Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 2337 Vastauksia
  • 266045 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1770 : 12.07.2019, 22:05:59 »
Kyllä tuo uusi akusto lisää rangea toi. Tähän asti 36km ollu ennätys, nyt oli 36km jälkeen 10km vielä jäljellä vaikka puolet tuosta oli moottoritiellä ajettua.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1771 : 13.07.2019, 01:07:53 »
Pure itellä lähes koko ajan käytössä, eli diesel käynnissä harvoin. Päivän ajot yleensä 30-50km työmatkoineen ja kauppareissuineen, hyvin menee pelkällä sähköllä.
Ei minullakaan juuri koskaan diesel käynnisty, vaikka ajan hybrid-moodissa. Sitä on oppinut ajamaan niin, että tehoviisari pysyy viivan alla. Arkiajot menee pelkällä sähköllä. Olen huomannut , että power-moodi pitää aika korkeita kierroksia yllä , eli sitä ei mielestäni kannata pitää kuin "urheiluajossa". Save - modea olen (pitkillä matkoilla) käyttänyt siten , että maantiellä se on päällä, ja kun tulee taajama, jonka läpi pitää ajaa, vaihdan hybridille. Sitten kun range- lukema on noin 20 km, en enää taajamissa vaihda hybridille. Vaihdan hybridille vasta kun arvioin , että pääsen sähköllä perille kohteeseen , jossa voin taas ladata akun. Näin välttyy dieselin lataukselta. Tietenkin voisi vaan ajaa hybridillä , mutta näin voi edes vähän kohdistaa akulla ajot taajamiin.

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1772 : 13.07.2019, 12:40:12 »
Työmatkat tulee ajettua Pure-moodilla ja sillä saa ajettua akun kuiviin. Perstuntuma sanoo, että Pure-moodilla voi kiihdyttää nopeammin kuin Hybrid. Tuon voisi vaikka kellottaa 0 - 100 km/h:iin, jos sitä kukaan ei ole vielä tehnyt.

Kansa haluaa tilastoja pöytään joten jos viitsit niin tee kiihdytystulokset Pure, Hybrid ja Power modella.

Poissa Jule

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1144
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1773 : 13.07.2019, 13:16:34 »
Mun käsittääkseni ainakin Mitsu Outlander PHEV toimii niin että kun akut loppuu, niin se nimenomaan lataa akkuja polttiksella juuri sen paremman hyötysuhteen takia. Kun akkuja on ladattu, niin polttis taas sammuu ja jatketaan pelkällä akulla.

Tuon ominaisuuden takiahan moni toimittaja on teilannut tuon auton polttomoottorin todella huonoksi, koska se kuluttaa polttis päällä ajettua kilometriä kohden todella reilusti polttoainetta, vaikka mukaan pitäisi laskea myös ne kilsat jotka ajetaan myöhemmin polttis sammutettuna. Ilmeisesti ovat Mitsulla laskeneet että tuo on taloudellisempaa kuin polttiksen käyttäminen pelkästään ajoon riittävän tehon tuottamiseen.

Poissa jmaatta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1774 : 13.07.2019, 14:00:39 »
Kansa haluaa tilastoja pöytään joten jos viitsit niin tee kiihdytystulokset Pure, Hybrid ja Power modella.

Tottakai Power modella kiihtyy parhaiten, itse tykkään tuosta Puresta kun ei tartte kaasupolkimen kanssa olla niin tarkkana kun haluaa välttää diesel moottorin käynnistymistä.  :)

Poissa Volutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1775 : 13.07.2019, 19:41:07 »
Kiinnostavaa lukea erilaisista ajotilastrategioista, joihin itse kukin on pirssinsä kanssa päätynyt.

Itse ajan jokseenkin aina tilanteen mukaan joko Pure- tai Save-tilassa. Pyrin ajamaan 60km/h- ja sitä hitaammat osuudet sähköllä (Pure); sitä nopeammat, tasaisen matkavauhdin osuudet dieselillä (Save). Pitkät alamäet, valoihin jarrutukset ja niistä kiihdytykset aina sähköllä. Ohitustilanteissa ja/tai tiukoissa ylämäissä saattaa tilaksi valikoitua hetkellisesti Power. Nelivetoa en ole tässä kevään ja kesän aikana ehtinyt vielä missään tarvita.

Päivittäisessä työmatka-ajossa (edestakaisin 75 km, latausmahdollisuus vain kotona) olen tällä strategialla päässyt alimmillaan 1,6 litran kokonaiskulutukseen, joka vastaa noin 2,15 litraa sadalla.

Satunnaisilla pitemmillä, hitailla matkoilla täytyy joskus tinkiä tuosta kuudenkympin diesel-alarajasta. Lyhyet reissut taas nopeudesta riippumatta tietysti kokonaan sähköllä.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2019, 20:17:44 kirjoittanut Volutus »

Poissa jmaatta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1776 : 13.07.2019, 20:53:50 »
AWD tila toimii muuten siinä missä Powerkin. Käytös paljon rauhallisempi kun kaasupolkimen vaste ei ole niin aggressiivinen.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1777 : 13.07.2019, 21:16:18 »
Toinen tankillinen peräkkäin kun 2000km raja meni rikki, viime tankilla ajettiin 2350km ja nyt meni 2190km ja molemmilla kerroilla 40l mennyt dieseliä kun käynyt tankilla.  Itse olen erittäin tyytyväinen tähän autoon.

Poissa matalaut

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • Volvo V60 D6 hybrid -14
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1778 : 13.07.2019, 23:20:51 »
Toinen tankillinen peräkkäin kun 2000km raja meni rikki, viime tankilla ajettiin 2350km ja nyt meni 2190km ja molemmilla kerroilla 40l mennyt dieseliä kun käynyt tankilla.  Itse olen erittäin tyytyväinen tähän autoon.

Mulla on vielä 2000 km raja rikkomatta. Maanantaina vien auton takaisin kotimaahansa ja ajelen siellä koko viikon. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon Ruotsista löytyy latausmahdollisuuksia.

Teen dataa miten hybirid/Pure kiihtyvyydet menee. Power-moodin jo melkein perstuntumalla arvaan nopeimmaksi. Katsotaan mitkä kello sanoo... Toki toivon myös muiden tekevän saman testin, niin saadaan tilastollisesti luotettava tulos.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1779 : 14.07.2019, 14:27:05 »
Mulla on vielä 2000 km raja rikkomatta. Maanantaina vien auton takaisin kotimaahansa ja ajelen siellä koko viikon. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon Ruotsista löytyy latausmahdollisuuksia.

Teen dataa miten hybirid/Pure kiihtyvyydet menee. Power-moodin jo melkein perstuntumalla arvaan nopeimmaksi. Katsotaan mitkä kello sanoo... Toki toivon myös muiden tekevän saman testin, niin saadaan tilastollisesti luotettava tulos.

Torquella mitattuna, Dstc off
Power 5.56
Hybrid 6.8
Pure 6.8
Hyb/pure vedot siis suht samoja aikoja

Sähköllä yritin ajaa mahd lähellä rajaa ettei diesel käynnisty, ei siis mitää tarkkuus aikoja
Hybrid sähkö 37sek
Pure sähkö 30 sek

Autossa ohjelmointi väitetyillä lukemilla: 330hp/700nm

Torquen oikein mittaukseen en ota kantaa. Näytteenotto taajuuskin aiheuttaa jo jotain virhettä (bluetoothilla obd portista auton tiedot, gps puhelimessa), mut keskenään ainaki suht vrt kelposia aikoja.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2019, 15:36:19 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa Vee60hyb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1780 : 14.07.2019, 15:00:14 »
Ajattelin hommata kiinteän latsausaseman okt:n seinään, kysymys kuuluu, mikä tehokkain käy laturiksi, seinässä ulkona 230v, tallissa 400v.

Poissa R4m1

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1781 : 14.07.2019, 21:02:07 »
Hyvä keskustelu, kahlasin kokonaan läpi.  :)

Kävin toukokuussa hakemassa 2014 mallisen DeeKuutosen Saksasta. Sinnekin kaikki pistokehybridit on tuotu Hollannista... Veroa autolle tuli 1700€.

Kysyin huoltoa varatessa ilmastointikompuran vaihtoa, mutta valmistusnumeron perusteella Volvo ei olisi maksanut. Nyt reilu 10 000 km takana, ja edelleen tyytyväinen hankintaan.

Poissa jmaatta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1782 : 14.07.2019, 21:07:29 »
Pisimpään se alkuperäiskompura on vissiin kestäny näistä eri versioista että jos toimii niin pelkästä vaihtamisen ilosta ei kannata...

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1783 : 15.07.2019, 11:01:11 »
Torquella mitattuna, Dstc off
Power 5.56
Hybrid 6.8
Pure 6.8
Hyb/pure vedot siis suht samoja aikoja

Sähköllä yritin ajaa mahd lähellä rajaa ettei diesel käynnisty, ei siis mitää tarkkuus aikoja
Hybrid sähkö 37sek
Pure sähkö 30 sek

Hyviä tuloksia oot saanut, kiitos niistä. Toi 5.56s on todella hyvä tulos!
Kyllä Purella kiihdyttää huomattavasti ripeämmin kuin Hybridillä. Ei tarvi enään mutuilla ja Esson pöydällä voi lyödä faktoja tiskiin  :2funny:

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 403
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1784 : 15.07.2019, 17:29:00 »
Onko nämä mittailut 0-100 vai 80-120 tai muita ohituskiihtyvyyksiä?
VW Golf VII 2016 1.4TSI DSG 125hp —> 160hp
Toyota Proace 2016 2.0HDi 122hp —> +200hp
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

 

Elekma  Autoracing