Proturbo  Autodiagnoosi

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149693 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1771
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #435 : 02.09.2016, 15:13:05 »
Siniseltä ehkä ~25-30€ ( 271670 ).
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #436 : 05.09.2016, 21:07:14 »
Laitan pikaliimaa aluksi. :D

Tänään vaihtui jarrunesteet ja raidetangonpäät. Samalla kävin kaikki jarrut läpi.

Aika sohloja oli kummatkin päät. Vasen irtosi kartiosta heti kun ekan kerran löysäsin mutteria, outoa.


Onkohan 2000 luvulla vaihdettu nesteitä? ;D


Keväällä käytin liukutapit irti ja nyt oikealla alempi tappi oli aivan umpijumissa. Tunti meni irroittamiseen kuumailmapuhaltimen avulla.


Ja kun lekan käytössä en säästellyt niin liukutapin kierteen alku painui lyttyyn. Onneksi sain korjattua ettei tarvinnut alkaa kyytiä soittelemaan.


Liukutappeihin laitoin tavallista vaseliinia ja jarrupaloihin bilteman keraamista tahnaa. Katsotaas keväällä millaista tahna on.


Ohjaus on taas jämäkämpi ja aurauskin osui sentään sinnepäin. Jarrut on jämäkämmät eikä laahaa enää sitä vähääkään.
Torstaina kulmiensäätöä :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #437 : 06.09.2016, 14:26:56 »
Piti opetella ajaminen uudestaan. Hävisi väljät ohjauksesta ja suunta muuttuu kun ratti liikkuu yhtään. Aiemmin oli sellainen tyhjä kohta ja ratilla annettiin vain toivomus suunnasta :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #438 : 08.09.2016, 09:12:30 »
Ja nyt on kulmat säädetty :). Ratti on suorassa ja ohjaus sellainen kuin pitääkin.




Mututuntumalla heittämäni auraus oli -0,55. Säädön jälkeen 0,18.

Kulkukulma on vähän pielessä mutta ei sen takia alettu taistelemaan takapään säätöjä uusiksi. Takana auraus on kuitenkin ihan ok.

Sitten suunnittelemaan ruoste & maalaus operaatiota. Taas sitä omaa tallia kaipaisi :-\.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #439 : 08.09.2016, 09:22:53 »
Oma talli ois paras niin vois leväyttää kaiken lattialle. :D Ei vaan, ei välttämättä tarviis siivota jälkiä jokakerta lähtiessä.

Tossa lähellä ois 130m2 halli sos.tiloineen vuokralle mut onneks puuttuu ne kaverit kenen kanssa siihen arvais lähteä. :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #440 : 08.09.2016, 09:25:13 »
Kimppatalli toimii jos kaikki osapuolet on tuttuja ja pelisäännöt on selvät. Muuten voi olla parempi ilman ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #441 : 08.09.2016, 09:30:08 »
Vai meniskö tää vielä myllyttämällä? ::)





Ei varmaan :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #442 : 08.09.2016, 13:08:03 »
Aika riskillä pelaat. Ilman apinasuodatinta voi tuommosten kuvien vuoksi mennä kamera rikki...

Hommaat ne takavarsien puslat/vaihtovarret + pultit, niin hierotaan ja jeesustellaan oikein antaumuksella.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #443 : 08.09.2016, 13:09:56 »
 :D

Ei hierota, se on hyvä ny. Jos se toimii, älä koske. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #444 : 12.09.2016, 18:19:11 »
Voisiko joku keksiä hyppysähkön?






Paksumpaa kaiutinkaapelia vahvistimesta kaiuttimiin ja uusi subbarin rca. Olipahan purkaminen että pääsee vaihtamaan. >:(.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #445 : 12.09.2016, 19:20:53 »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #446 : 12.09.2016, 22:06:22 »
No teslakäämillä toimivat kaiuttimet ois jo aika high tech ratkaisu :D.

Nyt ne soi taas :). Sitten sitä äänieristystä oviin niin alkaa olla valmis.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #447 : 12.09.2016, 22:27:26 »
No teslakäämillä toimivat kaiuttimet ois jo aika high tech ratkaisu :D.
Radio ei kuuluisi! :2funny:

Tosin silti puolitotuutta, sullon käämi joka varautuessaan luo magneettisen kentän, joka vetää käämiä ja kartiota suuntaan tai toiseen. Lopputuloksena on ääniaaltoja, eli nopeita painevaihteluita, jotka ihmiskorva havaitsee ja aivonystyräsi muuntavat sähköiset hermoimpulssit ymmärrettäväksi ääneksi. :juhau:

Sitten sitä äänieristystä niin alkaa olla valmis.
IKH:lla taisi olla Peltorit nyt tarjouksessa... V:>

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #448 : 13.09.2016, 13:46:24 »
Ennen talvea olisi kiva yksi asia korjata.
Epäilen että tt-thermo ahdistaa veden kiertoa. Lämmintä tulee sisälle kyllä mutta kunnolla kuumaa saa vasta kun kierroksia on reilusti enemmän kuin matkavauhdissa. Kovalla pakkasella tämä ilmiö alkaa jo vähän harmittamaan. 

Onko ideoita miten veden ohjaisi auton käydessä tt-thermon ohi lyhintä reittiä kennolle?

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #449 : 13.09.2016, 14:29:23 »
Onko ideoita miten veden ohjaisi auton käydessä tt-thermon ohi lyhintä reittiä kennolle?


Itse huomasin saman ja toteutin kierron niin, että ottaa veden t-palalla kabiiniin menevästä letkusta ja työntää paisuntasäiliön letkuun joka taasen menee syylärin alavesiletkuun. Toimii  O0

 

Kulkukoira  Proturbo