Autodiagnoosi  Carcom Oy

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #480 : 07.10.2016, 13:30:35 »
Välillä tekee hyvää avata konepeltiä ja jopa työkaluja käyttää.
Tulpilla on ajettu vajaa 30tkm. Ne pitää uusia aika lailla heti. Tilipäivän ostoslistalle.


Laitoin vakion ilmanoton putsarille. Talvi tulee ja imusarja saisi pysyä sulana. Minulla oli kaksi noita säätöläppä hässäköitä joten piti testata kumpi parempi. Pistin auton käyntiin, puhalluksen kuumalle ja lämmitin sillä läppiä. Tämän auton alkuperäinen läppä ei auennut kuin sentin 5 minuutin lämmityksellä. Hankkimassani kotelossa ollut aukesi puoleenväliin lyhyemmässä ajassa. Se meni siis käyttöön.


Kai tällä nokkahihnalla vielä ajaa? 2,5v/55tkm rullailtu. Pientä pintarosoa hampaiden pohjilla. Halkeamia ei näkynyt.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #481 : 08.10.2016, 18:52:45 »
Kaveri vaihtoi autoonsa jostain syystä uuden snaiderin akun ja siltä jäi varta ylimääräiseks. Ruuvasin äsken sen paikalleen ja muuttui starttaus todella iloiseksi verrattuna vanhaan.

Vanha akku oli joku ihme merkki 65Ah/600A.
Nyt on Varta blue 60Ah/480A.

Yksi ostos pois listalta :).

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #482 : 10.10.2016, 20:51:28 »
Talvikausi alkoi nyt. Kitkat alla ja columbat pestyinä & tasapainotettuna rengashotellin hyllyllä (tai ainakin melkein kunhan huomenna jaksan nostaa ne sinne :D).

Hui kun on löysää menoa 195/65R15 renkailla 205/55R16 jälkeen. Ei pahemmin hirviä väistellä samalla tavalla kuin kesärenkailla :o
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #483 : 11.10.2016, 07:53:21 »
Ja tänä aamuna tiet peilijäässä joten ekat luisut tuli ajettua. Hyvin ajoitin renkaidenvaihdon :D. Muut ajeli 50km/h kesärenkailla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #484 : 21.10.2016, 15:48:28 »
294000km ajettu ja tulpat vaihtui. Sinisen tiskiltä taas originaalia. 42€


Loppui pintakaasulla nykiminen ja tyhjäkäynnillä pysyy jälleen 2€ kolikko pystyssä koneen päällä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #485 : 22.11.2016, 16:54:52 »
Etupäähän tuli taas kolinaa >:(.

Yleensä kolahtaa kun lähden töihin/töistä, käännän rattia ja lähden liikkeelle. Ajon jälkeen en meinaa saada mitään kuulumaan.

Kävin äsken nosturilla tutkimassa enkä väljää löytänyt mistään. Mutta iskunvaimentimen sisäputki ei pyöri samaan tahtiin. Nopeasti kun riuhtaisin renkaan linkkuun, iskarin alapää kääntyi ja yläpää lähti viiveellä mukaan samalla kolahtaen. Jousi kääntyy ihan normaalisti.
Mitenkäs tuon pitäisi toimia? :o
Ostanko iskarit vai niiden yläpäät?

Kannatti käydä rengasliikkeen nosturilla. Oli meinaan takarengas vajentunut tämän päivän aikana alle 1 bar ja siinä oli naula pystyssä. Paikkasin sen siinä samalla. :)

Jäähdytysnesteen kanssa kävi pikku moka kun kennon vaihdoin. Piti olla raakaa nestettä 10l tonkassa mut se olikin lantrattua jota lantrasin uudestaan. Pakkaskestävyyttä mittasin -12c. Hups, pitää ostaa lisää. :D :D

Hälyttimen torven poistin konehuoneesta kun kaikki muutkin komponentit on poistettu. Torveen sopiva avain löytyi hanskalokerosta jolla sai sammutettua sen ettei alkanut huutamaan johdot katkaistaessa.

Niin ja sunnuntaina unohdin ottaa lämmittimen piuhan irti kun lähdin kotoa. Pakittaessa johto irtosi tolpasta ja eteenpäin lähtiessä se jäi renkaan alle ja irtosi autosta. Keräsin piuhan talteen kun tulin illalla kotiin. Kaikki oli ehjänä :D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #486 : 23.11.2016, 08:28:45 »
Yläpään kääntölaakeri oirehti samallalailla minulla. Lopulta laakeri jäi paikalleen ja ampui virittyneen jousen jousilautaselta. Kun rattia käänsi toiseen suuntaan, jousi pyörähti takas paikoilleen järjettömällä äänellä säestettynä :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

The moose

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #487 : 23.11.2016, 16:39:05 »
Onkos tässä jo samanlainen iskarin yläpää mitä 850ja v70. Eli iskarinvarsi pääsee läpi systeemin jos ja kun se kumin vulkanointi pettää.

Se pitää sit vittumaista ääntä kun liikkuu vähänkään kunnes lyö iskarinpään konepeltiin.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #488 : 23.11.2016, 16:59:00 »
Onkos tässä jo samanlainen iskarin yläpää mitä 850ja v70. Eli iskarinvarsi pääsee läpi systeemin jos ja kun se kumin vulkanointi pettää.

Se pitää sit vittumaista ääntä kun liikkuu vähänkään kunnes lyö iskarinpään konepeltiin.
Samanlain yläpää käsittääkseni kun 700-900 sarjassa

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #489 : 23.11.2016, 17:18:05 »
Joo lähempänä tai samanlainen yläpää kuin 700/900. Alaosa onkin sitten lähempänä 850/v70. Kunnon sekasikiö :D.

Jäähdytysnesteet ostin. Ja kun mitään suoraa suositusta vaihtoehtomerkistä en löytänyt niin nyt pöntöissä lukee Volvo, 51€/ 6l raakaa sinivihreää the tiskiltä. Pitää vaihtaa ennen pakkasia. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #490 : 23.11.2016, 18:46:56 »
No sentään yläpää on kestävempää tekoa. Nimimerkillä.. sorvasin kiekot iskarinpäähän ettei pysty tulemaan läpi.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #491 : 23.11.2016, 19:31:18 »
Taas jäi lämmitysjohto tolppaan kiinni ja taas se jäi renkaan alle kun lähdin ajamaan ja taas keräsin johdon parkkikselta ja taas kaikki pysyi ehjänä :facepalm:.

Ideoita kolmannen kerran estämiseen? :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #492 : 23.11.2016, 19:37:27 »
Osta webasto.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #493 : 23.11.2016, 19:54:47 »
Taas jäi lämmitysjohto tolppaan kiinni ja taas se jäi renkaan alle kun lähdin ajamaan ja taas keräsin johdon parkkikselta ja taas kaikki pysyi ehjänä :facepalm:.

Ideoita kolmannen kerran estämiseen? :D
:facepalm:
Opettele. :nuhtelu

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #494 : 23.11.2016, 20:01:38 »
Osta webasto.
Webasto on mun mielestä ajonaikaiseen lämmitykseen sellaiseen autoon joka ei siihen omin avuin kykene. :nohnoh
:facepalm:
Opettele. :nuhtelu
Sopii budjettiin. Jatkoon :D.

Jousien yläpään laakereita katselin. Halvimmat merkittömät ei innosta, motonet/skruvat ei myy merkkiosia joten topautoon. Sielläkin skf yli 200€.

Febi bilstein 68€ kuulostaa sopuhintaiselta ja tutulta merkiltä.
http://m.topautoosat.fi/febi-bilstein-1876760.html

Mielipidettä? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Carcom Oy  Elekma