Kulkukoira  Proturbo

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #225 : 12.01.2016, 05:38:16 »
Ööö, en ihan pilkulleen noin ??? ?
Pyörännavan hakkasin laakeriin siten että kaveri tuki laakerin sisäkoolia vetoakselilla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #226 : 12.01.2016, 13:26:26 »


Kävin katsastamassa tämän kun ei ollut muutakaan.
Päästöt oikein hyvät, hc18 eli ei pala öljyä enää :)
Jarrut kaikki 2,1- 2,3kN paitsi vasen käsijarru 1,5kN. Iskaritkin 68-76%.

Ja edestä kuuluvan kolinan lähde löytyi! Oikean koiranluun alamutteri on löysällä. Unohdinkohan kiristää :-[?

Nyt on leimaa 2/17 asti :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #227 : 12.01.2016, 16:36:35 »
Ööö, en ihan pilkulleen noin ??? ?
Pyörännavan hakkasin laakeriin siten että kaveri tuki laakerin sisäkoolia vetoakselilla.
No niinhän sä just kirjotitkin  :D kannattais varmaan lukea tarkemmin.
Tosiaan vaarana tuossa on että hakkaa kuulan jäljet kooliin jos ei pysty pitämään kunnolla vastaan takapuolelta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #228 : 12.01.2016, 21:13:12 »
Nojoo kyllä :D. Olisiko taktiikan kehitysideaa? :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #229 : 12.01.2016, 22:57:23 »
Vetari pois/sivuun ja kunnon vastakappale.

Tai sitten hakkaa sitä vetaria vasten (että se kans on kunnolla vetaria vasten).

Hyvin se meni, kovaa ajoa vaan.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #230 : 12.01.2016, 23:19:58 »
Vaihtoehto 1 ei onnistu mielestäni mitenkään järkevästi. Lehtijousi paukahtaa alas jos purkaa niin paljon että vetarin saa pois. Jolloin on ihan sama tekeekö sen autossa vai työpöydällä.

Vaihtoehto 2 oli miten se tehtiin.

No niin meni. Ja pitkää luisua
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 23:27:59 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #231 : 12.01.2016, 23:26:18 »
Küllakülla, mutta sen vetarin täytyisi pysyä täysin paikoillaan. Eli sen vetarin spoorin pohja ottaisi sen kaiken iskuvoiman vastaan eikä joustaisi milliäkään.

Tosin, joissakin aut.....ranskalaissa (muistaakseni) laakerit asennetaan hakkaamalla niin ettei laakerilla yksinkertaisesti voi olla vastakappaletta. Hyvinpähän nuo on toimineet.

Paljonkohan sen lehtijousen kuorma on? Pystyisikö sen laittamaan esim. tunkilla/liinoilla pänninkiin ja tehdä homman pöydällä? Tuolloin ainakin menisi just taiteen sääntöjen mukaan.


Ihan sama, autostas olen kateellinen jokatapauksessa. Vaihda herneeseen?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #232 : 12.01.2016, 23:31:06 »
Totta. Vaatisi jonkun tukikehikon pitämään vetaria paikallaan.

No netissä näin jonkun kuvan missä takapenkillä istui kaksi isoa tyyppiä samalla kun jousta tunkattiin ylös. Siitä päättelisin että kohtuu jäykkä. Ja mulla on jäykempi ei-nivomat jousi.

En. Diesel 850 tai V70 on looginen seuraava askel jos joskus kyllästyn tankkaamaan. :D

Eilen tankkasin. Kovat pakkaset ja runsaasti tyhjäkäyntiä nosti kulutuksen lukemaan 12,4.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 23:34:56 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #233 : 13.01.2016, 05:58:01 »
Pikkulukemia, täällä 20l/100km...

Mukavuudesta jaksaa vähän maksaakkin.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #234 : 14.01.2016, 22:27:15 »
Kävin tänään urheilemassa ja lumihangessa kiristin koiranluun alamutterin. Piti lukkopihdeillä ottaa kierteestä kiinni ja nysväillä mutteria tiukemmalle. Ei kolise enää (onpa kumma :D).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #235 : 17.01.2016, 15:07:57 »
Näköjään pakkaset jatkuu. Laitoin toisen ilmanputsarin alumiiniletkuista poikki ja käänsin kuumaan putkeen. Toisen jäljelle jääneen putken pään litistin noin puoleen alkuperäisestä. Vähän mututuntumalla säädettu kuuma vs kylmä ilma mutta menköön kuumalle. Huomennakin -30c kun töihin ajelen.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #236 : 18.01.2016, 17:11:33 »
Mistä johtuu että puhalluksensuuntauksen säätönuppi ei vaikuta mihinkään? Kesähelteillä oli välillä samaa vikaa. Yleensä 10min sisällä alkanut toimimaan mutta nyt ei tunnin aikana.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #237 : 18.01.2016, 17:56:42 »
Mistä johtuu että puhalluksensuuntauksen säätönuppi ei vaikuta mihinkään? Kesähelteillä oli välillä samaa vikaa. Yleensä 10min sisällä alkanut toimimaan mutta nyt ei tunnin aikana.


Vahva veikkaus alipainevuodoista. Mihin puhaltaa kun ei tottele?

Kannattaa tarkistaa se solenoidi-alipainehärdelli sekä kokeile ettei mistään siitä lähteviltä letkuilta karkaa alipaine pois.

Tai sitten vaan se ohjauspaneeli hyytynyt, yksi hyvä vikapaikka myös.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #238 : 18.01.2016, 18:04:39 »
Kaikkialta, eli samassa tilassa kuin auto sammuksissa.
Löytyykö härdelli apukuskin jalkatilasta?
Onko se nuppi sähköä vai alipainetta ohjaava?

Pitäisi saada lämpöisempää keliä tai talli että olisi mitään mahdollisuutta tutkia.
Ei tässä hätää ole kun lämmintä tulee kaikista rööreistä, ei vaan mistään kovalla puhurilla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #239 : 18.01.2016, 18:31:12 »
Lainaus
Kannattaa tarkistaa se solenoidi-alipainehärdelli sekä kokeile ettei mistään siitä lähteviltä letkuilta karkaa alipaine pois.

Onko se tuo paketti?

http://i893.photobucket.com/albums/ac135/V-Jet/Volvo%20740%20ECC%20conversion/P1000167.jpg
« Viimeksi muokattu: 18.01.2016, 18:32:46 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

 

Samppasport  Futurez