Tulipas paljon juttua. Kiitos kaikille viesteistä, sori kun ehtinyt heti vastailemaan.
IMM toimii jotenkin kuormatietona, ei tarpeeksi lineaarisesti, että saisi toimivan askin. Eli TPS tämä kaipaisi. Tämä ollut mielessä, kuten Ari E sanoikin:
Tps paikoilleen ja erillinen tyhjäkäyntikärki kaasuvivustoon?
Ei onnaa suoraan millään diodi kytkennällä, vaan vaatii hitusen muuta elektroniikkaa avuksi.

Täytyy kötöstellä jotain avuksi tuohon....
Edit: lisätty kuvatus
Muistin, että orkkis toimii 5v eikä maadotuksella.

Myönnän, että turbiinilukon piuha mennyt linjapaineen kanssa ristiin. Ehkä siis nyt mahdollisuutta saada turbiinilukko toimimaan!
Mittasin 12v ja linjapaine pwm (0 ja 100%) = 0v
Mittasin maa ja linjapaine pwm (0 ja 100%) = 0v
Mittasin solenoidin, 4ohm. (2-6ohm on ohjearvo)
Jotain hämärää siinäkin. Liekkö koodissa taas jotain.

Öljyt tarkistin töissä. Sitä oli n. 2desiä liikaa niin tiputin pois.... Oli "ihan" HARMAATA.

Ei haissut palaneelta, eikä ollut metallisilppuakaan, epäilen että vanhoja öljyjä jäähdytyskennosta...? Unohdin sen putsata.

Tutkitaan, vaihdan öljyt lähiaikoina.
Olikos tässä Volvon versiossa sähköinen kickdown? Ainakin noissa höpöhöpö-kytkentäkaavioissa ohjainboksiin menee niin monta piuhaa että luulis olevan...
Jossain ameriikanfoorumilla oli myös väite että lootan ohjaus olis erilainen vm. -95 eteenpäin?
E: Niin ja oliko tällä kokeiltu ajaa "sähköttömänä", eli boksi ym. vempaimet irrallaan?
Oli, vaijerissa konehuoneen puolella on AW40 askeissa kickdown.
Tässä kytkis ja ohjeet askista:
http://caunter.ca/volvo960/ce14807.pdfNiin ja kuten mikani sanoi...
Se joka tietää miten tuollainen 960 automaattiboksin koodi toimii ei sitä kerro. Sillä aika kovat vaitiolovelvollisuudet tai sitten jo kuollut vanhuuteen.

Ja koodin purkaminen ei onnistu. Tajuan 1 ja 0 jutuista tasan sen, etten itse niihin koske.

Ja on ajettu sähköttömänä, jolloin mekaanisesti toimii:
D = 4 vaihde
3 = 3 vaihde
L = 3 vaihde
Kettu kuittaa.
