Hiljasta ollut.. Ainakin tässä topicissa, sen sijaan tallissa vasta päästy vauhtiin

Muutama viikko sitten, kun sain muita projekteja valmiiksi ja tallin siivoiltua, vein volvon sinne

Siinä alottelin sitten purkaan peltejä pois ja riisuun konehuonetta. Tallia sai vähän järkkäillä että mahtuu, mm. pöytä siirty sivuseinälle ja vasen seinusta tyhjäksi. Eipä ole koskaan ollut niin hyvin tilaa mitä silloin oli hetken, nyt taas tilanne toinen

Biltemaankin upposi sievoinen summa kun haki vähän tarvikkeita korihommiin

Tuossa Volvo juuri talliin vietynä ja vähän purettuna


Seuraavana päivänä hommat jatkui.
Purin konehuoneen siihen malliin, että pääsin tähän vaiheeseen

Ja sitä kautta tähän;


Konehuoneen pellit oli siistit eikä tarvitse hitsailla sieltä.
Takalasit nappasin irti. Toisen puolen karmi täysin terve, toiselle puolelle saa laittaa uutta peltiä, muutamasta kohdasta meni meisseli läpi.

Kattoverhoilunkin otin irti. Aika siisti, täytyy tehdä vaan huolellinen pesu.

Muutama kuvatus pohjasta:




Vaihteiston alapalkin kiinnityskohdat oli tyypillisesti puhki molemmin puolin. Palkki itsessään terve.

Kuskin ovi oli niin pahasti rapistunut, että päätin hankkia paremman tilalle. Kiikoisista kävin hakemassa ruosteettoman oven.


Näissä tunnelmissa mennään tässävaiheessa. Siivota pitäs vielä vähän ja ensiviikon aikana hakea suoraa peltiä niin pääsee aloittaan paikkailun.


Edestä vielä tolpat pudottaa ja konehuone riisua kokonaan tyhjäks, sekä kojelauta ja tuuli- ja takalasi pois. Kellään vinkkiä heittää tuulilasin irroitukseen? Pitääkö kromilista irroittaa erikseen vai tuleeko nätisti mukana?
Mutta eipä siinä, eiköhän se kohta ala edistyyn.
Jatketaan
