Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 Huono kylmäkäynnistyvyys!

  • 41 Vastauksia
  • 12126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tomppa240se

  • Vieras
240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« : 27.03.2015, 14:45:22 »
 
Auto on 240 SE B230F -91

Otsikko kertookin kaiken, eli mistä mahtais johtuvan auton huono kylmäkäynnistyvyys? Jos on vaikka seissyt muutaman päivän, menee yrittämään starttaamaan- lupailee, muttei käynnisty. Välillä pörähtää pari kertaa mutta ei saa otetta käynnistyäkseen kunnolla. Olen laittanut usein lohkoon
noin 1 tunniksi, sitten lähtee ekasta käyntiin ihan pörähtäen.

Mistä mahtaa johtuvan? Itse olen vielä ummikko näin auto projekteissa.  :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #1 : 27.03.2015, 16:35:35 »
Eihän tuo mikään vika ole vaan ihan huollon puutetta. Ominaisuus lähinnä kun on kuluneita osia konehuone väärällään. Motonettiin shoppaileen nämä perusosat, sytkäosat, KAIKKI, Akkukin on syytä vaihtaa ainakin kerran elämänsä aikana. Akun kengätkin mahtuu mukavasti ostoskoriin. Auto tykkää kun sitä huolletaan ja kuski tykkää kun auto toimii.
V70 TDI

tomppa240se

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #2 : 28.03.2015, 12:51:34 »

Kuuluuko sytkäosiin kaikki nämä: pyörijä, sytytyspuola,(sytytysjohtosarja) +tulpat
Akku on muutama vuosi sitten uusittu.
Ilmansuodatin kannattaa varmaan myös uusia?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #3 : 28.03.2015, 13:07:41 »
Juuri nuo kuuluu, tai ainankin silleen mä oon aina ostanu. Eikä se suodattimenkaan uusiminen väärin ole.

Nm. Kaks vuotta ollu farkku ja suodattimia en oo vaihtanu, vaikka uudet löytyy :D

E: Mulla projekti-240:ssä motonetin osat, hyvin toimii, vielä :D
« Viimeksi muokattu: 28.03.2015, 18:23:17 kirjoittanut Teemu- »

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #4 : 28.03.2015, 13:46:11 »
Virranjakajan kansi myös. Sytkäosat mieluiten alkuperäislaatua, motonet/biltema-osissa kai ollut uutuuttakin ongelmia joskus...

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #5 : 28.03.2015, 20:55:37 »
Kuuluuko sytkäosiin kaikki nämä: pyörijä, sytytyspuola,(sytytysjohtosarja) +tulpat
Akku on muutama vuosi sitten uusittu.
Ilmansuodatin kannattaa varmaan myös uusia?

Puolaa en ihan ensimmäiseksi menisi vaihtamaan.  Muualla mainitun jakajan kannen kyllä.  Boschin jakajaan Boschin osia, niin toimii.  Johtosarja kannattaa uusia aina, kun on käyntihäiriötä.  Yleensä menee puolan johto ensimmäisenä, koska sen kautta menevät joka sylinterin kipinät.  Tulpanjohto venähtää pilalle huolimattomassa tulpanvaihdossa.  Suurjännitejohto ei kestä ollenkaan venyttämistä.

Tulpan likaantuminen on yleensä merkki jostain muusta kuin tulpan viasta.  Öljyvuoto, seos pielessä, huono tulpanjohto tai jakajan kansi.

En tiedä, pystyykö pelkän puolan vaihtamaan, vai pitääkö vaihtaa koko Renix-yksikkö.

Edellä mainittujen suurjänniteosien lisäksi voi kiinnittää huomiota vauhtipyörän asentotunnistimeen.

Polttoaineen siirtopumppukaan ei ole kokonaan poissuljettu epäiltyjen listalta. 
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #6 : 28.03.2015, 21:03:48 »
veikkaan että polttoainepula,bensapumpun takaiskuventtiili päästää bensat takasinpäin ja kestää hetken että linjat on taas täys?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

tomppa240se

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #7 : 29.03.2015, 11:03:58 »
En usko että vika ois bensiinipumpussa, koska vaihoin sen lähes uuteen pumppuun ja testattu on että tulee bensiiniä.

Eli ihan ensimmäiseks kannattaa laittaa uudet virranjakajan kansi ja sytytysjohtosarjan, jotka tulee tulpille. Kattoo jos korjaantus näillä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #8 : 29.03.2015, 11:14:55 »
Oma 240 vm 90 lähti huonosti käyntiin kylmänä. Lupaili ja sahautti pitkään. Vaihdoin kampiakselin asentoanturin ja huolet hävis.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

tomppa240se

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #9 : 07.05.2015, 17:42:40 »
Olen tehnyt  Volvoon jarruremonttia niin en ole tänne tarinoinut.

Autoon vaihdoin jonniin aikaa sitten sytkäosista nämä: puolanjohto, sytytysjohtosarjan tulpille, Boschin virranjakajakannen, pyörijän.
Tulppia ja puolaa en ole vaihtanut. Tulpat nayttää ihan normaaleilta, ei öljyvuotoa yms.
Ilmansuodattimen myös vaihdoin, huono kylmäkäynnistyminen parani merkittävästi.
Kampiakselin asentotunnistinta ei ole vaihtanut/irroittanut, huomasin että anturin ympärille oli kerääntynyt metallihiukkasia.
Tuli mieleen myös että kun hommasin tuon auton, hinasimme sen pihaan ja illalla koitettiin käyntiin, todella lyhyt startti ja käynnistyi hyvin vaikka auto oli seissyt kauan. samoin oli myös seuraavana päivänä. Jossain vaiheessa sitten alkoi tämä sahaaminen ja huono käynnistyvyys. 

Mistä mahtaa olla kyse?
Oisko vinkkejä  parantamaan kylmäkäynnistyvyyttä??

s73

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #10 : 07.05.2015, 17:55:28 »
Perinteinen lämpötilan anturin vaihto voisi olla paikallaan.
:smoke:

tomppa240se

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #11 : 07.05.2015, 18:23:08 »
Missä sijaitsee tarkalleen?

tomppa240se

  • Vieras
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #12 : 07.05.2015, 18:26:41 »



Löysin tälläisen netistä, tuoko lämpötilan anturi?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #13 : 07.05.2015, 20:27:04 »
Joo, se musta anturi jossa on samanlainen liitin kuin suuttimissa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: 240 Huono kylmäkäynnistyvyys!
« Vastaus #14 : 08.05.2015, 16:03:57 »
...Kampiakselin asentotunnistinta ei ole vaihtanut/irroittanut, huomasin että anturin ympärille oli kerääntynyt metallihiukkasia....

Metallihiukkaset taitavat olla startin rattaasta ja vauhtipyörän hammaskehästä peräisin.  Anturi on magneettinen.  Suuri määrä rautahiukkasia varmasti häiritsee anturin toimintaa.

Jotkut puhuvat anturasta.  Antura on kengän osa.  Meriantura on kampela, josta on tehty ruokaa.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo