Autodiagnoosi  Carcom Oy

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #450 : 13.09.2016, 15:08:28 »
Tuollainen oli mielessä mutta silloin häviää etukäteis huurteenpoisto ominaisuus :(.

Nyt on mahtava kun lämmittää tunnin ja sitten laittaa vartiksi puhaltimen päälle. On lämmin koppi ja kirkkaat ikkunat.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #451 : 13.09.2016, 15:16:01 »
Tuollainen oli mielessä mutta silloin häviää etukäteis huurteenpoisto ominaisuus :(.

Nyt on mahtava kun lämmittää tunnin ja sitten laittaa vartiksi puhaltimen päälle. On lämmin koppi ja kirkkaat ikkunat.

Kyllä se hieman kabiiniin ainakin täällä kierrättää. Viime talvellakin kivasti oli lämpöä vuotanut suulakkeista ja tuulilasi oli sula suulakkeiden kohdalta. Sitten vaan auto käyntiin loputkin sulaksi S* jos ei siis käyttänyt letkulämppärin kaverina 1800W defan sisätilanlämmitintä :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #452 : 13.09.2016, 16:20:25 »
Niin kumpaankos suuntaan se nyt sulla kierrättää, ylhäältä alaspäin? ???

Menis koko letkutus uusiksi tuollain :D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #453 : 13.09.2016, 17:57:55 »
Niin kumpaankos suuntaan se nyt sulla kierrättää, ylhäältä alaspäin? ???

Menis koko letkutus uusiksi tuollain :D.

Juurikin noin  :idiot2: Moottorin lämmitystehoon en huomannut olevan vaikutusta vaikka siirsin menon paisarin letkuun :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #454 : 13.09.2016, 20:08:13 »
Laitat molemminpuolin tuota lämmitintä letkut poikki, T-haarat ja niiden haarojen väliin suuntaventtiili haluamaasi suuntaan. Mulla on ardicci kytketty tollain, ei tehnyt havaittavaa vaikutusta mökkiin tulevan lämmön määrään jotenka olettaisin ohituskytkennästä olevan hyötyä, deekun tapauksessa oon kuullu että suoraan lämppärin kanssa sarjaan kytkemällä ei pienillä kierroksilla tahdo tarjeta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #455 : 13.09.2016, 20:38:52 »
No tuo kuulostaa hyvältä :).
Eli käytännössä lisätään ohitustie ahdistavan kohdan ohi joka suljetaan thermoa käytettäessä?

Mistäs ja millaista venttiiliä alan metsästämään?

Alipaineella aukeva hanakin voisi toimia. Volvon oma hana taitaa vaan sulkeutua alipaineella?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #456 : 13.09.2016, 22:45:33 »
No tuo kuulostaa hyvältä :).
Eli käytännössä lisätään ohitustie ahdistavan kohdan ohi joka suljetaan thermoa käytettäessä?

Mistäs ja millaista venttiiliä alan metsästämään?

Alipaineella aukeva hanakin voisi toimia. Volvon oma hana taitaa vaan sulkeutua alipaineella?
Abouttia näin. Mulla on jostain jemmoista löytynyt kuulamallinen suuntaventtiili, jossa on kuula sisällä ja pelkistään kuulan paino rajoittaa virtausta toiseen suuntaan, eli tosi olematon puhallus riittää, mutta ardicin pumppu kun pyörähtää niin se työntää kuulan alas ja vesi kiertää ardicin läpi. Koneen käydessä huomaa kyllä että hieman vettä kiertää koko ajan ardicin läpikin, koska se kuumenee vaikka on sijoitettu kohtuukauas sivummalle. Vesipumppu on se mikä noissa virtausta kuristaa sillon kun se pumppu ei pyöri. Oon jopa harkinnu että kytkisin pakkokäyttönapin vesipumpulle josta sais esim kovilla pakkasilla kämpän lämpenemistä nopeutettua (vaan tyssääkö sitten sekin vähä moottorin lämpeneminen jos ardicci ei pöhise  ???).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #457 : 14.09.2016, 16:19:25 »
Mietinpä tuota asiaa joku päivä. Nyt sain muuta tekemistä sillä vihdoin posti toi kauko-ohjatun keskuslukituksen :).

Hetken tuijottelin rattiakselia ympäröiviä johtoja ja löysin irrallaan olevan vihreän liittimen. Sen johtojen värit vastaavat kauko-ohjaus releen värejä.

Kokeilin rautalangalla yhdistää punavihreän ja sinikeltaisen piuhan. Ovet meni lukkoon ja toisen kerran kun tökkäsin niin ne aukesi.

Olipas kerrankin helppoa löytää kytkettävät piuhat :).

Sitten pitää tutkia miten tuon kiinalukituksen saa ohjaamaan tuota yhden johdon kytkentää
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #458 : 14.09.2016, 18:51:11 »

Sitten pitää tutkia miten tuon kiinalukituksen saa ohjaamaan tuota yhden johdon kytkentää

Apurele??
Kiinalukitukselta jos tulee pulssit kiinni ja auki, laitat nuo pulssit ohjaamaan yhtä (tai kahta) relettä mikä yhdistää nuo kaksi piuhaa auton puolelta.
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #459 : 14.09.2016, 19:19:08 »
Ei taida tarvita. Kytken avaus ja sulkemis johdot yhteen. Teoriassa ainakin pitäisi toimia noin.

Eli akulta plussa yellow ja yellow-black johtoihin. White ja white-black johdot yhteen ja lukitusreleelle.

« Viimeksi muokattu: 14.09.2016, 21:34:09 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #460 : 14.09.2016, 23:10:25 »
Kytkentä toimi ihan niin kuin pitikin. Samaan piuhaan tuli +12v avatessa ja suljettaessa.

Keskuslukituksen rele ei vain olekkaan niin helppo tapaus. :(
Kauko-ohjauksella ei toiminut joten kokeilin ihan johtoja kytkeä yhteen. Vaikka miten yritin niin keskuslukko toimi vain silloin tällöin. Parhaiten hyvin varovaisilla hipaisuilla. Aiemmin testatessa luulin että minun rautalanka kontakti oli huono.

Mietin pitääkö sille releelle mennä joku tietyn mittainen pulssi vai onko releessä kontaktihäiriötä.

Joka tapauksessa pitää kaivaa esille kuskinoven lukituksen johdot ja alkaa ohjaamaan sitä kautta. Olisikin ollut ihan liian helppoa ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #461 : 15.09.2016, 06:21:43 »
Oliskohan näissä 960:ssäkin hälyn esivalmius ???

Nimittäin -93 vuoden 940 oli jo valmiina liitin ratin alla, josta löytyi kaikki tarvittavat liitännät virtoja, lukkojen ohjausta ja muistaakseni myös ovien tunnistusta varten. 940:ssä oli ratin alla laitettuna poikittaiseen peltiin niparilla kiinni tuo liitin.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #462 : 15.09.2016, 07:43:15 »
Olihan tässä hälytin vielä aiemmin kiinnikkin ennenkuin poistin sen.

Ja eilen käsittelin juuri kyseisiä johtoja. Mutta nyt kun rele ei toimi kuten suunnittelin, pitää kaivaa johtoja syvemmältä.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #463 : 15.09.2016, 09:46:36 »
Sain yv:llä volvon vanhoja dokumentteja aiheesta. :)

Johto mistä yritin käyttää keskuslukitusta, on nimellä "pulsed +12v for central locking relay".

Eli pitäisi olla tietynlainen pulssi jotta voisin sitä käyttää. :(

Kaivan kuskinovelta tulevista johdoista vihreä-mustan ja ruskea-mustan johdon joita maadoitan kiinalukituksella. Auto luulee että käännän avainta ja alkaa toimimaan :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1771
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #464 : 15.09.2016, 09:55:44 »
Tai voit kytkeä sen kuten itse kytkin tarvike kaukkarin. Nuolen osoittamiin johtoihin.

Minulla oli tuo ru-mu johto ke-mu.


« Viimeksi muokattu: 15.09.2016, 10:00:52 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

KL-varaosat  Race.fi