Etupäähän tuli taas kolinaa

.
Yleensä kolahtaa kun lähden töihin/töistä, käännän rattia ja lähden liikkeelle. Ajon jälkeen en meinaa saada mitään kuulumaan.
Kävin äsken nosturilla tutkimassa enkä väljää löytänyt mistään. Mutta iskunvaimentimen sisäputki ei pyöri samaan tahtiin. Nopeasti kun riuhtaisin renkaan linkkuun, iskarin alapää kääntyi ja yläpää lähti viiveellä mukaan samalla kolahtaen. Jousi kääntyy ihan normaalisti.
Mitenkäs tuon pitäisi toimia?

Ostanko iskarit vai niiden yläpäät?
Kannatti käydä rengasliikkeen nosturilla. Oli meinaan takarengas vajentunut tämän päivän aikana alle 1 bar ja siinä oli naula pystyssä. Paikkasin sen siinä samalla.

Jäähdytysnesteen kanssa kävi pikku moka kun kennon vaihdoin. Piti olla raakaa nestettä 10l tonkassa mut se olikin lantrattua jota lantrasin uudestaan. Pakkaskestävyyttä mittasin -12c. Hups, pitää ostaa lisää.

Hälyttimen torven poistin konehuoneesta kun kaikki muutkin komponentit on poistettu. Torveen sopiva avain löytyi hanskalokerosta jolla sai sammutettua sen ettei alkanut huutamaan johdot katkaistaessa.
Niin ja sunnuntaina unohdin ottaa lämmittimen piuhan irti kun lähdin kotoa. Pakittaessa johto irtosi tolpasta ja eteenpäin lähtiessä se jäi renkaan alle ja irtosi autosta. Keräsin piuhan talteen kun tulin illalla kotiin. Kaikki oli ehjänä

.