RallyBaron  Samppasport

V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat

  • 144 Vastauksia
  • 58805 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #90 : 14.03.2016, 10:12:55 »
Tuli tuolla aikaisemmissa kysymyksissä aivokatkos eli nokka-akselin asentotunnistinhan se on mitä tarkoitin, ja sen johdon pois otto ei siis vaihkuta auton käyntiin mitenkään,normaalia? ja testeri ei siitä herjannut ja tämähän on imupuolen voisiko sekoittaa pakopuolen nokan säädintä?

Vikakoodi pitäisi tulla kyllä. Peruslukijalla ei välttämättä löydy. En tiedä pitääkö käyntiin vaikuttaa vai ottaako signaalin puuttuessa käyttöön jotkut perusarvot.

Sitten tuosta omasta sen verran, että oli siinä vvt -pyörässä väljää vähän joka suuntaan kun otti remmin irti. Yritän tänään saada kasaan tuolla c70 ohjeella. Pitää vain jotenkin saada arvioitua kohdalleen ennen remmin laittoa tuon rattaan asento, kun se jousella vääntää aina vastapäivään takaisin. Taitaa pari hammasta olla välissä vai olikohan 1,5 hammasta tmv.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #91 : 14.03.2016, 12:07:33 »
Laitetaanpa vielä yksi kysymys, mikä herätti ihmetystä. Eikö koneen takapäässä ole stefaa nokalla muuta kuin pakonokalla (minun tapauksessa), kun on asentoanturi? Nokan päässä ei ole stefaa ollenkaan siinä missä on muovitulppa??
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #92 : 14.03.2016, 13:58:40 »
Laitetaanpa vielä yksi kysymys, mikä herätti ihmetystä. Eikö koneen takapäässä ole stefaa nokalla muuta kuin pakonokalla (minun tapauksessa), kun on asentoanturi? Nokan päässä ei ole stefaa ollenkaan siinä missä on muovitulppa??
Ei ole stefaa kun ei sitä tarvita.  Tulppa pitää öljyt sisällä ja se pitää uusia aina kun otettu auki.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #93 : 15.03.2016, 18:43:10 »
Tuossa tutkailin yhtä vastaavaa missä herjasi ECM-6440 eli VVT:n säätöä. Alavääntö hukassa, mutta 4000rpm jälkeen normaali meno. ECM maadoittaa solenoidin, jolloin kääntää nokat "kierros"-asentoon. Tässä tapauksessa ECM maadoitti 5s käynnistyksen jälkeen ja pukkasi koodin, käsky ei kuitenkaan ollut maadoittaa eli ECM rikki. Hain purkaamosta käytetyn ECM:n 100€ ja kloonasi sen ja nyt toimii. Eli jos kaikki mahdollinen on tehty niin mitatkaa solenoidin ohjaus, ei pitäisi maadoittaa tyhjäkäynnillä.

Annatko ohjeen mittaamiseen? Sain nimittäin auton kasaan ja sama meno jatkuu  >:(
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa perttijt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #94 : 16.03.2016, 11:59:36 »
Annatko ohjeen mittaamiseen? Sain nimittäin auton kasaan ja sama meno jatkuu  >:(

Vvt-solenoidin toisen navan ja maan välillä pitäisi löytyä akkujännite ja Ecm:ään menevästä johdosta moottorin kierrosten mukaan muuttuva jännite.
Auto saa olla mitä tahansa merkkiä, kunhan se on takavetoinen ja Ruotsissa tehty.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #95 : 17.03.2016, 21:10:20 »
Solenoidijumppaa...

Uudella vikakoodi ecm 6440 low signal

Vanhalla vikakoodi ecm 644a camshaft faulty position

Eli vanha ei saa käännettyä nokkaa ja uusi ei saa signaalia liikkeelle? Voisiko kuitenkin ajatella, että piuhat on kunnossa? Tyhjäkäynnillä toisesta tulee noin 14 v ja toinen näytti noin 2 v. Onko ok?

Vastus noin 10 cm johtojen päästä 3.1-3.2 ohmia? Onko tuo solenoidi vaan niin sekundaa et ei pelaa? Swedish professional parts  :-\

Nii ja semmosta jännää teki kun kaasua vain pikkuisen hipaisi että kierrokset juuri nousi, niin tuntui et m melkein sammuu. Vähän pitkien haki kierrokset takaisin normaaliin...
« Viimeksi muokattu: 17.03.2016, 21:52:01 kirjoittanut Pasi Jukola »
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #96 : 18.03.2016, 01:07:56 »
Muuttuuko tuo 2V kun nostat kierroksia? Noin 4500rpm pitäisi olla säätöjännite tapissaan.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #97 : 18.03.2016, 08:22:45 »
Muuttuuko tuo 2V kun nostat kierroksia? Noin 4500rpm pitäisi olla säätöjännite tapissaan.

En saanut mitattua kierroksilla, kun ei ollut vänkäriä... Pitää koittaa tänään.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #98 : 18.03.2016, 08:56:52 »
En saanut mitattua kierroksilla, kun ei ollut vänkäriä... Pitää koittaa tänään.

Tuo 2V oli nyt muistaakseni juuri se kierros-asento mikä ei pidä olla tyhjäkäynnillä, mutta varmista nyt vielä kierroksilla tuo jännite. Solenoidin ECM puoleinen johto maadoittaa eli runkoa vasten mitatessa tyhjäkäynnillä jännite-ero pienenee, akun +12V navasta taas toisinpäin. Tuon pwm jännitteen mittaaminenkin on yleismittarista kiinni.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #99 : 18.03.2016, 09:26:10 »
Tuo 2V oli nyt muistaakseni juuri se kierros-asento mikä ei pidä olla tyhjäkäynnillä, mutta varmista nyt vielä kierroksilla tuo jännite. Solenoidin ECM puoleinen johto maadoittaa eli runkoa vasten mitatessa tyhjäkäynnillä jännite-ero pienenee, akun +12V navasta taas toisinpäin. Tuon pwm jännitteen mittaaminenkin on yleismittarista kiinni.

OK. Pitäskö tyhjäkäynnillä olla 0 v?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #100 : 18.03.2016, 10:42:08 »
OK. Pitäskö tyhjäkäynnillä olla 0 v?

Jännite-ero runkoa vasten ~10-13V tyhjäkäynnillä, koska ECM:n ei pitäisi maadoittaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #101 : 18.03.2016, 10:46:10 »
Nii ja semmosta jännää teki kun kaasua vain pikkuisen hipaisi että kierrokset juuri nousi, niin tuntui et m melkein sammuu. Vähän pitkien haki kierrokset takaisin normaaliin...
Mulla oli täysin samat oireet ja lopulta paljastui että jako oli väärin. Olet kyllä laittanut sen uudelleen, mutta omasta kokemuksesta tarkistaisin sen vielä...

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #102 : 18.03.2016, 11:03:21 »
Mulla oli täysin samat oireet ja lopulta paljastui että jako oli väärin. Olet kyllä laittanut sen uudelleen, mutta omasta kokemuksesta tarkistaisin sen vielä...

Joo on tuota tullut tarkisteltua. Oireet vain alkoi pikku hiljaa vaikkei tehnyt mitään jakoon liittyvää. Ensin oli ajoittaista, että joskus tuli vika päälle ja joskus ei. Sitten alkoi olla, että aina kun lämpeni kunnolla niin vika tuli päälle. Nyt on koko ajan.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #103 : 18.03.2016, 11:06:00 »
Jännite-ero runkoa vasten ~10-13V tyhjäkäynnillä, koska ECM:n ei pitäisi maadoittaa.

OK. Eli toiseen piuhaan tulee jatkuva virta 12-13v ja toiseen piuhaan tuo jännite tyhjäkäynnillä? Pieneneekö tuon toisen jännite kierroksilla?
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #104 : 18.03.2016, 11:49:05 »
Joo, mulla oli siis myös ensin rikkinäinen solenoidi, jolla tyhjäkäynti humppasi. Sen vaihdettuani vaikutti ensin että kaikki on kunnossa, mutta alkoi pätkiä kun kone lämpeni. Kaikki toimi siis hienosti kunnes lämpömittari alkoi liikkua. Autoa pystyi kyllä käyttämään kun ajeli riittävän pienellä vaihteella (manuaali).

Kaikki mahdollinen ja mahdoton kokeiltiin (mm. kaasuläpälle kontaktiton tps, kaikkien anturien vaihto, lämpöanturin huijaus yms.), mutta lopuksi kävin siniseltä lainaamassa nokkien lukitustyökalun ja sen jälkeen tuli kuntoon. Väärällä jaolla sai toimimaan paremmin kun antoi säädettävällä teholähteellä sopivaa jännitettä solenoidille.

 

RallyBaron  Samppasport