Taas on käyty ajelemassa Pudasjärvellä. Volvo ei toiminut ihan toivotulla tavalla ja oli kuskissakin pientä moittimista ainakin yhdessä lähdössä, mutta kenttä oli kyllä kovassa kunnossa.

Kannenpultteihin vaihdoin vielä eilen prikat. Sopivat löytyi Volkkarin dieselistä. Mitään ARP tai muutakaan uutta prikkaa ei saanut tähän hätään. Ensimmäinen ja toinen lähtö 10.6s. Kolmanteen hyytyi. Neljännessä lähdössä pienesti vettä lasille korkin välistä. Kannenpulttien momentti tarkistettiin tässä välissä. 135nm ja olivat pysyneet tiukalla, jatkettiin siis ajoja välittämättä tästä. Ahtopaine nousussa ollut myös koko päivän moittimista. Ihmettelin tätä jo Kalajoella, kun paine ei pysy vaihdossa ylhäällä. Tänään ei noussut ennen nelosta yli 2bar ja nelosellakin vasta ylemmillä kierroksilla max.2.9 bar. Ahtoputket ja cooleri syynättiin läpi, eikä löytynyt mitään moittimista. Koska remontin tekeminen on mukavaa, otettiin seuraavaksi imusarja irti. Sieltähän se halkeama sitten löytyikin, keskeltä hitsaussaumaa imusarjan pohjasta n.10cm halki. Kokeiltiin vielä teipata tämä ympäriinsä, kun ei muuta keksitty, mutta eipä se auttanut. Lähtö 8 tai 9 burniksessa sitten tulikin vettä jo pihalle sen verran, että oli kotiin lähdön aika. Kansipahville kokeillaan seuraavaksi ohuempia lankoja, jos se sitten kestäisi.
Sliksitkin vissiin pyörii vanteella reilusti. Jokaisen lähdön jälkeen täristi enemmän ja viimeisessä vedossa jo tuntui että ei pysty ajamaan tärinän takia. Enskerralle pitää ruuvata renkaat kiinni vanteeseen. Tätä ollut ennenkin, ettei painotus pysy kohdallaan kuin muutaman lähdön.
Paras kuitenkin tältä päivältä 10.564s 220km/h. Pikkuhiljaa alkaa kyrpimään tämä harrastaminen, mutta 5.9 kokeillaan vielä parantaa.
https://youtu.be/aDtbrJfrpAA