Carcom Oy  Elekma

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 472 Vastauksia
  • 205935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5567
  • Volvo V70
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #465 : 19.04.2025, 14:50:59 »
On kyllä härski laite..
Toivottavasti tänä kesänä on parempi onni vartilla.
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1549
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #466 : 20.04.2025, 12:07:17 »
Sanoisin että amazonin huomattavasti parempi väri valinta  O0 onko jo tiedossa milloin eka testiajo

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 573
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #467 : 22.04.2025, 18:39:28 »
Kiitokset kehuista. Kaikille tuo väri ei näytä maistuvan. ;)

17.5 Ajetaan Pudasjärvellä jos vain vehkeet ehjänä. Napadyno vielä ennen tuota, niin mitä vaan voi tapahtua.

Tässä vielä muutama kuva kun kaikki paikallaan, tai lähes kaikki. Pakoputken kehys puuttuu vielä.












Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 573
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #468 : 22.05.2025, 22:44:00 »
Napadynoon ei saatu autoa kiinni, kun taka-akseli oli liian syvällä, joten dynossa ei päästy ajamaan. Lauantaina käytiin Pudasjärvellä testaamassa ja auto tuntui toimivan hienosti. Taisi mennä heti ensimmäisen kaasu pohjassa ajetun vedon 10.5s ja +220km/h sutien. Paikaltaan lähtee nyt hyvin, mutta pito irtoaa kun keula tulee maahan. Ihmetystä aiheutti kokoajan laskeva loppunopeus ja loppupäivästä ilmennyt voimanpuute burniksessa. Muutamasta hyvän tuntuisesta lähdöstä ei saanut aikaa jostain syystä joten parhaaksi jäi tuo 10.4s, joka oli toiseksi viimeinen lähtö. Viimeiseen lähtöön kävin ahtoruuvilla. Tässä lähti pito täysin irti loppupäässä ja kun  painoin uudelleen kaasun pohjaan, koneesta kuului paha kolina ja sammui siihen.  Veivihän sieltä meni poikki ja syykin selvisi öljypohjan irrotuksen jälkeen. Veivin laakerit särkynyt 1 ja 2 sylintereistä voitelun puutteeseen. Ykkösen kanki poikki ja kakkosessa kaula sinisenä. Kaksi muuta lähes ok. Ilmeisesti ei oikein saa öljyä kun keulii. Runkolaakeripukkeja en vielä avannut, mutta jumissa tuntuu olevan, tai pyörii se metrin vääntimellä. Taisi löytyä syy voiman puutteeseen.

Tänään kippasin sirtuunahapot tuohon varalohkoon. Huomenna betonit sisään. Mäntiä ja veivejä pitäis taas tilailla.  ::)























Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1549
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #469 : 24.05.2025, 10:46:49 »
Hienosti keulii :) tuli mieleen tuosta voitelu ongelmasta että onko niin että laakerivälykset liian tiukat ja sen takia katoaa paineenalla öljykalvo

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 573
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #470 : 15.07.2025, 20:37:41 »
Eipä oo tullut päiviteltyä tätä aikoihin, kun alkaa motivaatio olla hyvinkin vähänä lajia kohtaan. Tuon Pudasjärven tuhon jälkeen hitsailin lohkosta ylimääräisen reiän tukkoon ja vaihdoin kampiakselin. Tuolloin tilasin sarjan mäntiä, kun yksi vaurioitui tuossa veivin katkeamisessa. Öljypohjaa isonnettiin ja kansi vaihtui toiseen 531 40/48 venttiileillä ja enem k25 nokalla olevaan.

Pudasjärvellä ajeltiin taas muutama lähtö. Auto toimi hienosti, tosin pari kertaa meinasi karata käsistä kun pito irtosi niin rajusti. Koko päivä pudoteltiin ahtopainetta ja parhaaksi lapuksi tuolta päivältä jäi 10.416s 210km/h 1.8bar ahdolla.

Pudiksen jälkeen säätelin linkit uuteen asetukseen ja paperilla ainakin piti parantua huomattavasti. Veivin laakerit vaihdoin vielä myös, vaikka vanhat oli ok. Ajatuksena oli mennä ajamaan north no prep kisa Ylivieskan lentokentälle lauantaina pari viikkoa sitten. Testasin siinä vielä pihalla launchin toimintaa torstai iltana, niin eiköhän imaissut kaasuläpän ruuvin männän päälle ja pakoventtiili kieroksi. Onneksi samalle illalle järjestyi vielä aika venttiilin vaihdolle. Kannen kasailin perjantaina paikalleen ja lauantaina lähdettiin lentokentälle. Ensimmäisessä testivedossa auto tuntui todella hyvältä. Suti koko matkan, mutta menee nyt täysin suoraa näillä linkkien säädöillä. Uskalsi ajaa kaasu pohjassa vaikka sutii. Aika puolelle matkalle 7.3s ja kenttä oli vielä aamusta todella liukas. Toiseen testivetoon mennessä ei jaksanut enää lähteä burnikseen huonostikkaan ja kakkosen vaihtaessa meni taas veivi poikki ykkössylinteristä. Tällä kertaa tuhosi vielä kolmosen männän ja veivin kun palat pyöri väärässä välissä. Ykkösen laakeri oli taas leikannut kiinni.

Nyt on tallissa koneistettu lohko, uusi veivisarja ja tasapainotettu kampiakseli. Mäntiä oli onneksi riittävästi vielä. Pitäs taas alkaa kasailemaan. Epäilys nyt itsellä, että tuossa vanhassa lohkossa oli joku ongelma, miksi tuonne etupäähän ei tule öljyä. Lohko tuli mulle, niin siitä oli ykkösen veivi leikannut ja nyt mulla kaksi kertaa. Jokaisella kerralla ollut eri kampiakseli. Glycon uudet laakerit ja tarkastetut veivit. Aina ykkönen leikkaa. Öljynä ollut nyt champion 10w60 racing. Muistaakseni samalla öljyllä ajettu ongelmitta aiemmillakin lohkoilla ja parhaillaan neljä kesää samalla lohkolla ilman voiteluongelmia. Nyt oli tuossa viimeisessä versiossa melkein tuplamäärä öljyäkin, kun aina ennen ajettu vakio öljypohjalla. Itse en ainakaan muuta keksi kuin tuon lohkon aiheuttajaksi, mutta jos on ajatusta asiasta, niin saa kommentoida.








Poissa make 245

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #471 : 16.07.2025, 22:56:53 »
Moro,Oletko mitannut lakerivälykset aina kun laakerit vaihtuu? Parilta eri taholta kuullut,että uusissa laakereissa huomattu heittoja!

Omasta mittasin välykset kun kasasin niin oli 0.05-0.10 Piti hiottaa kaulat toiseen ylikokoon,että sai kaikkiin kauloihin saman 0.06 välyksen!

X1R voisi vähän auttaa hetkittäisissä öljyn voitelu häiriöissä.

Ei ole helpo laji,Tsemppiä!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1549
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon
« Vastaus #472 : 17.07.2025, 09:30:00 »
Tuli mieleen että jos lohkovika niin näkyykö viereisessä runkolaakerissa voitelunpuute mistä kiertokanki saa voitelun  Tuntuu että myös se pitäisi käydä kuivana vai tuleeko öljyä just sen verran että riittää vain runkolaakerille

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo