Lähtisin tämänkin perusteella edelleen hakemaan sitä vikaa kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimien suunnalta, vaikka ne onkin jo vaihdettu. Jompi kumpi voisi olla sen verran rikki, ettei (lämpimänä) anna riittävää signaalia startin pyörintänopeudella. Mahtoikohan kierrosnopeuden pomppimisesta syntyä vikakoodeja?
Eilen tarkistin vikakoodit, samat 2-1-2 ja 5-1-2 siellä kummittelee. Vähän sama fiilis itsellä, että jommastakummasta anturista vika johtuu tai luultavammin niille menevistä johdoista. Liittimet kuitenkin tarkisteltu ja suihkittu kontaktipintojen puhdistusaineella läpi.
Polttoaineen painetta en saannut eilen mitattua, kun en oikeen keksinyt, että minkämoisella liitännällä sen siitä tukin päästä saisi.
Minkälaisilla vehkeillä porukka on näistä noita paineita mittaillut?
Tuntuisi, että suuttimet ei aukea ollenkaan kuumana startatessa, sillä jos autoa starttaa useampaan kertaan kuumana ja sattuu jossain välissä saamaan auton käyntiin, niin eikös putkistoon olisin pitänyt kertyä palamatonta polttoainetta ja siten sen syttyä putkiston kuumetessa. Näin ei kuitenkaan koskaan ole käynyt. Eli ohjaako YKK- ja AKK anturit sytytystä vai polttoaineen syöttöä vai molempia?
Tässä vaiheessa jälleen suuret kiitokset jo auttaneille ja tuleville auttajille, koska tämä vikahan ei noin vain ratkea.

Edit: Vois joskus vähän miettiä ja itse selvitellä asioita ennen kuin rupeaa kyselemään tyhmiä. Elikkä sain mitattua tuon polttoaine paineen kun vähän jaksoin asiaan perehtyä. Käytin operaatioon rengaspainemittaria ja mittarin tarkkuuden varmistamiseksi vertailukohteena oli rengaspaineet, jotka kokeilin kahdella eri mittarilla ja molemmilla samat tulokset. Sen takia moiset tarkistelut ja varmistelut, koska polttoaine paineen mittaustulokset oli melko hämmentävät.
Aluksi irrotin sytytyksen releen. Auto oli seissyt n.10 min (moottori yhä kuuma), paineet olivat silloin n. 2,5bar. Pistin virrat päälle jolloin paineet kipusivat 5bariin ja startatessa laskivat 4- 4,5bar. Nykäsin säätimen alipaineletkun irti, tämän jälkeen paineet olivat 5,5bar ja startatessa 4,5-5bar. Pistin sytytyksen releen takaisin ja kokeilin käyntiin ja kas kummaa, auto lähti kuumana käyntiin. Kokeilin vielä mitata paineet auto tyhjäkäynnillä ja alipaineletku kiinni, tulokseksi tuli 6,3bar!

Tuo kova paine voisi kaiketi selitää rikkaan seoksen, mutta mitenkäs lambda signaalin puuttuminen?