Futurez  Kulkukoira

Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)

  • 13 Vastauksia
  • 5262 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« : 26.07.2015, 21:04:15 »
Hep

Otsikon mukainen virhe löytyy otsikon kulkineesta vol-FCR:llä.

Vaihteisto menee vikatilaan jos "polkee" kunnolla ja turbiinilukko ei toimi moisen jälkeen kunnolla... Vika häviää, muistaakseni, kolmen startin jälkeen ja kaikki on ok. Jo aikaisemmin saattaa lukko taas toimia.

Loota on ehjätty/uusittu ja toimii muuten todella hienosti. Vain tuo turbiinin lukitus ei oikein kuormaa kestä. (kulkine täysin vakio eli mopo).

Kysymys oli siis... mitähän tuo meinaa? kun mr googlekaan ei oikein avulias ole...

Kiitokset etukäteen vaivannäöstä...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #1 : 26.07.2015, 21:31:51 »
Onko sulla ihan oikea -98 vai vuonna -98 valmistettu -99 mallinen auto? Eli uudemmalla vai vanhemmalla moottorinohjauksella?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #2 : 26.07.2015, 23:10:18 »
Eli onko vikakoodi nyt vaihteisto revitty vai moottorinohjauksesta? Voin jälkimmäisessä auttaa YV:lla.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Paikalla vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #3 : 27.07.2015, 00:45:25 »
Onko sulla ihan oikea -98 vai vuonna -98 valmistettu -99 mallinen auto? Eli uudemmalla vai vanhemmalla moottorinohjauksella?

Tiedät, jos muistat,  tän kulkineen... R-lookalike, entisen aktiivin vehe... aito -98 ja vanhemmalla...
"If I die... I die..." <- joku

Paikalla vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #4 : 27.07.2015, 00:47:20 »
Eli onko vikakoodi nyt vaihteisto revitty vai moottorinohjauksesta? Voin jälkimmäisessä auttaa YV:lla.

Vol-FCR:stä katottu ja vaihteistopuolelta...

Aika harvinainen tuntuu olevan...
"If I die... I die..." <- joku

Paikalla vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #5 : 27.08.2015, 21:47:52 »
Jatketaanpas vähän löpinää...

Eli vikatila ilmenee kun polkee nelos -vaihteella (D)... Pakkokolmosella (3) moista ei tapahdu.

Loota on tietääkseni käyty läpi ja ehjätty n. 60tkm sitten ja öljyt näyttää kirkkailta ja loota toimii muutenkin hienosti. Tehot on vakiot eikä ainakaan viimeisen 6tkm aikana kiusattu... Ko. ongelma on ollut kuulemma kokoajan...

Tuossa nyt sitten törmäsin erääseen, tosin hieman wanhempi aw (sähköohjattu kuitenkin), dokumenttiin jossa oli selostettu AW30-40 vaihtokohtiin/turbiinin lukituksiin sport/eco -asennoissa... Siinä mainittiin ihan reilusti eri nopeuksia, joissa vaihdot tapahtuvat, samoin kuin turbaanin lukitukset... - Pitäisikö siis eron olla käytännössä huomattava???

Tuossa omassa vermeessä ei ole kyllä huomaa mitään eroa onko nappula ecossa vaiko sportissa...

Olisko tuossa laatikossa jokin perusohjelma päällä kun ei reagoi sport->eco->winter -nappuloihin mitenkään? Onko moinen mahdollista?

Pakkokolmosella turbiini lukittuu jossain 65km nopeudessa ja nelosella 82km... oli sitten mikä nappula tahansa. Kulutus on kohtuullinen kun sekalaisessa ajossa alle seiskan menee...

Olisko ideoita? Tai edes keskustelua? Kellään dokumenttia miten ko. loodassa pitäis vaihdot/lukitukset tapahtua?

Kiitos...
"If I die... I die..." <- joku

Paikalla vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #6 : 17.09.2015, 20:11:13 »
...yksinpuhelu jatkuu...

Hexa 2f muutettuna numeroiksi on 47 (harmi ettei 42) enkä tuolle arvoitukselle ole googlella mitään sanottavaa, eikä aw-laatikoiden virheistä ole vastaan moista tullut netin .pdf:stä ... anyone?

Lisäkysymys: kun vaihteenvalitsimen laittaa "pakko-kolmoselle" (3) niin Winter -valo syttyy palamaan vaikka esim. Sport -nappula on pohjassa? - Winter -toiminto tuntuu, persdynon mukaan,  olevan aktiivisena kuitenkin vain D -asennossa.

Mitä ajatuksia herättää? Luultavasti foorumilla on muitakin tdi-tomaatin omaavia henkilöitä?

Kiitos etukäteen tulevista kommenteista (ehkä uudempi vol-fcr jo osaisi tulkita tuon virheilmon paremmin, kenties... nykyinen tuli auton mukana, jokin 1.3.x)

"If I die... I die..." <- joku

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #7 : 17.09.2015, 20:31:30 »
Winter-tilan kuuluu mennä päälle vain winter-napilla, ei vaihdekepillä.
(Lisätty 19.9.:) Nuoli-valo ja W-napin punainen ledi tosin palavat aina, jos keppi pakko-3- tai -2-asennossa. Winter-tila ei kuitenkaan ole tällöin päällä, paitsi jos se W-napilla laitetaan.

D-asennossa turbiini lukittuu/aukeaa nopeudessa 78 km/h, jos ajetaan tasamaalla kiihdyttämättä. Lukko aukeaa, jos kiihdyttää, sitä pienemmällä kiihdytyksellä, mitä lähempänä tuo rajanopeus on. Jos nopeus on yli (noin) 110 km/h, lukko ei aukea kuin kick-downilla. Pakko-3:lla lukittuu n. 65 km/h.

S- ja E-tiloilla ei ole vaikutusta 78 km/h -rajanopeuteen, mutta vaikutusta on siihen, kuinka pienellä kaasun painamisella lukko irtoaa tai vaihde vaihtuu pienemmäksi/isommaksi.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2015, 15:44:40 kirjoittanut V70TDI-1998 »

Paikalla vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #8 : 17.09.2015, 20:46:37 »
Winter-valon ja -tilan kuuluu mennä päälle vain winter-napilla, ei vaihdekepillä.

Ok, eli jotain tuossa on sitten loodan ohjauksessa, luultavasti, vikana... Senverran vielä, että vaikka se winter-valo palaa niin toiminta on normaalia (ei wintteriä)  3 -asennossa. D-asennossa huomaa lähdöissä sen wintterin toimivan... Oisko ohjainboxi vai voisko jokin piuhavika olla?

Lainaus
D-asennossa turbiini lukittuu/aukeaa nopeudessa 78 km/h, jos ajetaan tasamaalla kiihdyttämättä. Lukko aukeaa, jos kiihdyttää, sitä pienemmällä kiihdytyksellä, mitä lähempänä tuo rajanopeus on. Jos nopeus on yli (noin) 110 km/h, lukko ei aukea kuin kick-downilla.

Lukittuminen tapahtuu kyllä, mittarin mukaan, yli 80 ja avautuminen pikkaisen alle...

Lainaus
S- ja E-tiloilla ei ole vaikutusta 78 km/h -rajanopeuteen, mutta vaikutusta on siihen, kuinka pienellä kaasun painamisella lukko irtoaa tai vaihde vaihtuu pienemmäksi/isommaksi.

Ok... Huomasinkin, että jotain eroa on kun polkee enemmän... Pääasiassa tulee S:llä ajettua, kulutuksessa en oo huomannu eroa...

Kiitos vastauksistasi!
"If I die... I die..." <- joku

Paikalla vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #9 : 22.09.2015, 18:12:24 »
sori, että pompsautan tän ylös mutta ei voi millään huomata aina noita editointeja tuonne väliin...


(Lisätty 19.9.:) Nuoli-valo ja W-napin punainen ledi tosin palavat aina, jos keppi pakko-3- tai -2-asennossa. Winter-tila ei kuitenkaan ole tällöin päällä, paitsi jos se W-napilla laitetaan.


Ah, eli sitten toiminto on normaalia... Hassu logiikka tuossa kyllä, ei jummarra...

Enivei kattelin lisää netistä ja tuohon koodiin 2f=47 ei tosiaan löydy vastausta mutta foordin koodistosta löytyy P1747

AW50-42LE Code (DTC) P1747 Electronic Pressure Control Solenoid - Short circuit

tosin todella hakuammuntaa...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #10 : 22.09.2015, 20:16:04 »
sori, että pompsautan tän ylös mutta ei voi millään huomata aina noita editointeja tuonne väliin...

Ah, eli sitten toiminto on normaalia... Hassu logiikka tuossa kyllä, ei jummarra...

Enivei kattelin lisää netistä ja tuohon koodiin 2f=47 ei tosiaan löydy vastausta mutta foordin koodistosta löytyy P1747

AW50-42LE Code (DTC) P1747 Electronic Pressure Control Solenoid - Short circuit

tosin todella hakuammuntaa...
Minulla on tällä hetkellä vielä 5 vikakoodia ilman hex tietoa...



"AT-244 Torque Reduction Signal too high"
"AT-245 Torque Limiting signal absent"
"AT-321 Gear 1, incorrect ratio"
"AT-341 Lock-up function, slipping or not engaged"
"AT-521 Control Module Communication"


Siinä minun hakuammuntani.
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Paikalla vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #11 : 22.09.2015, 23:07:45 »

Siinä minun hakuammuntani.

Mä ampuisin kyllä noilla selkeästi liittimien/piuhoituksen kimppuun...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #12 : 02.03.2019, 22:05:32 »
Päivitän. Sain pitkän vääntämisen jälkeen pelit toimimaan paremmin ja löysin tähän vastauksen samalla ja muistin tämän ketjun:

2F = AT-341: Lock-up function, slipping or not engaged
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Paikalla vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Unknown DTC 2F (V70 mk1 -98 tdi automaatti)
« Vastaus #13 : 03.03.2019, 23:27:45 »
Päivitän. Sain pitkän vääntämisen jälkeen pelit toimimaan paremmin ja löysin tähän vastauksen samalla ja muistin tämän ketjun:

2F = AT-341: Lock-up function, slipping or not engaged

Hieno homma, vaikkakaan en enää tarvikaan itse koska tämä ongelmalaite siirtyi tänään saattohoitoon... Mutta saattaja saattaapi tarvita.

Kiitos.
"If I die... I die..." <- joku

 

RallyBaron  Samppasport