja syötiin karjalanpiirakoita ennen kuin käännyttiin takaisin. :nälkä:



Kiihdytysrikastukset on aivan nenillään, auto rykii kun kaasua painaa äkkiä. Mega näyttää että pulssinleveys kasvaa noin kymmenenkertaiseksi verrattuna pintakaasulla ajoon, ehkäpä tuo tukehtuu nyt liikaan bensaan kiihdyttäessä. Täytyy tutkia asiaa. :idiot2:

R-Motorsportin miehellä oli niin paljon hommia seuraaville viikoille/kuukausille että lähdetään tämän kanssa käymään Harisella, säätöaika on 20.7. Harisellakin pukkaa lomat Megaa säätävälle miehelle niin ei sinnekään päässyt aikaisemmin, mutta onpa aikaa tehdä pakoputki ja muut hommat alta pois, ei pukkaa ressiä. :P

Liekkö tulee tällä lähdettyä vielä suurmiittiin kun ei kuitenkaan tee mieli lähteä radalle vajailla säädöillä vai tulenko vaan atan pelkääjänä paikalle, katsotaan. ::)
« Viimeksi muokattu: 12.06.2015, 09:54:55 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #53 : 12.06.2015, 12:29:03 »
ata oli aamusta tutkinut asiaa ja säätänyt hukkaportin tankoa, jousi on niin löysä ettei lisäjousenkaan kanssa ahdot nouse kuin 0,6bar. Tutkin sitten foorumilta mahdollisia ratkaisuja ja tilasin Kinugawan säädettävän hukkaportin kellon joka sopii suoraan T28-ahtimeen sekä muutaman eri vahvuisen jousen. Vaihdetaan nämä sitten nykyisten tilalle kun saapuvat. Aika vaisu penkkireissu olisi tullut jos ahtoja ei saa nousemaan tuon 0,6bar yli. ::) No onneksi tämäkin on korjattavissa kun on vaan rahaa ja aikaa, hyvä että tuonne säätöaikaan on vielä sopivan pitkästi aikaa. :D ata tiputti osan kiihdytysrikastuksista pois käytöstä ja rykiminen oli vähentynyt kuulemma paljon, täytyy hakea auto viikonlopuksi ajoon niin pääsee kokeilemaan.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja * ongelmia koneen kanssa
« Vastaus #54 : 13.06.2015, 22:11:53 »
No tulipa käytyä eilen ajelemassa, auto toimi jo vajailla säädöilläkin ihan hyvin ja suunnittelin huomiselle säätöajoa läppärin kanssa.

Tänään mökkireissulta palatessa kone alkoi vähän ennen Hirvaskankaan ramppia nykimään kummasti, ajattelin että varmaan vaan painoin kaasua liian äkisti ja kiihdytysrikastukset tekee tuon. Ramppiin kääntyessä kone ei enää ottanut kunnolla kierroksia, lambda-arvo nousi mittarissa ja näytti leania ja airia ennenkuin meno loppui kokonaan. :-\ Avasin konepellin ja huomasin, että kone oli pukannut jäähdytysnestettä ja öljyä ulos. Jäähdytysnestettä oli tullut suunnilleen paisuntasäiliön sisällön verran ulos ja öljyä oli ruiskunnut konepellin huopaan ja muutenkin ympäriinsä. Moottoriöljyn taso ei kuitenkaan tikusta mitattuna ollut laskenut käytännössä yhtään. En vielä saanut selville mistä nuo roiskeet tuli, täytyy tutkia asiaa huomenna. Mitään kolinaa tai muuta mekaaniseen vikaan viittaavaa ääntä ei mielestäni kuulunut. Kenelläkään ideoita mistä vuodot voisi tulla? Hapertunut letku tai tiiviste jossain kohtaa? ???

Ei keretty kymmentä minuuttia pientareella olla, kun 850 t5r:llä ajava volvomies siinä kävikin jo apua tarjoamassa. :hello: ELK

Vähän aikaa odoteltiin tienposkessa ja loppumatka tultiinkin sitten näin porukoiden auton perässä:


Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 718
  • www.vrcf.fi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #55 : 14.06.2015, 16:05:34 »
Pikkuisen asiaa tutkin, mutta rupesi satamaan vettä. Mielestäni kaikki mitä konehuoneessa oli, oli nestettä. Kone pyöri, joten koitin käyntiin, hieman pitemmällä startilla lähti ja kävi normaalisti. Kierroksia ei oikein ottanut, mutta selittynee sillä että virranjakaja on yltäpäältä nesteessä. Lämmityslaitteen letku yms varmaan mennyt? Paisuntasäiliössä oli vain tilkka pohjalla, öljyn väri ja pinta ok.

Tämmöinen 1,5min diagnoosi. :idiot2:

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #56 : 14.06.2015, 18:13:20 »
Pikkuisen asiaa tutkin, mutta rupesi satamaan vettä. Mielestäni kaikki mitä konehuoneessa oli, oli nestettä. Kone pyöri, joten koitin käyntiin, hieman pitemmällä startilla lähti ja kävi normaalisti. Kierroksia ei oikein ottanut, mutta selittynee sillä että virranjakaja on yltäpäältä nesteessä. Lämmityslaitteen letku yms varmaan mennyt? Paisuntasäiliössä oli vain tilkka pohjalla, öljyn väri ja pinta ok.

Tämmöinen 1,5min diagnoosi. :idiot2:

Otetaan virranjakaja auki huomenna ja kuivataan paikat ja katsotaan tuo lämmityslaitteen letku, jos se on puhki niin vuotaa varmaan jatkuvasti nestettä ulos. Sillä selittyisi tuo miksi se on taas vuotanut säiliön verran nestettä ulos. Toivottavasti on vaan kiinni tuosta letkusta ja hoituu sen vaihdolla. :idiot2: :o

Lisäys: pohdin yön pimeinä tunteina että se "öljy" mitä mielestäni koneesta oli kanssa roiskunut oli varmaan vaan konepellin huovassa olemia öljyjäämiä ja muuta sontaa sen huonon öljykorkin tiivisteen ajoilta mitä tuo jäähdytysneste sitten roiskutessaan irroitti mukaansa. Ainakin toivon näin. ::)
« Viimeksi muokattu: 15.06.2015, 11:35:55 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #57 : 15.06.2015, 22:21:38 »
Oikeassahan se ata oli taas kerran. Olipa sitten jo toinen vesiletku viikon sisään mikä oli kulunut puhki tässä autossa, täysin vastakkaiselta puolelta konetta tällä kertaa. Syyllinen on tässä:



Imusarjan alta kannesta lämmityskennolle kulkeva vesiletku oli puhki tuon verran. Ei siellä mitään öljyä ollut vaan kaikki "öljy" oli konepellin huovasta irronnutta vanhaa öljyä ja muuta sontaa. Vaihdettiin vesiletku, avattiin, putsattiin ja kuivattiin virranjakaja ja meno jatkuu taas.

Pitää säätää Mega niin, että kontti menee läpi päästöistä ja pääsee käymään leimalla, suunnitellaan sitten muita hommia. ELK

Tilasin myös kaikenlaista pientä mukavaa Ruotsista, niistä lisää myöhemmin kun tilaus hamassa tulevaisuudessa saapuu minulle asti. 8)
« Viimeksi muokattu: 16.06.2015, 07:31:35 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #58 : 18.06.2015, 13:09:05 »
Tuli toissapäivänä puunattua auton sisätilat oikein kunnolla. Ostin Biltemasta höyrypesurin (on muuten hintaansa nähden todella hyvä peli, suosittelen O0) ja Motonetistä Turtlen Showroom Shineä. Auton ilme muuttui sisätiloista täysin kun harmaanruskeaa jäämää ei ole joka kolossa, kaikki pienet kolot ja uratkin sai höyrypesurilla puhtaiksi. 8) Ikkunat pestiin sisäpuolelta, pitää pestä ikkunat vielä uudelleen sitten kun on kalvotuksen aika, ostin Motonetin 35% tummennuskalvoa. Kokeillaan ensi viikolla atan kanssa miten kalvotus onnistuu itseltä, jos tulee pelkkää sutta niin vie sitten ammattimiehelle tehtäväksi. Rouva valitti koira-allergikkona nenän tukkoisuutta niin vuokrasin vielä otsonaattorin ja auto oli eilisestä illasta tähän aamuun otsonikylvyssä. Ei pitäisi allergeenejen ja hajujen vaivata enää.

Subbaria ja vahvaria tähän kyllä Rainbowien ja Alpinen kaveriksi kaipaisi, kyselin Fanaticaudiolta neuvoa ja suosittelivat esim. tälläistä. En kerennyt vielä mittaamaan mahtuuko tuommonen penkin alle. Onko kenelläkään 200/700/900 -sarjalaisen omistajalla kuskin tai pelkääjän penkin alle asennettuna subbaria? Konttiin tai vararenkaan päälle jäävään tilaan en tavaran kuljettamisen tarpeen takia voi koteloa rakentaa eikä takapenkin alle mahdu kyllä mitään. Aktiivisubbarit ei käsittääkseni ole oikein mistään kotoisin vaikka olisivatkin kätevän kokoisia. Kenelläkään autohifimiehellä mitään ratkaisuja tai ehdotuksia? ::)

Auton kulkupuoli on aikaisempaan b200f vapariin AW71-laatikolla verrattuna todella paljon parempi, mutta kyllähän se 1,5bar kolkuttelee mielessä. Ruotsin ja Kiinan paketteja odotellessa. :D

s73

  • Vieras
Vs: 945-remonttipäiväkirja
« Vastaus #59 : 18.06.2015, 13:25:19 »
Olen nähnyt joskus subbarin asennettuna selkänojan taakse, muistaakseni jossain käsinojan seutuvilla.  :(

Tuolla höyrykoneella on hyvä sulatella talvella autoa, no siihen on aikaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 13:27:23 kirjoittanut tulijyrä »

 

Autoracing  KL-varaosat