Eipä oo tullut päiviteltyä tätä aikoihin, kun alkaa motivaatio olla hyvinkin vähänä lajia kohtaan. Tuon Pudasjärven tuhon jälkeen hitsailin lohkosta ylimääräisen reiän tukkoon ja vaihdoin kampiakselin. Tuolloin tilasin sarjan mäntiä, kun yksi vaurioitui tuossa veivin katkeamisessa. Öljypohjaa isonnettiin ja kansi vaihtui toiseen 531 40/48 venttiileillä ja enem k25 nokalla olevaan.
Pudasjärvellä ajeltiin taas muutama lähtö. Auto toimi hienosti, tosin pari kertaa meinasi karata käsistä kun pito irtosi niin rajusti. Koko päivä pudoteltiin ahtopainetta ja parhaaksi lapuksi tuolta päivältä jäi 10.416s 210km/h 1.8bar ahdolla.
Pudiksen jälkeen säätelin linkit uuteen asetukseen ja paperilla ainakin piti parantua huomattavasti. Veivin laakerit vaihdoin vielä myös, vaikka vanhat oli ok. Ajatuksena oli mennä ajamaan north no prep kisa Ylivieskan lentokentälle lauantaina pari viikkoa sitten. Testasin siinä vielä pihalla launchin toimintaa torstai iltana, niin eiköhän imaissut kaasuläpän ruuvin männän päälle ja pakoventtiili kieroksi. Onneksi samalle illalle järjestyi vielä aika venttiilin vaihdolle. Kannen kasailin perjantaina paikalleen ja lauantaina lähdettiin lentokentälle. Ensimmäisessä testivedossa auto tuntui todella hyvältä. Suti koko matkan, mutta menee nyt täysin suoraa näillä linkkien säädöillä. Uskalsi ajaa kaasu pohjassa vaikka sutii. Aika puolelle matkalle 7.3s ja kenttä oli vielä aamusta todella liukas. Toiseen testivetoon mennessä ei jaksanut enää lähteä burnikseen huonostikkaan ja kakkosen vaihtaessa meni taas veivi poikki ykkössylinteristä. Tällä kertaa tuhosi vielä kolmosen männän ja veivin kun palat pyöri väärässä välissä. Ykkösen laakeri oli taas leikannut kiinni.
Nyt on tallissa koneistettu lohko, uusi veivisarja ja tasapainotettu kampiakseli. Mäntiä oli onneksi riittävästi vielä. Pitäs taas alkaa kasailemaan. Epäilys nyt itsellä, että tuossa vanhassa lohkossa oli joku ongelma, miksi tuonne etupäähän ei tule öljyä. Lohko tuli mulle, niin siitä oli ykkösen veivi leikannut ja nyt mulla kaksi kertaa. Jokaisella kerralla ollut eri kampiakseli. Glycon uudet laakerit ja tarkastetut veivit. Aina ykkönen leikkaa. Öljynä ollut nyt champion 10w60 racing. Muistaakseni samalla öljyllä ajettu ongelmitta aiemmillakin lohkoilla ja parhaillaan neljä kesää samalla lohkolla ilman voiteluongelmia. Nyt oli tuossa viimeisessä versiossa melkein tuplamäärä öljyäkin, kun aina ennen ajettu vakio öljypohjalla. Itse en ainakaan muuta keksi kuin tuon lohkon aiheuttajaksi, mutta jos on ajatusta asiasta, niin saa kommentoida.


