Futurez  Kulkukoira

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149650 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #180 : 24.12.2015, 08:58:59 »
Tuota lämppäriä vois harkita vakavasti, kun defan lohkolämppäri meni ja hajos >:(
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #181 : 28.12.2015, 09:14:51 »
Pitää kehitellä jostain sähköä virtalukon ohi puhaltimelle.

-5c, tunti lämmitystä ja sen jälkeen 20min puhallin kakkosella. Ei tarvinnut raappaan koskea :).

Sähkökaaviosta katselin että jos puhaltimen sulakkeelle saisin virtaa, pitäisi sen toimia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #182 : 28.12.2015, 16:29:39 »
Sähkökaaviosta katselin että jos puhaltimen sulakkeelle saisin virtaa, pitäisi sen toimia.

Varmaan Ardicistakin tuttu kytkentä eli puhallinpaneelin liittimen sokkeliin numero XYZ 12v heräte, jolloin puhallin herää henkiin toimisi myös tässä ??? Tämähän oli täysin ilman ilmastointia? Tietty tuo kytkentä vaatii vähän näpräystä ja muutaman yleisreleen mutta olisi ns. alkuperäinen toteutus :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #183 : 28.12.2015, 17:48:04 »
Tuohan olisi tutkimisen arvoinen juttu :P. Ei oo ilmastointia mut kai tähänkin on ardiccia saanu?
Eli siis puhaltimen säätöpaneeli yksikön takana? Siinä onkin ruuvaamista että saa esille... :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #184 : 02.01.2016, 14:52:11 »
Kävin kiusaamassa volvoa ja laitoin käyntiin ilman lämmitystä. Halusin vain tietää pääseekö tuolla mihinkään kun on enemmän pakkasta.
 https://youtu.be/vDbRUIOXFsw

Hiukan vaivalloisesti lähti ja kelille ominaisten sivuäänien kanssa. Onneksi on se moottorinlämmitin -25c kelejä ajatellen :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #185 : 05.01.2016, 22:12:34 »
Ei tuo ole kuuma enää näillä keleillä :-\. Valtatiellä tulee lämmintä mutta ei niin että sormia polttaisi. Kuumempaa tulee pienissä nopeuksissa. En usko että termostaatti olisi viallinen koska lämmöt pysyy koko ajan yli puolen välin ja se on uusi. Tuota TT-Thermon letkutusta mietin jos siihen osuu kylmä ajoviima ja vesi ehtii jäähtyä?

Toinen ongelma on ettei puhalluksen ilmanohjaus toimi jämptisti. Lattiapuhallus on tehokkaimmillaan kun se on jaettuna tuulilasille. Tuulilasille taas ei koskaan saa sellaista puhuria kuin esim 940:ssä.
Tähän ei helppoa korjausta taida ollakkaan. Varmaan täynnä lehtiä kun niitä näkyy tulevan kaikista rööreistä.

Ei tuossa palele mutta sellainen volvokuuma puuttuu.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

s73

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #186 : 05.01.2016, 22:19:13 »
Oletko ilman saanut järjestelmästä pois?
Vaihda kenno? :smoke:

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #187 : 05.01.2016, 22:37:08 »
Oletko ilman saanut järjestelmästä pois?
Eikä ollut mitään ilmausongelmaa.
No kun halvalla sai.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #188 : 05.01.2016, 22:41:19 »
Luulisin ainakin. Kuitenkin alle 10 asteen pakkasilla on hiki.
Voisin testata joku päivä. Pysäytän satasen vauhdista ja kokeilen kädellä tt thermon letkuja.

Ja sitten niitä lehtiä myös kennossa. Saisi olla raitisilmasuodatin...
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 09:41:58 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #189 : 06.01.2016, 05:09:00 »
Toimiiko pultsarin termari, jos saa vain kylmää ilmaa suoraan maskin takaa, ei lämpene(kunnolla). Eli saako pakosarjalta lämpimän ilman ?

Ai mistäkö tiedän :D Tahtoo imupuoli jäätyä näillä keleillä V:>
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 05:10:45 kirjoittanut Orlov »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #190 : 06.01.2016, 09:39:45 »
Ei toimi eikä saa toimimaan :D
Tein ilmanputsarin kopalle muutoksia.
Lämpimän imuilman säätöläppä oli puoliksi kuumalla


Joten hus pois ja putkea tilalle. 2x60mm
 

Ja raitista ilmaa suoraan keulasta


Muutokselle annan arvosanan 8. Menee kevyemmällä kaasulla ja imuääniin hitunen parannusta. Laitoin liian syvälle putket joten ei riittänyt aivan siihen paikkaan ja asentoon mihin olisin halunnut.
Lämpöeristystä mietin mutta reippaan 10km jälkeen immun kohdilla imuputki oli kuumempi kuin nämä haitarit joten ei tarvetta.

Huomasin samaa jäätämistä. Eilen tyhjäkäyntimoottori alkoi takertelemaan. Aamulla nousi tyhjäkäynti 3500rpm ja illemmalla sammui kerran tyhjäkäynnille laskiessa. Käynnistyksen jälkeen seilas 500-1500. Tyhjäkäyntimoottorissa jäätä ::). Muuta haittaa en ole huomannut.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #191 : 06.01.2016, 17:23:33 »
Kyllä se vaikuttaa huomattavasti, jos ei näillä keleillä ole imuilmalle esilämmitystä.
Itsellä sama tilanne, ei saa esilämmitystä. Ajattelin vetää kotelon lämmitysputken paikasta alumiini haitarin syylarin taakse, kun siinä on ne reiät flektin kehikossa.

Nyt laitoin pahvia syylarin eteen, sai hiukan lämmitysilman lämpötilaa nostettua. Mutta se on selvä, ettei näillä keleillä, ilman imuilmanesilämmitystä kannata leikkiä! Jäätyy huohotin etc ja sitten ei ole kivaa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #192 : 06.01.2016, 17:35:53 »
Nyt täytyy todeta että melkoista tuubaa! Yhdestäkään autosta ei minulla ole huohotin tms. jäätynyt vaikka ottaa niin raakaa ilmaa kuin suinkin vain mahdollista, enkä usko että volvossa on huohotin jotenkin typerämmin suunniteltu kuin esmes fiiatissa. Toki onhan lämpimän ilämuilman otolle jokin funktio, muutoinhan sitä ei olisi.

Minulla nyt vinokoneen kanssa kolmas talvi että ottaa pelkkää raakaa ilmaa keulalta, njet problemo!

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #193 : 06.01.2016, 17:50:17 »
Toki onhan lämpimän ilämuilman otolle jokin funktio, muutoinhan sitä ei olisi.

Kyllä, koneen nopeampi lämpiäminen. Minun 240:sta heitettiin se alkuperäinen haitariputki huitsin kuuseen jo muistaakseni 2009 kesällä ja hyvinpä tuo eilenkin kulki melkein -25°C lämpötilassa.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #194 : 06.01.2016, 18:07:41 »
Se on vain valitettava tosiasia :)

Itsellä oli niin huonossa hapessa pakosarjan puolelta(esilämmityksen lähtö), jotta piti heittää roskiin.

Tiesin sillä sekunnilla, kun rupes jäätämään, missä on syy :D instant karma, gold serve :D

Monethan näitä riipii volvoissa, kun termari jää kesäksi esilämmitys asentoon ja tappaa immun, vahaelementin vaihto on nopeaa ja halpaa. Sitten keksitään tarjoilla vain kylmää ilmaa koneelle aka "tuuninkia" ;D
Kone lämpiää hitaammin, kuluttaa enemmän ja varsinkaan huohotin ei toimi niinkuin pitäisi!

« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 18:09:25 kirjoittanut Orlov »

 

Proturbo  Autodiagnoosi