Kulkukoira  Proturbo

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #240 : 18.01.2016, 18:38:54 »
Kaikkialta, eli samassa tilassa kuin auto sammuksissa.
Löytyykö härdelli apukuskin jalkatilasta?
Onko se nuppi sähköä vai alipainetta ohjaava?

Pitäisi saada lämpöisempää keliä tai talli että olisi mitään mahdollisuutta tutkia.
Ei tässä hätää ole kun lämmintä tulee kaikista rööreistä, ei vaan mistään kovalla puhurilla.

Tosin yritin vakoilla että mikä lämppäri tässä oli muttei osunut silmään. Mutta jos on mallia juurikin näköinen ECC/MCC (tätä varianttia sai myös ilman ilmastointia, sitä ei tässä tainnut olla? Niin nupit on sähköisiä. Sekä samassa keksinnössä jos alipaine katoaa, niin default -asento asento on hana auki, sekä muistaakseni puhallus jalkotilaan.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #241 : 18.01.2016, 23:34:08 »
Eli vika voi olla sähköinen tai alipaine. Kumpikin aika haastavia tutkittavia mut kokeillaa pärjääkö tuolla pienemmille pakkasille. Jotain pientä varaosaakin on lähitallilla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #242 : 19.01.2016, 11:19:31 »
Eli vika voi olla sähköinen tai alipaine. Kumpikin aika haastavia tutkittavia mut kokeillaa pärjääkö tuolla pienemmille pakkasille. Jotain pientä varaosaakin on lähitallilla.

No alipainevuotoja on helppo tutkia myös ihan puhaltelemalla :D

Multakin löytyy 940:n ECC:n osia läjä, iso osahan niistä on vaihtokelposia keskenään 960 ja 940 välillä ja MCC ja ECC välillä.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #243 : 19.01.2016, 15:51:33 »
Mutta kunnon tutkiminen edellyttää vuotokohteiden esiin kaivamisen joten ei vielä. Toimi muuten tänään ihan hyvin.

Vanteet pitäisi käydä pesemässä. Jäätynyt lumipaakkuja sisälle ja täristää 80km/h kovemmissa vauhdeissa. Jos joku päivä kävisin vanhalla työpaikalla ja siirtäisi samalla takarenkaat eteen. Kuluminen saattaa olla taka-akselilla kovempaa ::).

Tt thermo oli päällä 01-05 ja vaikka ulkona oli -25c, lämpömittari nousi asteikolle käynnistyksessä. Tyynellä kelillä on iso vaikutus. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #244 : 02.02.2016, 20:18:22 »
Jaah, hajosikohan tt-thermon vesipumppu :(. Kävin laittamassa lämmitykseen mutta ääntä ei kuulunut. Kokeilin letkua niin kuuma se oli ja pientä sihinää kuului. Pitää koittaa myöhemmi uudestaan. Jos ei toimi niin sähköpostia myyjälle.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #245 : 03.02.2016, 10:58:32 »
Juu hajosi se :(. Laitoin sähköpostia thermolle. Lähtee tänään uusi matkaan. Laitan sen paikalleen ja lähetän rikkinäisen takaisin. Vaikka vehkeet ei aina toimi mutta palvelu toimii O0
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #246 : 05.02.2016, 11:40:12 »
Postiin tuli paketteja :P.



Lattiamatot on puuttuneet alusta asti. Edessä sentään pari tuollaista Nissanin kumilerppua.


Jogiin korjasi tämän puutteen. 4kpl 960 alkuperäistä kumimattoa. Kiitos paljon!
Eikä muuten käy 740/940 matot. Vissiin äänieristettä sen verran enemmän lattiassa että ovat liian isot ja vähän väärän muotoiset.


Ja tt thermo tuli. Tyylikäs silikonisuojus tullut lisäksi. Nytkö se on vesitiivis? :D

Edit: Kävin laittamassa thermon paikalleen. Ehtii ilmaantua työmatkalla ja illalla voisi testata töistä lähtiessä.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2016, 12:42:43 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #247 : 10.02.2016, 13:12:20 »
Pitkästä aikaa tankki täynnä :). Vasen takajarru laahaa hieman ja ajettu 15tkm öljynvaihdosta. Parin viikon päästä voisi olla huollon aika.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #248 : 13.02.2016, 20:49:33 »
Vahvistimen laitoin tänään.

Ei ollut intoa vetää johtoja konttiin eikä mahtunut penkin alle joten paikka on nyt tuossa. Parani ääni kovemmalla äänellä mutta ei nuo kaiuttimet soi kunnolla. Seuraavaksi kaiuttimia katselemaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #249 : 14.02.2016, 18:48:58 »
Ja kaupat sovittu alpinen 6,5" erillisarjasta. Ne etuoviin ja diskantit kojelautaan. Sitten jää tuleville kuukausille hankittavaksi takakaiuttimet ja äänieristys.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #250 : 14.02.2016, 20:11:10 »
Pietään kesällä sisäisesti alaston viikko! :D

Puretaan molempien vålvåista sisusta kaljuksi ja kuivatellaan & vaimennellaan.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #251 : 14.02.2016, 20:28:47 »
Voisi toteuttaakkin. Pitää pestä koko sisusta ja purkaa lämppärisysteemi että saa puhtaaksi. Olisikohan mitään järkeä raitisilmasuodattimen lisäämisessä? :o
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #252 : 16.02.2016, 01:54:01 »
Siinä etuoviin päivitystä.

Ei ole ihan suunnittelemani rainbow sarjan veroinen numeroilla mutta kun halvalla sain :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #253 : 21.02.2016, 16:51:42 »
Osaako kukaan selittää miksi vaihtaessa polttoainetta 98:sta -> 95:een, hetken tämä kulkee todella pirteästi? Takapuolidyno yllättyi nyt jo kolmannen kerran kun tämän tein ja lähdin motarille. Kulku palautuu normaaliksi kun on ajanut jonkin aikaa ja sopeutunut uudestaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #254 : 23.02.2016, 18:54:43 »
En taida jaksaa leikellä mdf levyjä ja liimailla ja porailla ruuveja ovipeltiin. Otin oikotien ja hyvältä näyttää :).


Kiinnitys oveen alkuperäisillä muovinappuloilla eikä johtoliitintäkään tarvitse leikata.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autoracing  KL-varaosat