Proturbo  Autodiagnoosi

960 -95, Toinen yritys. E85!

  • 679 Vastauksia
  • 149689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #525 : 18.12.2016, 10:08:44 »


Tuossa on se imusarjan pohjalla näkyvä kanava. Ei mitenkään hankala tukittava.


Ja tuolta näkyi riittävästi putkea
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #526 : 18.12.2016, 13:27:45 »
Vielä yksi vika pitää korjata. Kun pitkään käy tyhjäkäyntiä tai köröttelee vitosella 50-60km/h ja polkaisee kaasua, yskäisee imusarjaan oikein kunnolla. Miksi?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #527 : 18.12.2016, 15:13:15 »
Se on rikki?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #528 : 18.12.2016, 15:26:03 »
Jokuhan siellä mättää. 240 teki sitä huonolla ilmamassamittarilla mutta syitä voi olla monta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #529 : 18.12.2016, 18:33:01 »
No en tiiä. Jos se vaan köhi tulppia puhtaiks :P.

Tuolla on nyt ilo ajaa. Tosi vaikea ajaa 4/5 vaihteella 50km/h kun ei vähempää voi painaa kaasua ja koko ajan vauhti karkaa yli. Vetää puhtaasti rajoittimeen asti ilman kuminauhaa lopussa. Nyt kun tarkkaan miettii niin ei oo koskaan ennen toiminut yhtä hienosti. S*
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #530 : 22.12.2016, 15:00:15 »
Päästölappu haettu ja loistava. Vois alkaa suunnittelemaan katsastusta :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #531 : 22.12.2016, 16:29:03 »
Päästölappu haettu ja loistava. Vois alkaa suunnittelemaan katsastusta :)

Mikäs juju tässä on että päästölappu otetaan muualta kuin konttorilta? Pääseekö siinä halvemmalla?  ???

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #532 : 22.12.2016, 16:32:37 »
Kustannukset, ja tietää ennen katsastusta jos ei savut oo kunnossa
No kun halvalla sai.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #533 : 22.12.2016, 16:39:54 »
Ja jos on tuttu  niin pikkusen pystyy esim. harrasteissa kikkailemaan jotta hyväksytyn lapun saa  :D :nohnoh
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #534 : 22.12.2016, 16:40:42 »
Kustannukset, ja tietää ennen katsastusta jos ei savut oo kunnossa

+ että voi tarvittaessa säädellä seoksia mieleisekseen, konttorilla harvemmin onnistuu.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #535 : 22.12.2016, 17:06:55 »
Oon ollu tuolla töissä niin:
A) päästömittauksen jännitysmomentti puuttuu
B) Pääsee juttelemaan kuulumisia
C) maksaa pullapussin verran

Nyt ei tarvinnut kikkailla mitään. Aika hyvin egr sai homman sekaisin kun arvot olivat heti kirkkaasti rajoissa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #536 : 24.12.2016, 14:29:15 »
Milloinkohan lambdavalo meinasi syttyä? 2pv/120km eikä vieläkään? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #537 : 24.12.2016, 14:32:33 »
Milloinkohan lambdavalo meinasi syttyä? 2pv/120km eikä vieläkään? ???
Konttorin pihassa, noin minuutti ennen auton luovutusta inssille.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #538 : 24.12.2016, 14:36:10 »
Katsotaan muutama viikko. Helmikuussa vasta katsastus viimeistään.
Ehkä se ei sytykkään. Putken lyttäyksen tiiviys ei ole kuitenkaan 100% ja se on venttiilin jälkeen tukittu.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2016, 14:48:59 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 -95, Toinen yritys
« Vastaus #539 : 04.01.2017, 20:27:18 »
600km eikä valoa, paitsi bensavalo :D.

Ledi polttimot tuli pakkivaloon. Näyttää hienolta mutta valoteho ei paljoa parantunu. Ihan ok. Vertailut yhdellä polttimolla:






Tt thermoon olisi nyt osat ohitusputken tekemiseen. Defa tkaiskuventtiili ad:lta ja t haarat rautiasta. Kun vaan joku päivä pääsisi töistä ennen kuin ad on kiinni.

Ja sitten. Onko T6 suuttimet liian isot e85 ajoon 2,5 koneella? 1,6€/l vs 0,989 hintaero kattaa hyvin nousevan kulutuksen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron