Futurez  Kulkukoira

940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?

  • 102 Vastauksia
  • 27999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #45 : 18.06.2015, 11:57:49 »
???  Mikä shaissejuttu tämä nyt on? Eikö etuvedolla voi vetää kärryä talvella? Olen varmaan sitten rikkonut lakia 15 vuotta.

Jos sinne perävaunuun laitetaan muutakin kun terveisiä tai palaneita tulitikkuja kyytiin eli oikeasti painoa niin kyllä takavedolla sitten lähdetään. Etuvedolla ei lähdetä kun suolatulta tasamaalta.

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #46 : 18.06.2015, 12:02:07 »
Jos sinne perävaunuun laitetaan muutakin kun terveisiä tai palaneita tulitikkuja kyytiin eli oikeasti painoa niin kyllä takavedolla sitten lähdetään. Etuvedolla ei lähdetä kun suolatulta tasamaalta.
No riippuu siitä aisapainosta, eikä tämä nyt kyllä liity mitenkään mielestäni 940 turbojen korkeaan hinnoitteluun.
En ollut tässä nyt vetämässä etuvedolla ylipainoista halkokuormaa yksiakselisella kärrillä.
Kiitos toki huolellisesta paneutumisesta asian viereen.

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #47 : 18.06.2015, 12:04:33 »
... jos tarvetta vetää kärryä. Varsinkin talvella jos vedettävää niin etuvedolla kypäräpakko..

Yhdytään tässä vetohommiin. Talvellakin 900 menee kuormatun kärryn kanssa kuin juna. Myös pysähtymismatka olisi tosin ollut samaa luokkaa, mutta onneksi ei ylläreitä eteen tullut.  :)
Mutta siis helkutin vakaa ja hyvä oli/on vedellä.

Tämäkään nyt ei tuohon hintaan vaikuttanut, mutta näin.  8)
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #48 : 18.06.2015, 12:12:46 »
Kyllähän auton ominaisuuksista keskustelu liittyy olennaisesti siihen, millaisia hintoja niistä pyydetään. :)

Mutta kainona toiveena toki, että koetetaan kaikki pysyttäytyä asialinjalla keskusteltaessa vetotavoista. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #49 : 18.06.2015, 12:18:06 »
Samaa mieltä aloittajan kanssa, että kovia pyyntejä näissä 940 sarjalaisissa on (vakiokuntoisissakin).

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #50 : 18.06.2015, 12:18:21 »
Nyt keksin syyn.
Etuvedoista pyydetään liian vähän.
Nostakaa hintapyyntöjänne niistä.
Näin kaikki voittavat.
 :)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #51 : 18.06.2015, 12:23:38 »
kaivoinpa tossa oman vanhan ikkunalapun ajalta mummo ja kana

mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #52 : 18.06.2015, 12:27:28 »
kaivoinpa tossa oman vanhan ikkunalapun ajalta mummo ja kana


No, nykyäänhän ne on oikeasti alihinnoiteltuja :D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #53 : 18.06.2015, 12:34:01 »
Tämä meidän lulla maksoi 5k ja nyt sillä ei ole kuin käyttöarvoa jäljellä.  :D

200tkm rullailtu meitin toimesta, montako 8xx yksilöä olisi pitänyt samaan matkaan olla alla?   *taavih->
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #54 : 18.06.2015, 12:41:57 »
Tämä meidän lulla maksoi 5k ja nyt sillä ei ole kuin käyttöarvoa jäljellä.  :D

200tkm rullailtu meitin toimesta, montako 8xx yksilöä olisi pitänyt samaan matkaan olla alla?   *taavih->

Yksi. Noin 250 tkm omasta toimesta. Yhteensä kilsoja hieman reilu 600 tkm. :smoke:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #55 : 18.06.2015, 12:45:02 »
Tämä meidän lulla maksoi 5k ja nyt sillä ei ole kuin käyttöarvoa jäljellä.  :D

200tkm rullailtu meitin toimesta, montako 8xx yksilöä olisi pitänyt samaan matkaan olla alla?   *taavih->
En tiedä kokonaiskilometreistäsi mutta meillä on nyt 4kpl vanhaa etuvetoa, yksi turbolla.
Vähiten ajettu on -97 20v, alle 300tkm. Seuraava on -98 70, ajettu 368tkm. Seuraava 70-98, ajettu 445tkm, sitten turbo on -96, ajettu n.410tkm ja kone avaamaton.
Yhdestäkään ei ole tarvinnut kantta edes nostaa pois.
Liekö sitten huollon tai käytön vääryyttä jos jotain sanomista tulee? Auto pitää ajaa varovasti käyttölämpöön ja päinvastoin jäähdyttää myös varovasti, eikä esim. sammuttaa juuri kun flekti lähtee päälle...

Taaskin ne 940 turbot ovat kalliita...

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #56 : 18.06.2015, 12:49:57 »

Ensimmäinen manuaali on tämä http://www.nettiauto.com/volvo/940/7299035
Onko nämä pyynnit nyt ihan kohdillaan kun ajatellaan ettei tuollaisella lähes puoli miljoonaa ajetulla ainakaan mitään viritysvirkaa ole, muuta kuin aihioksi?

Käyttöautona voi mennä jonkun vuoden jos ei paljoa aja.
Toki tajuan että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan..

En aio itse ostaa mutta olen joskus noita omistanut ja vuosia sitten halvemmalla myynyt että saa kaupaksikin.


Onko sitten yli 400 tkm ajettu bensaturbo 850 jotenkin potentiaalisempi virityskohde?? Ei ole.
Kun ei niitä tahdo oikeen enää olla liikenteessäkään niin paljon ajettuina.
Kumma juttu.
Ostajan markkinat..  ;)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #57 : 18.06.2015, 13:09:46 »
Kun tosta omasta 945 eroan, niin siinä loppuu vuonna 1982 Amazonilla alkanut punakonetaival. En ole keksinyt autoa jonka oikeasti haluaisin. Ehkä palaan Amazoniin?
TIedän tunteesi  ::) Miettiny välillä ysistä luopumista mutta kun... Mitä tilalle  :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #58 : 18.06.2015, 13:29:28 »
Onko sitten yli 400 tkm ajettu bensaturbo 850 jotenkin potentiaalisempi virityskohde?? Ei ole.


Kukaan ei nyt ole vissii puhunu virittämisestä mitään? Kyse lienee hinnoista nyt.

Joillekin riittää se et auto toimii niinkun kuuluukin ja toiset haluaa kusikalvot ja levipellit.

Kyllähän tosijuttu on et hyväkuntosesta joutuu nykyään köyhtyyn törkeesti auton todelliseen arvoon nähden. Muistan yhden jutun ku lähettiin tre-hki reitille kaverin kans kattoon ihan perus DL 2-satkua ja se pyys sillon jotain 1500e kun sillä oli oli tunne arvoo. 10 vuotta sitten. Sillon noita sai muutamalla satasella senkun haki pois tai jopa muutamalla kympillä.

No kaveri halus sen välttämttä vaikka sanoin et säästä rahas kun saat halvemmalla muualta. No kansiremppahan siihen piti tehä seuraavana kesänä....
V70 TDI

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #59 : 18.06.2015, 13:37:39 »
Taaskin ne 940 turbot ovat kalliita...
Onneks köyhille on tarjolla halpoja ja hirmu hyviä hevoskärryjä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Proturbo  Autodiagnoosi