Autodiagnoosi  Carcom Oy

240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"

  • 143 Vastauksia
  • 36448 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« : 20.11.2010, 19:30:57 »
Auton mallimerkintä: Volvo 240GL '92

Valmistenumero: YV1245883N1******

Moottori: Tehtaalta lähtiessään B230F numero 3666, muutettu VX-nokan voimin "B230Fx" malliseksi 24.4.2011.

Vaihteisto: M47 ja perävälitys 3.54

Edelliset omistajat: Kolme savolaista miestä ja yksi eteläsuomalainen nainen

Rekisterinumero: FBL-xxx

Mittarilukema: Harva tietää koska matkamittari ei toimi mutta 350 tuhatta ei liene paljon pielessä

Paikkakunta tai alue: Kouvola ja ympäröivät alueet, joskus Lappeenranta

Omistusaika: 28.2.2008 -->

Väri: 189-21, Polar White

Sisustus: Sinistä säkkimallin plyyshiä
 
Mikä se on ja mistä sen tuntee: Karvalakki GL johon lisätty kierroslukumittari, pikkukello, CD-soitin, etuniskatukien tyynyt sekä kattokaiteet ja listat vaihdettu kauttaaltaan mustiin eli tuollainen "melkein SE". Kylkiviirut teetetty mittatilaustyönä koska Tiskiltä ei saanut edes rahalla, sama juttu puskuriteippien kanssa. Etuspoileri maalattu valkoiseksi, vanteet kesäisin Virgot ja talvisin Scorpiukset. Alusta mallia tautisen korkea kiitos Motonetin kuormajousien kuten kuvistakin selviää. Nokalla hyvät, halvat ja kantikkaat Hellan lisäpitkät. Pitkään palvelleet lisäpitkät poistettu tarpeettomina keväällä 2015.  Takapenkillä matkustajana pehmohirvi jolla Volvo-kaulaliina. Lisätuntomerkkeinä mustat Volvo In Sports -tarrat kontin kyljissä, pieni harmaa landiatarra etuspoilerissa, iso valkoinen CROSS COUNTRY -tarra takalasissa sekä Volvolandian kilventausta takana.

Ja mistäkö nimi? Yksi talvi ei jaksanut paljon autoa putsailla kun lunta tuli siihen tahtiin, se oli aika usein lentävä lumipallo.

Ostettaessa:



Kesällä 2009, vakiot takajouset:



Syksyllä 2009, kattokaiteet ja kuormajouset:



Syksyllä 2009, ekan kerran Scorpiukset alla:



Loppukesällä 2010, aika hyvässä kuosissa jo:



Alkutalvella 2010, lähestulkoon täysi SE-look:



Talvella 2010, ei muutoksia edelliseen mutta paljon paremmat kuvat:



Keväällä 2011, puskuriteipit lisätty:



Todetaan että valmis alkukesästä 2011:

« Viimeksi muokattu: 18.04.2015, 15:59:49 kirjoittanut Greycap »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2396
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #1 : 20.11.2010, 23:56:11 »
Missä teetit kylkiviirut, mitä makso, ja ovatko alkuperäisen kaltaiset mattapintaiset?
Et kyselly sieltä että mitä maksais "ikkunalaudan" ja pilareiden uudet teipit?
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #2 : 23.11.2010, 01:11:52 »
Teippien teon hoiti kouvolalainen Mainospalvelu Kari Puustjärvi, pinta on kiiltävä koska mattaa ei ollut hyllyssä (ja se on ihan yksi ja sama minulle kummat siinä on) ja hinta suunnitteluineen, leikkauksineen ja teippauksineen on siinä 150 euron kieppeillä. Ikkunalaudasta ja pilareista en saanut tarkkaa lukua mutta samassa luokassa pyöritään. Mattapintaakin toki olisi saanut kun olisi maksanut teippirullan hankinnan.

Poissa Volvo245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #3 : 23.11.2010, 19:47:03 »
Hienoa Greycap, meillä on sellaset Crossoverit, eipähän osu helmat rotvallien reunoihin. Huoletta voi päästellä menemään. Napakassa kunnossa näyttää volvosi olevan. :)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #4 : 24.11.2010, 00:21:11 »
Jep, ja tuolla mennään kevyesti läpi siitäkin hangesta johon jää vajaaveto-neliveto-SUVeja kiinni... on todistettu. O0 Pitäisikö perustaa Kymenlaakson XC20-kerho kun osallistujiakin olisi jopa kaksi?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #5 : 18.12.2010, 21:52:28 »
Sainpas vihdoin otettua kunnon kuvankin tuosta talvikuosista. Ja tämä olisi EU:n herrojen mukaan pitänyt ikänsä puolesta paalata jo kahdesti!


Poissa Volvo245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #6 : 18.12.2010, 22:31:23 »
Auto taitaa olla hyvässä vahassa ku kiiltää suorilla pinnoillakin....tämä nähdään vielä livenä.
 :)  Olet pitänyt Volvosi hyvässä kunnossa.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #7 : 18.12.2010, 23:05:54 »
Noo, tiedä siitä hyvästä vahasta, on siinä kaksi kerrosta Turtle Wax Originalia elokuun lopulta. Ei kyllä ole paljon ajettukaan ja se on tälläkin hetkellä pussissa tuolla pihalla ettei pääse lumi ja jää tekemään tuhojaan. Ainoa kunnossapito jonka olen tyrinyt on ne kirotut takalokarit mutta niitä ei taideta enää kunnolla pelastaa ilman kaarien vaihtoa kun suojaamallakin ruoste jää sinne suojan alle. Myös takaluukun helma yrittää kukkia, yhdistävä tekijä molemmille vioille on että ne ovat syntyneet jo edellisten omistajien aikana.

Poissa Volvo245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #8 : 18.12.2010, 23:14:09 »
AUTS, kyllä se silti on upeassa kuosissa...ja kaikkein varteenotettavin keksintö, iki-liikkujaa ajatellen.
Pidä huolta hienosta 245:sestasi.
-Volvo245-

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1129
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #9 : 04.01.2011, 18:01:56 »
Kävin katsastuttamassa Lumipallon. Kolme vuotta ajettu ja kolme kertaa katsastettu eikä ne vieläkään tajua ettei nopeusmittari toimi. Ei vikaa jarruissa, ei vikaa päästöissä (pieni ihme huomioiden että moottori oikuttelee ihan omiaan), ei vikaa alustassa, ekalla läpi ensimmäisen kerran minun omistusaikanani... mutta ei tässä vielä kaikki. Seisoskelin siinä vieressä kun inssi etsi väljää etupäästä ja paikalle tuli toinen heppu. Keskustelu lyhykäisyydessään:

- Onks tää sun auto?
- Ohan se.
- Vaihatko?
- No se riippuu mitä sul on tarjota!
- Punanen V70, vähän uudempi...
- Joo en.

Jos olisi tarjonnut siistiä 940 Turboa olisin voinut jopa harkita... nimittäin sen ostoa rahalla pois.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2011, 23:31:30 kirjoittanut Greycap »

Poissa Puusilmä

  • Megaperwo
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1964
  • Ocean Race ja Amazon.
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #10 : 04.01.2011, 18:37:01 »

 Kolme vuotta ajettu ja kolme kertaa katsastettu eikä ne vieläkään tajua ettei nopeusmittari toimi.


Mutta tarviiko se toimia.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2011, 18:50:46 kirjoittanut Puusilmä »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2396
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #11 : 04.01.2011, 20:21:16 »
Mutta tarviiko se toimia.
Täytyy.

Itsellä ainakin katsuri kiinnitti huomiota heti kun oli ajanu noin 30m että "jaahas nopeusmittari ei taida toimia" -sitä varten tossa on toi "digimittari" (navi) "jaha, no ei sitten mitään"
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 637
  • PRV <3
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #12 : 05.01.2011, 08:54:58 »
Ei tartte toimia jos on kiekkamittari  :)
745,745,765,V70,S90,300M

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1420
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #13 : 05.01.2011, 10:11:48 »
Ei tartte toimia jos on kiekkamittari  :)

Kuulitko aivan Esson baarissa ?
80-luvun puolivälistä lähtien on nopeusmittari pakollinen katsastusvaruste, myös kiinteästi asennettu navigaattori kelpaa mutta esim. kierroslukumittari ei kelpaa, koska se ei näytä ajoneuvon nopeutta.
Peugeot Boxer 2,2 HDi
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4352
  • www.vrcf.fi
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #14 : 05.01.2011, 13:23:09 »
kierroslukumittari ei kelpaa, koska se ei näytä ajoneuvon nopeutta.
Joku kertoi joskus tehneen excel taulukon jossa oli tärkeimmät nopeudet eri kierroksilla ja vaihteilla jonka teippasi mittaristoon. Tämä oli kelvannut katsastuksessa ;)
945 -98 Classic, Toyota Yaris 1.3 vvt-i -00
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

 

Futurez  Proturbo