RallyBaron  Samppasport

940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?

  • 30 Vastauksia
  • 15090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pänismakarooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 940 B230FT + m46
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #15 : 10.06.2011, 16:43:55 »
Kuva tulossa, pikku hetki  :)

Volvon taulukko.
Imusarjan lähdöt, vasen huohotus ja oikea EGR alipainesäädin sekä EGR/bypass.
Bensapaine. (pitää vaihtaa toi sexy letku mustaan)
Jarrutehostin.

Kiitos, kuvat auttaa enemmän ku tuhat sanaa niinku sanonta kuuluu! kokeillaa nyt sitte ton avulla jos vaikka sais toimimaan :)

Poissa Pänismakarooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 940 B230FT + m46
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #16 : 14.06.2011, 14:31:45 »
Okei eli kokeilin saada toimimaan käyttäen tota volvon karttaa, mut ensinnäki egr ei löytyny, tai ainakaa oo siellä missä pitäis olla eikä kyllä näkyny muuallakaa joten vaikee vetää siitä letkua :D ja mulla ei esimerkiksi lähde imusarjasta tota metallista putkea? Ja mulla on tosta kuvasta toi alempi pultilla tukittu aukko auki?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #17 : 14.06.2011, 14:37:36 »
Okei eli kokeilin saada toimimaan käyttäen tota volvon karttaa, mut ensinnäki egr ei löytyny, tai ainakaa oo siellä missä pitäis olla eikä kyllä näkyny muuallakaa joten vaikee vetää siitä letkua :D ja mulla ei esimerkiksi lähde imusarjasta tota metallista putkea? Ja mulla on tosta kuvasta toi alempi pultilla tukittu aukko auki?

Mikä muu metallinen putki imusarjassa on kuin bensakisko? ??? Mitä pultilla tukittua aukkoa meinaat, ei oikeen avaudu?  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #18 : 14.06.2011, 22:21:22 »
No jos sulla siellä ei kerta ole eg ärrää ja on sarjassa läpi auki, lyö siihen tulppa.

Poissa Pänismakarooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 940 B230FT + m46
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #19 : 15.06.2011, 18:51:43 »
Mikä muu metallinen putki imusarjassa on kuin bensakisko? ??? Mitä pultilla tukittua aukkoa meinaat, ei oikeen avaudu?  :P

Puhun siis tosta kuvasta missä näkyy imusarjan lähdöt! :DD sori, vähä epäselvästi ilmastu!

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4521
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #20 : 15.06.2011, 21:49:02 »
EGRän putki vissiin, tonne imusarjan alle se menee ja sieltä alta tulee toinen letku EGR:än säätimelle. Toi volvon taulukko on vähän sinne päin.
Jos sulla ei oo EGR:ää niin ei varmaan oo tota metallista putkeakaan, jolloin toinen alhaalla olevista putkista menee bypassille ja toinen huohotukselle.
Sulla on siis yks pultti auki tossa huohotuksen ja bypass/(EGR säätimen) lähtöjen yläpuolella? Se on kai FT:ssä orkkis ahtopainemittarin paikka.

Poissa Pänismakarooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 940 B230FT + m46
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #21 : 21.06.2011, 13:52:57 »
Nyt toimii ahtopainemittarit, kun sai vähä selkoo noihin alipaineletkuihin, mut vieläkää ei löydy ahtoja ku just ja just se 0,5 bar? :o vuotoja oon yrittäny ettii mut ei vaa näytä löytyvän? saattaisko vaikuttaa niin paljon kun on 1,9mm paksu kansipahvi kun vakio on muistaakseni 1,2mm? :o

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #22 : 21.06.2011, 19:46:22 »
Nyt toimii ahtopainemittarit, kun sai vähä selkoo noihin alipaineletkuihin, mut vieläkää ei löydy ahtoja ku just ja just se 0,5 bar? :o vuotoja oon yrittäny ettii mut ei vaa näytä löytyvän? saattaisko vaikuttaa niin paljon kun on 1,9mm paksu kansipahvi kun vakio on muistaakseni 1,2mm? :o

Kaverin FT:ssä on mitattu (tarkalla) mittarilla 0,55Bar eikä sen enempää. Ja se on täysin vakio FT, joten älä suurempia havittele turhaan. Jos sinulla on hukkaportin puolella vakio-osat.

Kansipahvillakin on oma vaikutuksensa, sen määrää en tosin käy arvailemaan.

Edit:

Täsmennetään. Kompurakotelosta 0,55 Bar ja imusarjasta 0,50 Bar, eli vakiocoolerin painehäviöt 0,05 Bar.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2011, 20:04:11 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #23 : 21.06.2011, 19:55:23 »
Nyt toimii ahtopainemittarit, kun sai vähä selkoo noihin alipaineletkuihin, mut vieläkää ei löydy ahtoja ku just ja just se 0,5 bar? :o vuotoja oon yrittäny ettii mut ei vaa näytä löytyvän? saattaisko vaikuttaa niin paljon kun on 1,9mm paksu kansipahvi kun vakio on muistaakseni 1,2mm? :o
Sullahan on vehkehet kunnossa ellet oo ruuvaillu ahtoja lisää millään kepulikonstilla niinkuin bleedillä tai rp-venttiilillä.
Niinkuin jo todettu, tuo on kokolailla vakioahtopaine. *taavih->

Poissa Pänismakarooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 940 B230FT + m46
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #24 : 22.06.2011, 15:58:26 »
Kaverin FT:ssä on mitattu (tarkalla) mittarilla 0,55Bar eikä sen enempää. Ja se on täysin vakio FT, joten älä suurempia havittele turhaan. Jos sinulla on hukkaportin puolella vakio-osat.

Kansipahvillakin on oma vaikutuksensa, sen määrää en tosin käy arvailemaan.

Edit:

Täsmennetään. Kompurakotelosta 0,55 Bar ja imusarjasta 0,50 Bar, eli vakiocoolerin painehäviöt 0,05 Bar.

Kiinni on vähän vakioo isompi mitsun puhallin, lastu, 3" downpipe ja alucooleri. Ahdot oli/pitäis olla n. 1bar. Ois varmaa pitäny ilmottaa heti alkuu varmaa et on vähä laitettu :F
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011, 16:00:32 kirjoittanut Pänismakarooni »

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #25 : 22.06.2011, 17:17:42 »
Kiinni on vähän vakioo isompi mitsun puhallin, lastu, 3" downpipe ja alucooleri. Ahdot oli/pitäis olla n. 1bar. Ois varmaa pitäny ilmottaa heti alkuu varmaa et on vähä laitettu :F
Ehkäpä....................

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #26 : 22.06.2011, 18:13:01 »
Kiinni on vähän vakioo isompi mitsun puhallin, lastu, 3" downpipe ja alucooleri. Ahdot oli/pitäis olla n. 1bar. Ois varmaa pitäny ilmottaa heti alkuu varmaa et on vähä laitettu :F

Millä ne ahdot on laitettu sinne baarin nurkkaan? Toisella hukkaportin kellolla?

Ja kyllä tosiaan olisi ollut aiheellista kertoa se, että kyseessä on "laitettu" auto.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Pänismakarooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 940 B230FT + m46
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #27 : 27.06.2011, 17:36:12 »
Millä ne ahdot on laitettu sinne baarin nurkkaan? Toisella hukkaportin kellolla?

Ja kyllä tosiaan olisi ollut aiheellista kertoa se, että kyseessä on "laitettu" auto.

Joo pahoittelen etten huomannu ilmottaa! :s Mutta kysyin vanhalta omistajalta et miten on nostanut ahtoja niin vastasi seuraavasti: jaa vähä vaikea selittää mutta mulla oli wastegatekellon letku tukittu ja sitten on wgkellon kiinnitys vähä "pehmeä", eli sun tarvi saada wg:n kello vedetty eteenpäin, sitten korkeat ahdot pysyy tallella :P, mulla oli wgk vedetty eteenpäin nippusiden kanss :P ehkä olisi parempi laita siihen jäykempi kiinnitys jos jaksat.

Ei kuullosta omaan korvaan ainakaan terveimmältä tavalta nostaa ahtoja? :o

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4521
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #28 : 27.06.2011, 17:53:01 »
Ei kuullosta ihan järkevältä. Jotkut ovat laittaneet prikkoja wgk:n alle. Vastaa lyhyempää tankoa ja antaa ahtaa enempää, väittäisi että on järkevämpi keino kuin nippusiteet. Paineletkun antaisin olla auki. Toki jäykempi (ja/tai säädettävä) kello voisi olla vielä parempi...

Toi saattais sit olla 0,5bar kello jos sulla on paineletku kiinni ja orkkiskiinnitys nyt?

Poissa Pänismakarooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • 940 B230FT + m46
Vs: 940 b230ft kansipahvin vaihdon jälkeen ahdot kadoksissa?
« Vastaus #29 : 27.06.2011, 23:27:23 »
Ei kuullosta ihan järkevältä. Jotkut ovat laittaneet prikkoja wgk:n alle. Vastaa lyhyempää tankoa ja antaa ahtaa enempää, väittäisi että on järkevämpi keino kuin nippusiteet. Paineletkun antaisin olla auki. Toki jäykempi (ja/tai säädettävä) kello voisi olla vielä parempi...

Toi saattais sit olla 0,5bar kello jos sulla on paineletku kiinni ja orkkiskiinnitys nyt?

Joo nyt on orkkiskiinnitys ja letku kiinni. Joo täytyy varmaa tehä tolle viritykselle jotai :D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo