KL-varaosat  Race.fi

940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?

  • 102 Vastauksia
  • 27992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #60 : 18.06.2015, 13:40:03 »
Kukaan ei nyt ole vissii puhunu virittämisestä mitään? Kyse lienee hinnoista nyt.

Joillekin riittää se et auto toimii niinkun kuuluukin ja toiset haluaa kusikalvot ja levipellit.

Kyllähän tosijuttu on et hyväkuntosesta joutuu nykyään köyhtyyn törkeesti auton todelliseen arvoon nähden. Muistan yhden jutun ku lähettiin tre-hki reitille kaverin kans kattoon ihan perus DL 2-satkua ja se pyys sillon jotain 1500e kun sillä oli oli tunne arvoo. 10 vuotta sitten. Sillon noita sai muutamalla satasella senkun haki pois tai jopa muutamalla kympillä.

No kaveri halus sen välttämttä vaikka sanoin et säästä rahas kun saat halvemmalla muualta. No kansiremppahan siihen piti tehä seuraavana kesänä....

Ei millään pahalla mutta älä puhu pa*kaa.. Siis todella ehjiä 2-satkuja sai muutamalla sadalla eurolla tai muutamalla kympillä vuonna 2005. Höpöhöpö. Lues nyt tuon aloittajan ensimmäinen viesti huolella.
"Ei ole viritysvirkaa" 9-satkuilla mainitaan tekstissä.
Tinakoneisiinkin usko tai älä on tehty kansiremppoja. Kyllä.
Allekirjoituksen perusteella olet kuitenkin tyytyväinen 850:seen.
850 murheenkryyni.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 14:23:07 kirjoittanut Eikka »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #61 : 18.06.2015, 14:44:18 »
Minun vaakakupissa volvoa hankkiessa painoi ylläpidon edullisuus. Tuolloin loppuviivalle selvisi 940 ja 850. Näistä 940 vei ylivoimaisen voiton ylläpidon helppoudessa ja hinnassa. 850 TDI olisi ollut toki "sitä jotain", mutta moiseen ei rahaa ollut (ja huollot vieläkin kalliimpia).
Mutta tuokaan ei selitä classicien älyttömiä hintoja, kuten ei vetotapakaan. 850 on modernimpi ja vielä "volvo" (laatikko sisältä ja päältä).
Yksi selitys voisi olla lama. Tullut huomattua että laman aikaan ihmiset esim. kirpputoreilla hinnoittelevat tuotteet kuten olisivat kullasta tehtyjä. Toki yli 400tkm ajettu, mutta täydellisesti huollettu ysi (kuitit yms) joka on todella siistissä kunnossa ja kaksilla alkuperäisvanteilla (alumiinisilla siis) on arvokas, mutta en minä siitä ihan neljää tonnia maksaisi. Tonni lisää niin saa vaikka V8 mersun kaikilla herkuilla...

Eikä se vinokonekkaan ole ikuinen. Oma oli ajettu jotain 417tkm kun sen ostin. Noin 430tkm kohdalla vaihdettiin kannentiiviste (legendaarinen vinokoneen "neljänsadantonnin" tiivisteremppa). Toisen kerran tehtiin täydellinen yläkerran remontti 435tkm kohdilla kun kävi pieni vahinko (väärä vaihde ja jako morjens).
Tosin tuossa "täysremontissa" jäi kaikki kulut (itse tein työt, eli pelkät osat ja öljyt) alle 170e:n. Eli kahdeksan venttiiliä, jakopään osia, kansityöt yms.

Ei ihan esimerkiksi se 850 päästä samalla hinnalla samanlaisesta remontista....

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #62 : 18.06.2015, 15:27:37 »

Ei ihan esimerkiksi se 850 päästä samalla hinnalla samanlaisesta remontista....

Näkyyhän noita 850:n kansia myynnissä reilulla satasella. En tiedä paljonko tiivistesarja maksaa sitten siihen päälle.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #63 : 18.06.2015, 15:35:59 »
940 hintoja ei ole tullu paljoa seurattua, mutta yli viiden tonnin S90:set viihtyy nettiautossa monta kuukautta. Ei autot vaihda omistajaa niillä hintapyynnöillä.

Harrasteautoina 900-sarjan Volvot ihan ok. Polttoainekulut niin merkittävä tekijä, että vaikka takavetoisen huoltaminen olis halvempaa(onko?) niin taloudellisesti vaikea perustella sellaisen hankintaa.

Kaverille haettiin eilen V70n, hinta 2200e. Laskeskeltiin että se tulee halvemmaksi kuin pihalla olevan 245 katsastaminen ja ajoon ottaminen... Jonkulaista kehitystä tapahtunu Volvollaki 20-30 vuodessa ku vertaa noita kahta, muuallakin kuin kulutuksessa  ::)
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 522
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #64 : 18.06.2015, 17:06:32 »
tällaisissa perusvarmoissa ja suht huoltovapaissa/ti-huollettavissa autoissa joihin 900-sarjalainen kuuluu ei ole raha hukassa. jos hyvän yksilön löytää niin kyllähän sellaisesta kannattaa maksaa, ja lopulta pyynti/myyntihinta on aina tapauskohtainen. mitään niin ylivertaista ajettavuuteen ei ole tullut viimeiseen 30-vuoteen etteikö tällaista voi pitää käyttiksenä!

kulutuksesta kun puhutaan niin mun työkaverit on ostelleet uusia autoja hintaluokassa 40-60te, kulutuslukemat vääristelty laboratoriossa ja pakoputkesta ei tulekkaan pelkkiä päiväkakkaroita....lisäksi kun tällaisista autoista lasketaan pääoma- ja huoltokulut niin aika äkkiä esim.900-sarjan kulutus menettääkin merkityksensä....mutta joillakin on niin suuri ego että se ei mahdu enää 90-luvun autoon.

vaimo oli tässä taannoin työkaverinsa kyydissä jossakin uudehkossa volvossa, kysyin että oliko tuntuma jotenkin erilainen ja parempi kuin hänen -97 laadukkaassa japsivaunussa puhumattakaan vanhasta volvosta. sanoi että hän kuvitteli että tuntemukset olisi olleet jotenkin paremmat, ei kuulemma mitään eroa!!

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #65 : 18.06.2015, 17:12:25 »
eikä ne polttoainekulutkaan ainakaan omassa 240:ssä oo mahdottomat, kun kesällä mennään kahdeksan-yhdeksän väliin satasella. Vakuutukset ja verot yhteensä alle 500€/v ja ~15tkm sillä tulee rullailtua. Toki siihen on nyt tullut laitettua tunteja ja euroja hieman ylimääräistäkin, mutta kun hankintahinta on pyörinyt joissain satasissa niin en valita. Ei ole turbokontti mutta perustekniikka kuitenkin sama ja tämäkin myt tuntuu kääntyneen vanhat vs. uudet autot vääntöön :D
No kun halvalla sai.

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #66 : 18.06.2015, 17:27:42 »
9satkuun jakopää remppa itsetehtynä kaiketi semmosen satkun edullisempi kuin vastaava bensa 85x.
Sekään ei vielä selitä näiden vankkureiden hintapolitiikkaa. Eikä vaikuta bensan kulutukseen.

Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #67 : 18.06.2015, 17:52:12 »
Toki se kannattaa huomata, että vaparikoneellisia 940 malleja saa ihan järkihintoihin. 500-1000€ haarukkaan saa jo valkkaillakin parasta päältä pois. Ja turbon tekniikanhan noihin voi vaihtaa vaikka vähäpäästöisiä ovatkin, pitää vain dokumentoida että tekniikka on vähäpäästöisestä peräisin. ;) Toki prosessissa palaa aikaa ja rahaa, mutta vaihtoehto tuokin, ei tosin taloudellisesti järkevä ratkaisu käyttöautoa etsiessä. (onko muuten bensaturbo-Volvo IKINÄ taloudellisesti järkevä valinta... :D )

Mutta tuossa vähän katselin hintatasoja nettiautosta. Jos käytettävissä olisi 2000-2500€, niin isoista Volvoista valittavissa olisi esim. 940 turbo, S/V70I T5 tai S60/V70II 170hv vapari. Kaikkia noita löytää nettiautosta tuohon haarukkaan suunnilleen samanlaisilla spekseillä muuten. Jos perheen käyttöautosta olisi puhe, niin ehdottomasti vaaka kallistuisi tuonne viimeiseen vaihtoehtoon tai tehoa halutessaan T5 malleihin. Kyllä nuo pullaposket (vaikka jo 10-15 vuotta vanhoja ovat nekin) ovat kuitenkin jo modernin auton tuntuisia, 940 tuntuu 80-luvun autolle, ei voi mitään...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #68 : 18.06.2015, 17:53:01 »
Ei millään pahalla mutta älä puhu pa*kaa.. Siis todella ehjiä 2-satkuja sai muutamalla sadalla eurolla tai muutamalla kympillä vuonna 2005. Höpöhöpö. Lues nyt tuon aloittajan ensimmäinen viesti huolella.
"Ei ole viritysvirkaa" 9-satkuilla mainitaan tekstissä.
Tinakoneisiinkin usko tai älä on tehty kansiremppoja. Kyllä.
Allekirjoituksen perusteella olet kuitenkin tyytyväinen 850:seen.
850 murheenkryyni.

No kakkaa tai ei mut kannattaa kattoo mitä ostaa ja millä hinnalla. Olen tyytyväinen 850 farkun ajo-ominaisuuksiin verrattuna 2-satkuun. Ainoo et kasiin joutu tekeen aika lailla  remppaa mikä oli tiedossa ja nyt kasvaa horsmaa pihalla kun ei mielenkiinto riitä enää laittaa kuntoon.
V70 TDI

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #69 : 18.06.2015, 18:00:15 »
 ;D

Täälläkin 850 kerää hometta hallissa ja 9satkulla ajetaan.
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #70 : 18.06.2015, 18:31:17 »
Juhannus lähestyy ja nämä kirjoitukset alkavat mennä sinne tunnepohjalle vaikka siitä varoittelinkin.
940 turbot ovat hinnoiltaan mitä ovat, kalliita tekniikkaansa nähden eikä se punakone tosiaankaan ole mikään ikuinen.

Sillä saa ajaa millä haluaa mutta annetaan turhien vääntöjen olla, eikös? :)

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #71 : 18.06.2015, 18:43:23 »
Juhannus lähestyy ja nämä kirjoitukset alkavat mennä sinne tunnepohjalle vaikka siitä varoittelinkin.
940 turbot ovat hinnoiltaan mitä ovat, kalliita tekniikkaansa nähden eikä se punakone tosiaankaan ole mikään ikuinen.

Sillä saa ajaa millä haluaa mutta annetaan turhien vääntöjen olla, eikös? :)

Peace.  ::)
Tinakonekaan ei ole ikuinen.
Ei edes Mersun dieselkone.
Mutta pakilla ajettaessa 850:kin on takavetoinen.
Kiusallisen lyhyt toki maantiellä matka-ajoon pelkkä pakki..  ;)

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #72 : 18.06.2015, 19:06:06 »
Otetaan vapari 900, turbotetaan se. Paljonko meni valuuttaa?
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #73 : 18.06.2015, 19:28:00 »
Juhannus lähestyy ja nämä kirjoitukset alkavat mennä sinne tunnepohjalle vaikka siitä varoittelinkin.
940 turbot ovat hinnoiltaan mitä ovat, kalliita tekniikkaansa nähden eikä se punakone tosiaankaan ole mikään ikuinen.

Sillä saa ajaa millä haluaa mutta annetaan turhien vääntöjen olla, eikös? :)
Mitä näistä vääntämään. Alkoi vaan vähän tuntumaan että jutut kiertää kehää, joka viesti päättyy märinään ysisatkujen kalleudesta ja samaan hengenvetoon ylistetään samanikäisiä tai uudempia etuvetoja ja suositellaan muitakin vaihtamaan muinaisjäänteensä kyseisiin kikottimiin.

Eli mikä tässä loppujen lopuksi on se ongelma?  ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 940 turbojen hinnat, miksi taivaissa?
« Vastaus #74 : 18.06.2015, 19:33:11 »
Mitä näistä vääntämään. Alkoi vaan vähän tuntumaan että jutut kiertää kehää, joka viesti päättyy märinään ysisatkujen kalleudesta ja samaan hengenvetoon ylistetään samanikäisiä tai uudempia etuvetoja ja suositellaan muitakin vaihtamaan muinaisjäänteensä kyseisiin kikottimiin.

Eli mikä tässä loppujen lopuksi on se ongelma?  ::)
Vaikkapa tämä
Mutta pakilla ajettaessa 850:kin on takavetoinen.
Kiusallisen lyhyt toki maantiellä matka-ajoon pelkkä pakki..  ;)
Ei liity aiheeseen mitenkään.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron