Futurez  Kulkukoira

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149637 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #90 : 12.08.2015, 16:43:05 »
Onko tää jotain väärin virittämistä? :D.

Ei. Tälläsen tinakoneen alaväännöttömyys vituttaa suunnattomasti. Onneksi Volvo on ratkaissut ongelman S80 mallisarjassa. Sieltä vaan lääkettä hakemaan.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #91 : 12.08.2015, 17:08:09 »
T6, 380Nm 2100-5000 rpm. Syvä pyllistys trafiin päin :hello:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #92 : 12.08.2015, 17:12:50 »
Löytyy noista T5 koneistakin mukavia vääntökäyriä :) Kohta nämä uudet rakentelun esto pykälät tulee trafilta.........

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #93 : 12.08.2015, 17:45:38 »
Mutta mitä on mahdollista tehdä tällä koneella? :)
Eli pidempää pakosarjaa ja toiset nokat. Toimiiko?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #94 : 12.08.2015, 19:32:53 »
Mutta mitä on mahdollista tehdä tällä koneella? :)
Eli pidempää pakosarjaa ja toiset nokat. Toimiiko?

T6 hyrrät, suuttimet, modelpassande kuuleri, E85 ja kovaa ajoa. Vakioi kerran vuodessa siihen saakka, kunnes trafin säädökset joskus järkevöityy :)
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #95 : 12.08.2015, 19:59:34 »
Ois varmasti mahtava yhdistelmä mut ennenkuin joku sanoo miten sen saa leimattua niin ei.  :(
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa honkala motors

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #96 : 12.08.2015, 21:24:00 »
Se imusarjan alla oleva mutteri on kyllä semmosessa paikassa että >:( Itellä samanlaiset hommat :hello:

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #97 : 13.08.2015, 15:48:24 »
Yläkautta sain 13mm lenkkiavaimella. Niitä johtoja ja letkuja kannattaa irroitella korikiinnikkeistä jotta saa enemmän tilaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #98 : 13.08.2015, 20:11:50 »
Remontin jälkeen ajettu 2000km ja rapiat päälle. Puoli litraa lisäsin öljyä eli litra/4000km. Aiemmin vain 1000km eli ihan hyvä tulos. :)

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #99 : 14.08.2015, 18:10:17 »
[Tuning/]
http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1683037
[\Tuning]
Bmw:n pitkä pakosarja. Luulis olevan parempi kuin alkuperäinen joka on tosi lyhyt ::).
Tuo käy volvon kanteen kun vähän muuttaa pulttien reikiä.

Toisikohan tuo sitä alavääntöä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #100 : 14.08.2015, 18:41:29 »
Mites tuo on pidempi? Metri lisää pakoputkea, saattaa toimia paremmin ;)





Kuva taitaa olla jtapion@vrcf
« Viimeksi muokattu: 22.08.2015, 17:39:36 kirjoittanut Orlov »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #101 : 14.08.2015, 19:08:31 »
Siis vakio pakosarjan putket on tosi lyhyet ennen kuin yhdistyy. Tämä on teoriassa yläkierroksille suunniteltu.


Pidemmät alkukäyrät sopii paremmin keski-/alaväännölle
 

Vertaa 850:n 2.5 20v pakosarjaa:
 

Lopultahan sen ratkaisee miten pakopulssit osuu kohdilleen. Mutta minulla ei ole mahdollisuutta tehdä täydellistä alavääntö pakosarjaa joten sillä mietin jos tuota kokeilisi
« Viimeksi muokattu: 14.08.2015, 19:10:05 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #102 : 22.08.2015, 14:05:17 »
Laitoin pakoputken kuntoon. Keskivaimentimen kannatinrauta ruostunut poikki ja takavaimennin roikkui rautalangalla.
Aluksi näytti keskiputki laholta mutta kun pudotin sen alemmaksi, se olikin hyvä. Lisäksi kun ei se suosiolla tullut taka-akselin yli pois, jätin paikalleen ja uusin vain kannattimen ja kiristimen pultin. Mieluummin alkuperäinen Volvo-osa kuin uusi walkeri.
 

Takaäänenvaimennin oli huonompi. Kannattimen kohdalta ruostunut ulkopelti. Ja oli tarvikemallia.
 Laitoin parempikuntoisen käytetyn Volvon alkuperäisen putken.
 Äänet hiljeni ja vetoja tuli lisää! Alkuperäinen on isompi kooltaankin joten olisiko ahdistanut?
 
Tyylikkäät patentit
 
 Sitten vaihdoin tulpat. Siniseltä originaali kolmikärkiset 47€. Vanhat oli nelikärkiset Boschit.
 
Selkeä parannus tuli liikkellelähtöön. Aiemmin teki pienen ravistuksen kun tyhjäkäynniltä painoi kaasua.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2015, 15:22:18 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #103 : 22.08.2015, 18:26:28 »
Ruostunut vaimentaja ahdistaa aina ellei ole lahonnut kokonaan pois...
...olen kuullut possin tulpista paljon huonoa viimeaikoina, mulla herneessä semmoset ja menossa vaihtoon...

...Ajoitko äsken vastaanE75:llä tossa vaajakoski - toivakka?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #104 : 22.08.2015, 18:31:58 »
Boschit on meilläkin aiheuttanu vinokoneessa pätkimistä.
 En. Ruokaa tein äsken kotona
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

KL-varaosat  Race.fi