RallyBaron  Samppasport

Kansi remppa B234F

  • 53 Vastauksia
  • 14938 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #30 : 31.07.2011, 00:19:47 »
Nyt on reilu 500km takan ja vielä kone kasassa......ainut ongelma on kaupunki ajossa,kun tulee kengurubensa efekti autoon,kun ajelee esim. kolmosella sallittua 40km/h...kierrokset karvan alle 2000 yli 2000 toimii hyvin mutta alle aina nyhtää. myös tyhjäkäynti meinaa vaha röpistä niin,kun oikee ralliauto ois kyseessä..Kai sen kuiteskin pitäs tasaseen pyöriä..Villi veikkaus voiko sytyn ajoitus olla pielessä ja aiheuttaa nämä nykimiset....ai niin mittaristossa palaa valo tai on aina palanu,että tarkista moottori...kerran siitä luettiin vikakoodit eli montako väläystä antaa niin sen mukaan ei ole mitään vikaa....Oisko jollain muutes niitä vikakoodeja tiedossa,et jos siitä vaikka kuiteskin selviäis jotain vika puolta......

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #31 : 31.07.2011, 08:54:50 »
Kyllä siitä vikakoodit pystyy lukemaan  niillä vilkutuksilla ja ohjeetkin luulisin löytyvän jostain täältä  ::). Ihan sama systeemi kuin muissakin LH 4.2 moottoreissa ja niitä on noissa vakiomallisissa paljon. Netistäkin löytyy, mutta englanninkielisinä. Jos oireita pitää arvailla, sytytysennakko säätyy täysin elektronisesti, eikä sitä voi säätää mitenkään. Veikkaisin että jossain on ilmavuoto, koska paukuttellee pahasti. On yleensä laihan seoksen merkki ja esiintyy usein kaasua löysättäessä.

Ja vielä se lambda - valo. Käytännössä se takoittaa kyllä sitä, että vikakoodit pitäisi lukea noin arkikielellä sanottuna  ;),
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011, 08:58:36 kirjoittanut pikatraktori »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #32 : 31.07.2011, 10:11:35 »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #33 : 31.07.2011, 12:52:49 »
Kiitos koodeista.....Ykköstä pukkaa,eli ei siis taaskaan vikaa muka ole :( pitänee kopasta sitä lambdaa, koska tuntuu ninn,kun "ryyppypäällä" ruplattas...eikös se lambdan rikkoutuessa pukkaa jonkun ohjearvon syötölle,joka on "riittävä", että pääsee tienpäältä kotio???

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #34 : 31.07.2011, 13:35:12 »
Kyllä se siinä tilassa käy silti minusta täysin normaalisti noin korvakuulolta  ::). Vie ehkä hieman enemmän bensaa, mutta ei muuta. Siellähän on sytyksenohjausyksikolle ja ECU:lle oma kooditus, jotka luetaan eri paikasta - valitaan sieltä "pistorasiasta". Näistä osa vikakoodeista on sellaisia, jotka voivat tulla kummastakin pistokkeesta, mutta eivät kaikki. Lue molemmat koodisarjat. Koodihan on muotoa jossa on kolme eri vilkutusta ja hyvin pieni tauko välissä. Niinpä "ei vikaa" on 1 - 1 - 1.  Ainoa tapaus jolloin sain tuon vikakoodin oli tapaus, jollon auto ei lähtenyt käyntiin, mutta syytä oli. Eli näytti "vanhaa vikakoodia" ennen kuin vika syntyi. Auton pitää käynnistyä ja sammutuksen jälkeen luettu vikakoodi voidaan tutkia. Epäilen edelleen ilmavuotoa imusarja - pakosarja - pakoputkisto. Esim tiiviste huonosti tai vääri asennettu.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #35 : 31.07.2011, 16:26:59 »
Pitääpä pilotti purkin kanssa käydä vähän suhuuttamassa niin vuotokohta paljastuu hyvinkin äkkiä :)

Jatkoa eilisen....Ei muuttunu käynti vaikka starttipilottia suihkin ympäri imusarjaa ja muitakin alipaine härpäkkeitäkin kohti...ei siis imusarjavuotoa ilmeisestikkään ole..tänään jatkan etsintöjä mahdollisuuksien suosta ;)
« Viimeksi muokattu: 01.08.2011, 09:15:07 kirjoittanut junnuh »

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #36 : 15.08.2011, 13:34:30 »
Tervehdys taasen......Nykimiseen en ole vielä syytä löytänyt mutta nyt juppas mieleen,että jouduin vaihtamaan syylärin autoon viime keväänä ja siitä jäi yksi anturi pois,koska varaosasyylärissä ei ollut sille paikkaa, eli se anturi on kuskinpenkiltä katsottuna oik.puolelle syyläriä ja siihen tulee 2johtoa...sähköflektin anturilta näyttäs mut ei ole sähköflektiä???? Voiko siis käytöshäitiö jotua tuosta puuttuvasta anturista?

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #37 : 15.08.2011, 15:22:25 »
Tuskinpa johtuu siitä. Oikealla puolella oleva anturi käyttää yleensä "kylmäkonetta" ja voi olla että autossasi ei ehkä ole koskaan ollutkaan sellaista?
Yleensä nykiminen johtuu johtosarjassa olevasta viasta (jota on vaikea löytää) suihkutusmoottoreista, ellei vikakoodit kerro mitään  ::).
Vika voi tietysti olla myös sytytyspuolella.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #38 : 15.08.2011, 17:52:11 »
On siinä ilmastointi ja joku webastontyyppinen lämmitin........Juu kyllähän tuonikäisessä autossa alkaa sitä reumatismia ilmaantua verron,kun sinne on tuota sähköhärpäkettä ängetty ihan liikaa  ;D oma 240 käy ja kukku ja vian tietää heti,kun se yskäsee ikää on tieten 30vuotta ja kilometrejä liki700000 ......taijan nykästä ruiskut sun muut vermeet hiiteen ja tehdä 740 kaasarikoneen,kun noita bensansyöttimiä on muutama siunaantunu tuonne aitan nurkkaa :)

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #39 : 17.08.2011, 15:15:17 »
Ei tietääkseni onnistu tehdä GLT:stä kaasarikonetta ainakaan tieliikenteeseen  :(...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #40 : 17.08.2011, 15:36:14 »
Oletkos lukenut ne vikakoodit diaknostiikka pistokkeen molemmista navoista (2 bensa ja 6 sytkä) ?

Antaako molemmista 1 - 1 - 1 ? 


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #41 : 17.08.2011, 23:28:32 »
Juu ainakin 2 näyttää 1-1-1 sitä 6 en älynny edes kopastakkaan mutta huomenna onkin sitten sen vuoro....Mites muuten tuo bensapumppu pitää aikamoista mekkalaa tai siis selkeästi kuultavaa urinaa liekkö se normi homma ko.autossa??? ja ilmeisesti tiputtaa hieman bensaakin siis tipan tunnissa mutta joskus sen haistaa selvästi,että nyt vuotaa jostain...tässä noita oireita tulkittuani ja verraten kaasarikoneeseen nykytys tyntuu siltä,kuin kohokammioon ei tulisi riittävästi soppaa toisinsanoen bensanpinta kohokammiossa olisi liian alhainen toisaalta sähkövikaa puolustaa kierroslukumittarin heilahtelu nykytyksen aikana eli niin,kun siellä jostain pätkis tuhannesosaksi virrat poikki...Liekkö sitten tullut asennettua virranjakajan akseli1/2 kiekkaa väärään asentoo vai voiko se yleensäkkään mennä muuta,kun yhteen asentoon??? Ei sikäli ihan opettavaista ja parasta opetusta näihin uudenajan autojen maailmaan,vaikka ei nyt hienointa teknologiaa edustakkaan  mutta kuitenkin kehittää luovaa ongelman ratkaisu kykyä ja ennenkaikkee pitkääpinnaa ;)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #42 : 18.08.2011, 08:03:47 »
Olikos YKK anturille tehty mitään?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #43 : 18.08.2011, 09:03:28 »
Kyllähän minä tuota virranjakopuolta ehdottelin jo aikaisemminkin ja luulin että tarkistit jo. Jos bensa tuntuu vuotavan ja pumput oireilevat, ne kannattaa laittaa kuntoon.
 Virranjakajan akselia tässä ei kyllä ole. Jakaja on toisen nokka-akselin takapäässä. Nokka-akseleille on ne ajoitusmerkit. Noita pumppuja on kaksi, toinen tankissa ja toinen auton alla.
Niitä ei kannata korjata vaan vaihdetaan. Tankissa oleva siirtopumppu alkaa oireilla jos bensaa on alle puolen tankin ja saattaa ilmetä "nykytyksenä" - pumppu on silloin toimintakyvytön.
Biltema myi aikanaan varsin kelvollisia pumppuja. Lisäksi putkisto voi vuotaa sieltä tanin pään putkiston teräsosista - ruostuvat puhki.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Kansi remppa B234F
« Vastaus #44 : 18.08.2011, 09:24:41 »
................................toisaalta sähkövikaa puolustaa kierroslukumittarin heilahtelu nykytyksen aikana eli niin,kun siellä jostain pätkis tuhannesosaksi virrat poikki............................................................................

Eikös se ole silloin vauhtipyörän ja puolan välissä tuo vika.

= YKK anturi, sytytyspääteaste, sytkäboksi, (puola)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

RallyBaron  Samppasport