Olisihan se nyt mukavaa että siitä voiman määrästäkin saataisiin jotain uskottavaa näyttöä kun henkselit on paukkuneet jo ties kuinka kauan.
Liekö luetun ymmärrys, vai ymmärrys ylipäätään, vikana vaiko jokin muu omituinen asennevamma.

Henkseleiden paukuttelua suuresta tehosta tms. et minun sanomani omassa katiskassani löydä mistään, et edes mikroskoopilla tutkimalla.

Kyllähän tämä on kiistattomasti osoittanut olevansa Suomen alawääntöisin volvo, mistään muusta autosta ei moista wääntöä ole saatu valtakunnallisesti aikaan 
Aitoa älyllistä välittämistä....

Asiaan. Elikkä melko mukavasti nämä uudistukset helpottavat harrastajaa 
Etanolia voi käyttää, kunhan ollaan päästörajoissa normaalissa päästömittauksessa
Moottorin voi ahtaa/vaihtaa ahdetun, kunhan pysytään päästörajoissa, sekä tilavuus-(+25% max) ja tehorajoissa(+20% max) Katti pakollinen
Etanolin kanssa tulee turbo 94X:ssä ongelmia juurikin tuon penkkilapun kanssa.
Jos vertailumallin max. teho on 190hv, niin maksimiksi tulee 228hv minkä ylittäminen on tehty jo 0,8 baarin ahdoilla ja huonoilla säädöillä.
Jos vertailumalli on FT, niin sitten tehoraja on vielä pienempi (198hv), mikä on jo päänsärky!

Katalysaattori ei tuota ongelmia, eikä päästörajat.
Vm-92 alaspäin, päästörajat lienee vielä löysemmät, kuin Euro2?
Moottorinohjauskin on melko vapaasti toteutettavissa 
Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III -päästöluokkaa lievempien pakokaasupääs-tövaatimusten mukaan, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää muutoskatsastuksen testissä alkuperäistä ajoneuvoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.
Eli samat vaatimukset koskettavat muutoksen jälkeenkin.
Moottorinohjaukselle ei ole asetettu vaatimuksia, mutta päästöt tulee täyttyä.