Samppasport  Futurez

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 80300 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #90 : 27.08.2011, 22:04:53 »
Antoiko vikakoodia?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa popmka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #91 : 28.08.2011, 06:20:35 »
No miten sen nyt voisi tulkita,kun kävin aikaisemmin luetuttamassa vikakoodit kesällä,oli kaksi merkintää turpon ohjauspaine alhainen :-\
Mutta kun kysyin korjaamolta,mitä voisi merkitä totesivat vain,et voi tulla mistä vaan tarkastivat tosin turpolta jonkun anturin oli puhas.
Näkyy tämä nyky korjaamo systeemi mennyt samanlaiseksi, kuin tuo terveyskeskus homma,eli arvauskeskuksia ne on ;D
Tosin tämä mystinen huolla moottorin ohjausjärjestelmä hälyytys ,joka kylmänä tuli kiihyttäessä katosi ainakin tänä aamuna ;)
Mutta yhtä kaikki auto kiihtyy tosi makeesti. 8)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #92 : 28.08.2011, 11:53:33 »
Arpomallahan ne korjataan.mulla oli kans noita koodeja ahtopaineesta viime kesänä, sillon oli alipainevuoto.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #93 : 31.08.2011, 15:26:23 »
Voi muoviämpäri

Wetterillä totesivat että tehtiin joku suuttimien kalibrointi, vikakoodien luku ja sopeutusajo. Ja ei ole mitään teknistä vikaa autossa, on kuulemma ihan ominaisuus että ei väännä alle 2000rpm, vaan vasta sen jälkeeen.Joo. Just. Oli sen verran raskas päivä että piti kysyä oliko kyseinen mies koskaan ennen ajanut diesel autoa,ja vähän muutakin painokelvotonta tuli sanottua. Ja tuskin nykiminen on ominaisuus?

"joku ohjainlaite signaali viallinen" oli vikakoodi.Mutta ei ketään kiinostanu koko #%#% vikokoodi sen enempää.
Liekkö sitte joku ohjauslaite ois oikeesti paskana. Toinen vaihtoehto on sitte mekaaninen vika, mihin ite en jaksa uskoa.
No tästä jatketaan taas uusia pettymyksiä päin.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #94 : 31.08.2011, 19:04:35 »
Ilettää lukia tätä. Minun mielestä paras palata ihan perus juttuihin ja olettaa ettei niitä ole tehty kunnolla. Lähtisin MAF:fista, sitten EGR, Alipaine puoli, Painetunnistin anturit, KATTI TUKOSSA?

Lukeekohan kukaan näistä volvoihin erikoistuneista pikkufirmoista foorumia. Nyt hyvä hetki tehdä tarjous että aja auto tänne niin me korjataan se maksat vain vaihdetun osan. Tässä olis PR:n paikka.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2011, 19:07:04 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #95 : 31.08.2011, 19:55:14 »
Et ole ainut ketä itkettää. Loppuu oikiasti usko, ja rahat tämän kans.
Oon varmaan maininnu että osia on vaihdettu jo aika liuta...Maffit, egr yms ja sopeuttamiset on tehty, aliapainepuoli on kunnossa, painetunnistin uusi, imuilman lämpöanturi uusi yms yms, katti ei oo tukossa, kun sitä ei enää ole..ja turbo on uusi, tai siis tehaskunnostettu.
Ja ei tosiaan vikokoodeja kuin tuo yksi.Miten muuten tuo, kun imuilman anturi oli oikosulussa, niin voiko se rikkoa jotain ohjausboxia tai vastaavaa?

Omasta mielestä vika liittyy ohjaukseen, tuossa taas tutkein tuota vnt säädintä ja sieltä tulevaa alipainetta, jostain syystä kun kaasua painaa, niin säädin antaa ensin LISÄÄ alipainetta?kun mielestäni sillon se vaan vetää siipiä enemmän kiiinni asentoon.Kun sen pitäisi toimia niin ,että kaasua painaessa sen pitäisi päästää alipainetta pois, jolloin siivet avautuvat.No en tiiä.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #96 : 31.08.2011, 22:25:58 »
Kyllähän tätä threadia on tullut luettua... Onko lastutettu, jos ei niin sitäkin voisi kokeilla? Samalla penkistä käyrät ulos.
 
No sitten uusi veikkaus vetämään 1x2... Kaasupolkimen asentotunnistin? Toimii vain tietyllä alueella vai reagoiko kierroksiin tyhjäkäynnillä suoralla vasteella? Ilmanputsari kotelon ottoputki? Nyt heitellään jo kaikki kehään.. Välijäähy onko halkeamia (paineista vaikka rengaspistoolilla se ja katso vuotaako mistään)? niitäkin on hajonnut. vettä kertyy ja pakkasella halkaisee.

Oma kokemus on että uusikin osa voi olla rikki valmiiksi ja sitten alkaa vaihtumaan osaa ihan harrastuksen vuoksi. Kyllähän kone on luonteeltaankin sellainen että todellinen paukku tulee 2000rpm jälkeen, mutta ei se totaali kuollut ole allekaan. Onko kokemusta toisesta saman koneisesta? Minusta ei voi rikkoa viallinen koska antura ei syötä itsessään mitään se vain muuttaa läpimenevää virtaa, mutta kaikkihan taas mahdollista...
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa popmka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #97 : 31.08.2011, 22:40:20 »
Kyllä kansan pitäisi nousta jo parrasvaloihin ja vaatia ,että mitään ei makseta jos auto ei tuu
kuntoon tai kohennusta tilaan tapahdu näitten sopeutuksien ja pulttaammisien sekä tilttaamisien
jälkeen. :'(
Kävin autosta vikakoodi luettelon ja seuraavat viat, joka on havaittu ei ollutkaan aktiivinen????.
Vaikka nämähän juuri viittavat tuohon minulla olleeseen vikaan,eli turpon ohjausventtiili oli sökö. :buck2:
ECM-0299 Turbon säätely paine liian alhainen.
ECM-2263 Turbon säätely singnaali virheellinen.
Että näin se menee >:(

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #98 : 01.09.2011, 07:31:13 »
Jos jaksaa lukea tämän ketjun niin auto on lastutettu, nyt tosin vakio, kun wetterillä päivittivät ohjelman.ei mitään suurta eroa, ehkä just kaasu pohjasa huomaa eroa. Alavääntö on olematon,
Olen ajanut kaverin passatilla(130hv), ja on ihan eri meininki.pitäs käydä heittämäsä lenkki jollaki volvolla josa o  vastaava motti.
Tyhjäkäynnillä kaasupolkimen vaste ihan hyvä, vaikka voisi se parempikin olla, alussa.
Pitää alkaa taas ite tutkimaan.uusi osa voi toki olla rikki.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #99 : 01.09.2011, 18:59:14 »
Eihän dieseli kierrosherkkä ole pohjalta. Meinasin lähinnä, että polkimen kaikki asennot toimii polkimen anturissa.. No juu tuskin se siellä on vika. Onko nokkahihnaa tarkastettu ettei ole hypännyt pois ajoituksesta. pientä heittoa ei näe välttämättä koppaa raottamalla. Onko hihnaa koskaan vaihdettu? sinkunut, revennyt, hypännyt ehkä. sehän tekee kans laiskaksi koneen. isoilla kierroksilla ei taas niinkään erotu.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #100 : 01.09.2011, 19:38:47 »
Viime kesänä vaihettu remmi. Tuskin se on mihinkään hypänny, kun yks aamu, n.2kk sitten auto toimi oikein! en vaan tajua, mikä siinä aamussa oli erityistä, miksi auto toimi sillon. Ei voi ymmärtää.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa popmka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #101 : 01.09.2011, 21:17:00 »
Kyllä minulla lähtee kiihtymään 1500 jengastakin.Kun tuo vika oli pällä niin piti survoa kolomoselle
et pääsi ohi ja siinäkin oli sellainen ilmiö ,et moottori ikäänkuin ensin jarrutti vastaan.
eli auto hidastui ja oli melkein pysähtyä ja takana tuleva ,joka lähti samaan aikaan ohittamaan oli rysäyttää perään. :'(Minun oli pakko palata ohitettavan taakse ja saatatte arvata ,et takana
kävi melkonen valojen räpse V:>Vituttihan se melko riskisti silloin.

Poissa shift-up

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • V50 T5 AWD -08 www.vrcf.fi
    • Volvo PICTURES
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #102 : 01.09.2011, 22:02:08 »
Tulee vaan mieleen onko kukaan tarkistanut Rail:paineita eli minkä verran siellä suuttimien takana on painetta ja onko se paine tasainen/oikea läpi kierros alueen? Että jos kork.painepumppu onkin sökö?(Ei siis saa tarpeeksi polttoainetta alakierroksilla) Ihan veikkauksi nämä on mutta kun ei kellään tietoakaan tunnu olevan.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #103 : 02.09.2011, 06:34:03 »
Rica lupaa 1500 rpm vääntöä yli 200nm, joten kyllä sen pitäisi alhaaltakin vääntää.enpä tiiä onko paineita mitattu, mutta luulis että polttoaineen painetunnistin huomais jos paineet vähissä?vai onko painetunnistinta edes?
Ja wetteriä ei tainnut tämäkään kiinostaa.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2011, 11:50:13 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #104 : 02.09.2011, 23:26:09 »
Luulisi Paineen puuttumisen näkyvän varsinkin jos suuttimet testataan kuten kyllä ajoituksenkin. Mietin vain sitä jaon hyppäämistä voihan se olla mennyt pieleen vaihdossa jos kerran uusi on. ainakin se kannattaa tarkastaa kuten se välijäähy. oikein jos jaksaa niin tutki peugeot ja ford foorumi onko vastaavia. samaa konetta sielläkin käytössä.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron