Futurez  Kulkukoira

V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat

  • 144 Vastauksia
  • 53579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #105 : 18.03.2016, 12:10:34 »
Joo, mulla oli siis myös ensin rikkinäinen solenoidi, jolla tyhjäkäynti humppasi. Sen vaihdettuani vaikutti ensin että kaikki on kunnossa, mutta alkoi pätkiä kun kone lämpeni. Kaikki toimi siis hienosti kunnes lämpömittari alkoi liikkua. Autoa pystyi kyllä käyttämään kun ajeli riittävän pienellä vaihteella (manuaali).

Kaikki mahdollinen ja mahdoton kokeiltiin (mm. kaasuläpälle kontaktiton tps, kaikkien anturien vaihto, lämpöanturin huijaus yms.), mutta lopuksi kävin siniseltä lainaamassa nokkien lukitustyökalun ja sen jälkeen tuli kuntoon. Väärällä jaolla sai toimimaan paremmin kun antoi säädettävällä teholähteellä sopivaa jännitettä solenoidille.

Oliko jotain tehty, että jako meni pieleen??

Nokkien lukitustyökaluhan mulla on myös, mut oliko sulla jako miten paljon pielessä? Muistatko vikakoodeja mitä antoi?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #106 : 18.03.2016, 13:48:21 »
Oliko jotain tehty, että jako meni pieleen??

Nokkien lukitustyökaluhan mulla on myös, mut oliko sulla jako miten paljon pielessä? Muistatko vikakoodeja mitä antoi?
Edellinen omistaja Italiassa oli ilmeisesti tehnyt kansiremppaa ja sen jäljiltä oli koko sen säätövaran pielessä. Vikakoodi oli juuri nokka-akselin väärä asento, mutta ei vaan aluksi meinattu uskoa sitä millään. Olisiko tuo sun tuorein signaalivikakoodi tullut kun oli solenoidi irti vaihdon ajan?

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #107 : 18.03.2016, 13:56:09 »
Edellinen omistaja Italiassa oli ilmeisesti tehnyt kansiremppaa ja sen jäljiltä oli koko sen säätövaran pielessä. Vikakoodi oli juuri nokka-akselin väärä asento, mutta ei vaan aluksi meinattu uskoa sitä millään. Olisiko tuo sun tuorein signaalivikakoodi tullut kun oli solenoidi irti vaihdon ajan?

Kyllä mulla pitäs olla oikein sitten tuo jako.

Uudella solenoidilla tuo vikakoodi tulee aina takaisin vaikka poistaa koodit. vähän aikaa pitää käynnissä niin palaa. huomaa käynnissä pikku muutoksen ja siellähän se taas on... Ja sehän ei nyt moiti väärää asentoa vaan huonoa signaalia.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #108 : 18.03.2016, 18:02:41 »
Volvon VIDA osaisi kertoa viat paremmin ja myös nokka-akselin asennon. Jos on asiaa autolla Tampereen suunnalle niin voidaan vilkaista...

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #109 : 18.03.2016, 18:33:21 »
Volvon VIDA osaisi kertoa viat paremmin ja myös nokka-akselin asennon. Jos on asiaa autolla Tampereen suunnalle niin voidaan vilkaista...

Eipä tuolla viitsi ajella, kun ei pelaa. Kiitos tarjouksesta. Pitänee viedä se johonkin tutkittavaksi.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #110 : 18.03.2016, 19:54:19 »
Testailua.

Kiinnitin mittarin ja sain tuulilasille pystyyn niin pystyi itse katsomaan lukemia. Eli. Tyhjäkäynnillä kun vähän tasoittui käynti niin näyttää lukema 0.9-1 v. Heti kun kaasua painaa, niin pomppaa niin 3 v tietämille. Ja tasaisella kaasulla alta 4000 rpm (mitä pystyy paikallaan kierrättämään) niin lukema vaihtelee reilun 2 v ja 2.9 v välillä. Olin lähdössä testaamaan yli 4000 rpm arvoja, mut siellähän on pimeä eikä näe lukemia  :o

Tuosta löytyisi kuvia minkälaista dataa sain lukijasta ulos. Jos joku ammattilainen ymmärtää noista paremmin?

http://1drv.ms/1R8OE4E
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #111 : 20.03.2016, 09:55:42 »
Eilen kävin ajaen testaamassa mittarilukemia. Tyhjäkäynnillä edelleen se 1 v ja sitten vaihteluväli 1-5v vaikka kierrokset nostaa yli 4500. Vikakoodina tällä kertaa ecm 644a.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2016, 11:32:39 kirjoittanut Pasi Jukola »
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #112 : 22.03.2016, 17:44:56 »
Eikö kukaan osaisi avata näiden kuvien arvoja?

http://1drv.ms/1R8OE4E
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #113 : 31.03.2016, 19:34:28 »
sanokaapas onko normaalia että moottorin vikavalo vilkkuu? Äsken rupesi tykt tyky tykt tykyttämään n.3000 kierroksen kohdilla oiken kunnolla ja ajattelin, että saisinko syttymään vika valon (joka ei siis ole palanut ikinä) niin sinnehän se tuli, mutta alkoikin vilkkumaan n.5-10 kertaa vilkkui ja sammui ,kun nykimisen alettua yritti vain kiihdyttää sai tuon vika valon vilkkumaan,mutta aina se sammui vilkuttuaan tuon 5-10 kertaa    :idiot2:    . en ole kyllä ikinä nähnyt että vikavalo vilkkuisi. Mitenkäs tuo mittaus nyt siis meni ,kun minulla siis vika pitäisi olla testerin mukaan pakopuolella. Voisiko joku laittaa vielä ohjeet varsinkin jos erilaiset lukemat ,kuin imupuolella ,että tyhmäkin ymmärtää mitä lukemia ja milloin pitäisi näkyä. pitikö pasi tuo maa ottaa jossain mittaus kohdassa siis jostai  muualta kuin piuhasta? kerran mittasin piuhan päästä tämä ongelma puoli näytti n.14.4V ja imu joka siis pitäisi olla kunnossa n.12.4 jos nyt muistan oikein mutta tuo jäi mieleen kun pako puoli oli suurempi. nämä siis mitattu tyhjäkäynnillä.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #114 : 31.03.2016, 22:24:39 »
sanokaapas onko normaalia että moottorin vikavalo vilkkuu? Äsken rupesi tykt tyky tykt tykyttämään n.3000 kierroksen kohdilla oiken kunnolla ja ajattelin, että saisinko syttymään vika valon (joka ei siis ole palanut ikinä) niin sinnehän se tuli, mutta alkoikin vilkkumaan n.5-10 kertaa vilkkui ja sammui ,kun nykimisen alettua yritti vain kiihdyttää sai tuon vika valon vilkkumaan,mutta aina se sammui vilkuttuaan tuon 5-10 kertaa    :idiot2:    . en ole kyllä ikinä nähnyt että vikavalo vilkkuisi. Mitenkäs tuo mittaus nyt siis meni ,kun minulla siis vika pitäisi olla testerin mukaan pakopuolella. Voisiko joku laittaa vielä ohjeet varsinkin jos erilaiset lukemat ,kuin imupuolella ,että tyhmäkin ymmärtää mitä lukemia ja milloin pitäisi näkyä. pitikö pasi tuo maa ottaa jossain mittaus kohdassa siis jostai  muualta kuin piuhasta? kerran mittasin piuhan päästä tämä ongelma puoli näytti n.14.4V ja imu joka siis pitäisi olla kunnossa n.12.4 jos nyt muistan oikein mutta tuo jäi mieleen kun pako puoli oli suurempi. nämä siis mitattu tyhjäkäynnillä.

Eihän se koskaan ole normaalia paloi vikavalo jatkuvasti tahi vilkkuen...

Noita mittauksia ymmärsin et tehdään runkoa vasten ja jos en aivan väärin ole ymmärtänyt niin minulla ei olisi normaalit arvot. Toiseen piuhaan tulee laturin jännite ja toinen pitäisi vaihdella kierrosten mukaan ja mulla ilmeisesti jännite on liian pieni.

C70 on yrittänyt minulle selventää yksityisesti nokan kulmia ja olen niitä koittanut säätää. Jotenkin tuntuu ettei vain säädä kuten pitäisi vaan tekee mitä sattuu. Epäilyttää et onko kolmas solenoidi sökö?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #115 : 01.04.2016, 16:26:18 »
sanokaapas onko normaalia että moottorin vikavalo vilkkuu?
Mulla oli tuota myös ja koodeista löytyi yhden pytyn misfire. Vaihdoin uuden puolan ja varmuuden vuoksi suuttimenkin ja alkoi toimia normaalisti.

Poissa perttijt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #116 : 02.04.2016, 09:30:37 »
Eilen kävin ajaen testaamassa mittarilukemia. Tyhjäkäynnillä edelleen se 1 v ja sitten vaihteluväli 1-5v vaikka kierrokset nostaa yli 4500. Vikakoodina tällä kertaa ecm 644a.

Toi volttilukema seilaaminen voi johtua yleismittarista. Digitaalinen yleismittari ei välttämättä anna järkeviä lukemia mitatessa pulssimuotoista tasajännitettä. (eli ecm:n signaalia) Voisit vielä testata mitä se näyttää vaihtojännitealueella. Ja jos saat jostain käsiisi perinteinen viisarimittarin,
kokeile sillä. Vois toimia paremmin, viisari kun ei ehdi seuraamaan nopeaa pulssisignaalia, vaan näyttää sen tehollista arvoa.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2016, 09:41:00 kirjoittanut perttijt »
Auto saa olla mitä tahansa merkkiä, kunhan se on takavetoinen ja Ruotsissa tehty.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #117 : 02.04.2016, 15:38:04 »
Olen koittanut säätää vvt pyörää. Kylmänä saa nokan kulmat kohdalleen ja adaptaatiot luokkaa -5 ... -8. Sitten kuin taikaiskusta, kun lämmöt nousee normaaliin, niin yhtäkkiä kulmat menee aivan väärään ja adaptaatiot heittää -20:een. Ja käynti tietysti muuttuu perinteisen humputtavaksi.

1. Onko mulla nyt edelleen viallinen vvt solenoidi, joka ei saa säädettyä kulmia oikein?
2. Henkimaailman arvelua... Voisiko öljylaatu vaikuttaa? Huomasin, että viimeksi käyttämäni öljy ei ollutkaan täyssynteettistä. Ei nämä kovin herkkiä ole olleet öljyn suhteen, mutta...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #118 : 02.04.2016, 17:36:09 »
Mulla oli tuota myös ja koodeista löytyi yhden pytyn misfire. Vaihdoin uuden puolan ja varmuuden vuoksi suuttimenkin ja alkoi toimia normaalisti.

Tämä oli minun ensimmäinen veikkaus,mutta kun nuo testerit on keksitty ja tuota solenoidia herjaa niin siihen kai se olisi uskottava.Helppoa tietysti kun laittaisi uuden solenoidin ja katsoo mitä tapahtuu,mutta joskus oli samanlainen oire T4:ssa  tosin vika oli aina samanlainen 4000 kun tuli kierroksia vedot loppui siihen ja alkoi röpötys siniseltä tulppaa ja puolat. innolla osat kiinni ja testaamaan sama röpötys  :-[ ajattelin vielä  uhrata 30e tulpanjohtoihin ja vika poistui  ;D  ja siksi menin ensin hakemaan puolat kun niissä näkyi minusta halkeamat ja luulin vian olevan niissä. ei oo heitellä tällä hetkellä monia satasia testailuun.

Niin eihän se vikavalon palaminen ikinä normaalia ole ,mutta tuo villkuminen oli minulle uutta.


onko sulla pasi nyt siis kaksi solenoidia jo kyrvähtänyt,onko ollut uusia vai purkaamolta?hinnat näyttää olevan 100e hujakoilla käytetytkin. Uudet 150 dollarin +- 30.  toimiiko se sinun auto jos ajat piuha irti ei siis tietysti normaalisti mutta pystyykö ajamaan?

 Tiistaina pääsee volvon omaan merkkipajan testeriin vielä varmistamaan asiaa ,nyt sain vika valon palamaan mutta kun tulin  koti pihaan annoin pari kertaa täydet kierrokset ,auto siis toimi normaalisti kun vetäisi nilkan suoraksi eikä tullut mitään pätkimisiä. auto sammuksiin ja taas käyntiin vika valo ei enää palanut. Eli olisiko yritettävä saada syttymään tuo vikavalo tiistaiksi ? että varmasti sulkisi pois tuon puola asian jota kyllä itse kovasti epäilen syylliseksi ja puolahan sytyttää vika valon.

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #119 : 02.04.2016, 17:41:33 »
tuo öljynlaatu käynyt mielessä itselläkin,oliko pasi sinulla siinä ensimmäisessä tai pisimpään paikalla olleessa karassa reikien kohdalla pinttyneet kohdat. en nyt muista oliko viesti ketjun alussa kuva minun solenoidista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo