Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #495 : 23.11.2016, 20:37:45 »
Fixuksella näkyy olevan meyle vähän halvemmalla, kävisin tuolta tai ad:tä kysymässä febin yläpäätä.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #496 : 23.11.2016, 20:41:23 »
Meyle kelpaa! Raidetangonpäät ja koiranluut ovat meylea. Vaikuttavat laadukkailta :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

s73

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #497 : 23.11.2016, 20:46:55 »
www.fixusnet.fi tuolta bongasin.
Meinasin netin kautta tilata tavaraa, kysyin kivijalka liikkeestä, 5,50e. lähti heti hinnasta.  :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #498 : 23.11.2016, 21:06:05 »
Käynpä seikkailemassa varaosaliikkeitä läpi joku päivä :).

Mites kun pelkkää laakeriakin myydään ilman lautasta? Missähän tapauksissa sellaisen uskaltaa ostaa? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #499 : 24.11.2016, 18:31:09 »
Taas jäi lämmitysjohto tolppaan kiinni ja taas se jäi renkaan alle kun lähdin ajamaan ja taas keräsin johdon parkkikselta ja taas kaikki pysyi ehjänä :facepalm:.

Ideoita kolmannen kerran estämiseen? :D

Lisää akkulaturi jossa on käynnistyksen esto, on pysyy akkukin paremmassa hapessa sekä kaapelit :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #500 : 25.11.2016, 18:01:09 »
Periaatteessa miksei.
Eihän se tarvitse kun avaavan releen startin herätepiuhaan ja sen kiinteään asennukseen sopivan akkulaturin. :)

Jännä homma kävi yksi päivä kun vikakoodien kanssa hommailin. Luin koodit kaikista pistokkeista kun egr:n aiheuttama valo ei suosiolla lähtenyt. Auto oli käynnissä ja abs:n koodit lukiessa syttyi abs valo. Kokeilin lähteekö pois ajaessa mutta ei lähtenyt. Ihan kuin olisi vanhalla autolla ajanut kun renkaat menivät jarruttaessa lukkoon. Korjaantui uudelleen käynnistämisellä :).
« Viimeksi muokattu: 25.11.2016, 18:05:27 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #501 : 26.11.2016, 09:25:43 »
Periaatteessa miksei.
Eihän se tarvitse kun avaavan releen startin herätepiuhaan ja sen kiinteään asennukseen sopivan akkulaturin. :)

Noissa monissa autoon tarkoitetuissa kiinteissä latureissahan on tuo ominaisuus ihan sisäänrakennettuna.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #502 : 26.11.2016, 10:26:18 »
Ai :o! Joku sanoo kohta ctek jonka torppasin aiemmin tällä viikolla ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #503 : 28.11.2016, 06:44:06 »
Että pitikin tulla flunssa. Perjantaina olin aikeissa vaihtaa jäähdytysnesteet mutta kuume nousi ja jouduin sängyn pohjalle. Edelleen olen kipeenä, nesteissä pakkasenkestoa -12 ja huomisaamuksi luvattu -16 pakkasta. >:( Taidan pitää ens yön / aamun tt thermon pyörimässä kunnes keli lämpeää.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #504 : 30.11.2016, 18:58:56 »
Nyt on uudet nesteet. Laimeeta litkuahan sieltä tuli. Huuhtelin vanhoja motoxin nesteitä lisäämällä vettä, hana auki ja auto käynnissä. Välillä hanaa kiinni. Ei varmasti paras tapa mutta nyt ei muu onnistunut

Pitää mitata joku päivä pakkaskestävyys. Aika hatusta piti ennakoida järjestelmässä oleva pelkkä vesi. Ainakin oli hyvän väristä 20km ajon jälkeen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #505 : 12.12.2016, 14:20:54 »
Konkurssipäivä :idiot2:.
Kävin motonetissä hakemassa huoltotarpeet.
-Mobil super 3000 5w-40 2x4L
-Stp engine flush
-volvo original öljynsuodatin
-Bosch bensansuodatin
-Hella/bosch töötti (vanhat ruostuneet sorsapilleiks).
-Phillips xtreme vision +130% H1 polttimot pitkiin. Illalla näkee tuliko eroa.
10% tingitty alennusta :D.

Sit tänään vielä töiden jälkeen tankki täyteen niin sinne meni 230€ :o

Slerbahuuli saa tehdä seuraavan päivityksen. Hän suorittaa huollon sillävälin kun minä vielä nukun :D.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2016, 16:35:41 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #506 : 12.12.2016, 16:56:10 »
Konkurssipäivä :idiot2:.
Kävin motonetissä hakemassa huoltotarpeet.
-Mobil super 3000 5w-40 2x4L
-Stp engine flush
-volvo original öljynsuodatin
-Bosch bensansuodatin
-Hella/bosch töötti (vanhat ruostuneet sorsapilleiks).
-Phillips xtreme vision +130% H1 polttimot pitkiin. Illalla näkee tuliko eroa.
10% tingitty alennusta :D.

Sit tänään vielä töiden jälkeen tankki täyteen niin sinne meni 230€ :o

Slerbahuuli saa tehdä seuraavan päivityksen. Hän suorittaa huollon sillävälin kun minä vielä nukun :D.

Ainakin noista +130% H4:ia sai olla jatkuvasti vaihtelemassa, alle puolessa vuodessa meni itelläni, niistä aikasemmat versiot kesti :( Muuten kyllä aika jees valot! Mulla meni hermo siihen rumbaan niin vaihtu malli nyt.

Mutta tuommonen summahan menee jo tankkiin reilussa viikossa :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #507 : 12.12.2016, 17:27:20 »
Se oli tiedossa että lähivaloina ei kestä mutta pitkiä käytetään vähemmän niin ehkä kestäis paremmin. Lisäksi en halua lisää valoa keulan eteen vaan kauas. Tässä kun ei lyhyet sammu pitkät päälle laitettaessa.

Kyl mä palkkapäivästä palkkapäivään selviän tankillisella jos pelkkää työmatkaa :P.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #508 : 14.12.2016, 21:10:10 »
Noniin.

Tein tänään Huikkoster:n autolle "katsastustarkastuksen" sisältäen:
- Päästöt
- Vaimennintesti
- Jarrurata
- Alustan nivelien yms. väljien löytäminen
Lisänä:
- Öljynvaihto + suodatin (STP-engine Flush lisäaineella)
- PA-suodatin
- Äänimerkin vaihto uuteen

Muutoin meni kaikki hyvin, joitain pienempiä juttuja täytyy ennen katsastusta fiksata, mutta päästöjä tähän ei saa (ainakaan vielä):
KOROTETTU JOUTOKÄYNTI:
Pyörintänopeus-----------2760rpm
Lambda--------------------1.183
CO--------------------------0.039
CO2 ------------------------12.51
HC------------------------------25
O2 ---------------------------3.32

JOUTOKÄYNTI:
Pyörintänopeus-----------750rpm
Lambda-------------------1.442
CO-------------------------0.030
CO2-----------------------10.15
HC---------------------------- 41
O2-------------------------- 6.49

Punaisella merkattu "hylätyt", eli vuodoltahan tuo näyttäisi. Nosturilla tarkastellessa ja STP-flush aineen vaikuttaessa oli hyvä tutkia pakoputkea tarkemmin, muuten tiivis mutta viimeinen vaimennin puhaltaa jokaisesta saumasta.
Tosin, autossahan on EGR-vikatila päällä. Onkohan mitenkään mahdollista, että EGR:n ollessa kokoajan auki sotkisi myös noita päästöjä?
Auton takanahan haiskahtaa "vanha jenkki", eli aika rikkaalle. Samaten kulutus on ehkä hivenen liikaa (ei taida pahemmin alle 10l/100km päästä edes maantiellä). Samaten pintakaasulta jos painaisee kaasupolkimen nopeasti noin 2/3 kaasulle, moottori nykäisee pari kertaa kunnes lähtee vetämään (voiko liittyä EGR:ään vai kenties puolien johtosarjat/puolat?).

Ideoita/ehdotuksia? Oltiin Huikkosterin kanssa sitämieltä, että ensimmäisenä EGR tukkoon, sitten säädetään pakoputken kanssa. Tuo EGR tuntuisi sotkevan koko moottorin toimintaa senverran...

Kuvia ei paljoa tullut otettua, kun jarruradallakin pitää prkl itse istua autossa sisällä. :D Kuitenkin pari:
Lentävä Belgialainen. STP moottorissa ja kone joutokäynnillä (15min).


Uutta ja vanhaa. Erottaako kukaan, mikä kolmesta äänimerkistä on uusi?


Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #509 : 14.12.2016, 21:56:58 »
Ainakin uudemman(850, 20v) päästöt oli pielessä kun "egr"(en muista millä nimellä kulkee) oli paskana. Puhalsi koko ajan niin paljon putkesta tavaraa imupuolelle kun vaan linjat antoi myöden. Tosin sama vika esti long term fuel trimmin. Sen kun sai kondikseen niin sai päästölapun kohdalleen, edellinen toimenpide oli ollut lambdojen vaihto mikä ei hirveästi auttanut.
No kun halvalla sai.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo