Lukkoperä auttaisi. Hiekkatiellä missä luistaa tasaisesti, menee tosi nätisti. Mutta märällä asfaltilla joko sutii yksi rengas tai sitten perä lähtee tosi nopeesti täysin poikittain. Pieni luisto ei onnistu hallitusti. Kerran onnistui kun oli tosi liukas uusi märkä asfaltti.
Perustelut: multilink pyrkii pitämään pidon mahdollisimman hyvin. Sitten kun pito saadaan irti molemmilta pyöriltä, on g-voimia jo niin paljon että luisto karkaa herkästi liian suureksi. Talvella en usko että on ongelmia ellei pito vaihtele.
Jäykkäperä taas keventää toista rengasta aina kurvissa. Maksimi pito on pienempi joten luisut lähtee pienemmillä g-voimilla ja helpompi hallita. Terveisin 940:llä jäisellä moottoritiellä ajanut naurettavan pienessä ja hallitussa luisussa ilman lukkoperää. :hello:
Mutta ei ole tarkoitus leikkiä. Vain opiskella käytöstä ääritilanteissa.
(Ja tämä kuuluu tähän topicciin hyvinkin läheisesti. Muistutan että topicin nimi "toinen yritys" viittaa siihen kun ensimmäinen 960 lähti lapasesta joten nyt opiskellaan multilinkin ominaisuuksia ettei tämä karkaa samalla tavalla)
Kattoluukun tiivisteeseen ostin niinkin hightech korjaussarjan kuin 2kpl 100cm kengännauhoja

. Kokeilin hieman sen verran mitä sain suoralla osuudella työnnettyä. Vaikuttaisi passelisti tiivisteenprofiilia avaavalta ja silti joustavaa. Sitten vain keksimään minkä hitsauslangan saan työnnettyä koko tiivisteen läpi

.