Siihen säätimeen on helppo vaihtaa hiilet. Nehän niissä yleensä kuluu. Liukurengas kestää yleensä kahdet hiilet loppuun ajaa. Toki ne toiset kuluu jo nopeammin.
Ulkotuuletettuun käy vain yksi malli: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/110204/787795?ajoneuvo=658
Väittäisin, että jos siinä FD:ssä on alkuperäinen ulkotuuletettu laturi niin tuosta motonetin listalta siihen käy Boschlaisena
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/113218/445365?ajoneuvo=658
Ongelma näissä on se, etteivät ota niitä sähköosia palautuksena, vaikka olisi väärä myyty. Sovi siis tiskillä asia. Kaipa ne voi myös pikahuollossaan tuon osan vaihtaa. Kahdella ruuvilla kiinni siinä laturissa.

_sfr-
Minulla on kyllä asennettuna uusi sopiva Motonetin vajaan 10 € (ei-Bosch) säädin+hiilet yhdistelmä. Se sopi ihan hyvin paikalleen. Harkitsin vielä Bosch:n laittamista, koska tulijyrä epäili että halvat säätimet eivät kestä. Minulla on siis jos kahdet hiilet kuluneet loppuun: Alkuperäiset, sitten Bilteman säädin+hiilet joka kesti yli 100000 km varmasti (tästä en ollut laittanut huoltokirjaani merkintää) ja nyt siis Motonetin joku halpa jännitteensäädin+hiili paketti, jonka asensin viikko sitten lauantaina.
Autossani on Bosch laturi, Bosch-nro 0120488262 K1 -> 14V 23/65A ja Volvon osanumero 3544624 (nämä tiedot ovat laturin kyljessä).
Uutta 35 e Bosch säädin+hiilipakettia en siis ole vielä hommannut. En vielä ostanut mitään sopimatonta.
Motonetin luettelossa oli vain sanamuodot sellaiset, että Bosch tuotteet olisivat kaikki olleet tehokkaampiin latureihin kuin mikä minulla on.
Voi olla, että laturikin kannattaisi pian vaihtaa, jos se ei kestä kolmien hiilien normaalia käyttöikaa. Kolmannet hiilen siis asensin itse viime lauantaina. En ole sen jälkeen ajanut kuin n. 200 km ja ihan hyvin lataa (varmistin sen myös volttimittarilla). Minulla ei ole kuin yksi auto käytössä eikä muilla perheessä ole ajokortteja. Siksi voisi olla ideaa hommata toinen, mielellään samanlainen Bosch laturi käytettynä ja tehdä siihen kunnostus. Liukurenkaat, onkohan muuta? Vaihtolatureina ei käsittääkseni saa alkuperäisiä Boscheja Motonetistä.