Futurez  Proturbo

240 T5

  • 47 Vastauksia
  • 17368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo_love

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
240 T5
« : 07.08.2015, 11:57:01 »
elikkäs tälläinen projekti tullut aloiteltua, pikkuhiljaa etenen, tavoite olisi saada valmiiks ennen 2016 elokuuta. Eli volvo 244 koppa

Tekniikka:

moottori: volvo 950 t5 (225hp) ajettu 265tkm
vaihteisto: volvo 960 m90ajettu 320 tkm
perä: volvo 960 g80 ajettu ~500tkm :D
kytkin: ?, ehdoteltaa kestäviä kytkimiä ~300e, joka menisi m90 lähes suoraan.


moottori, vaihtesto ja perä jo hankittuna, puuttuu viellä ainakin vetarit ja kytkin.

Alusta

jarrut, iskarit yms volvo 850, kuinka suoraan saisi menemään nuille 960 vetareille?

Budjetti pyörii siinä 7000e kohdalla, saako sillä mitään aikaan? teho tavoite olisi 350hp ja olisi tarkoitus tehdä katu'laillinen' peli, eli muutoskatsastaa kone omavalmiste moottorina ja penkkilappuna joku 120hp, jotta mahdollisimman halvat vakuutukset. moottori olis tarkoitus kunnostaa, eli väh venat ja männänrenkaat + kannen  koneistus. olisi tarkoitus teettää tai tehdä itse myös pakosarja + joku holset 35. paljonko tuo m90 kestää? kestääkö kuinka kauvan tuota 350hp jos välillä vähän polkeekin?  8) Öljypohjaakin täytyy vissiin muokata vai? kardaania lyhentää ja mahdollisesti vetareita? ja kardaanitunnelia korottaa/leventää?


myös tarkoitus laittaa850 koko nahkapenkit ja maalata auto siniseksi

Laittelen kuvia myöhemmin kopasta ja tekniikasta, vanha b200k+m45 tekniikka tulee jossain vaiheessa myyntiin, samoin kun 850 loput osat, kuten manuaali loota

Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Vs: 240 T5
« Vastaus #1 : 07.08.2015, 14:28:49 »
Tämähän vaikuttaa kiinnostavalta  :) laitetaas seurantaan. Pakko jo tässä vaiheessa kysäistä mitä kaikkea 850 T5 palikkaa sulla olis myyntiin tulossa? Pelkkiä tekniikan osia vai ihan korin osia myös?
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa volvo_love

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #2 : 07.08.2015, 16:51:56 »
850 on kokonainen auto, josta otan koneen, sähkösarjan, bensatankin, nahkapenkit ja alusta ja jarrut omaan käyttöön, kaikki muu on myynnissä ja kori menee paalii jossei joku sitä halua, löytyy toinen t5 kone, mutta kiertokanki päätti kurkistaa miltä ulkona näyttää, joten en tiedä mitä on ehjää, varmaan kannen otan siitä omaan käyttöö
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Yrsin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • Ei niinkään voimaa, mutta savua!
Vs: 240 T5
« Vastaus #3 : 07.08.2015, 17:39:17 »
Tekniikka mulla pelaa moitteettomasti joten siltä puolelta en palikkaa edes tarvitse, jos takalippa yms korin osaa löytyy niin sellainen kelpaa, laittele vaikka yv mitä löytys ku oot tarpees saanu siitä autosta, ostelen pois sit kun rahaa jos jtn kivaa löytyy  :D
Nykyinen: 945, B200F+M47 -91
Exät: V70, D5252T -97. V70, D5252T -99. 855, B5254S -96. 944, B230FK+M46+G80 -96. 944, D24TIC+ZF4HP22 -96. 744, B200F+M47 -91. 245 D24+M47 -86. 855 T5, 2.3 A -95. V70 Mk1, 2.0T A -00.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1086
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 T5
« Vastaus #4 : 08.08.2015, 08:41:57 »
240 retkuperällä, tämähän mielenkiintosta. :)
Ei muutaku paljon rakenteluintoa, paketti kuullostaa varsin toimivalta.
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa volvo_love

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: 240 T5
« Vastaus #5 : 08.08.2015, 13:46:18 »
laittelen yv:tä jossain vaiheessa


Tekniikka mulla pelaa moitteettomasti joten siltä puolelta en palikkaa edes tarvitse, jos takalippa yms korin osaa löytyy niin sellainen kelpaa, laittele vaikka yv mitä löytys ku oot tarpees saanu siitä autosta, ostelen pois sit kun rahaa jos jtn kivaa löytyy  :D
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2515
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 T5
« Vastaus #6 : 11.08.2015, 15:40:54 »
Muista tämä;

Voipi olla hivenen hankala juttu repiä T5 motista 120hp jotta olisi "laillinen"

Selitystä miksi; Katastusmies itselle selvittänyt että jos valmista turbomosaa aliviritetään niin min.ahtopaineet on oltava 0.6bar (koska kukaan virkamies ei ikinä usko auton "laillisuutta" jos urpo kovin paljon pöhisee ahtojen ollessa alle tuon 0.6bar) ja vaikeus voi tulla siinä että T5 motissa on ahdot n.0.7bar

Mutta tuo on ratkaistavissa sillä että lyö kurin ahtoputkeen, jolloin ahtoja voi nostaa hyvällä kusetuksen maulla vaikka 1.5bariin hevosten ollessa sopivat vakuutusten kannalta  ;)

Ei mulla muuta, jatkakaa  :hello:
« Viimeksi muokattu: 11.08.2015, 15:43:13 kirjoittanut razori »
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5
« Vastaus #7 : 11.08.2015, 20:38:31 »
Tulkintaohje kieltää tehojen laskun moottorissa. Omavalmiste kone eri asia sitten.
Ja mennäänkö virallisesti vai kerrotaanko katsurille "politiikkaa".

Mutta kyssäri sivusta.

Netissä ollut puhetta fhran ja trafin yhteistyöstä, koekappaleena mazdan mx5 muistaakseni mihin asennetaan gm ls3 v8 kone muistaakseni. Tuossa liitossa paukkuu kaikki rajaarvot yli niin että saappi rämisee.
Jos tuo menee läpi uudessä järjestelmässä niin eikös tämä poista nämä ongelmat koskien volvon konetehoja. S*
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2515
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 T5
« Vastaus #8 : 11.08.2015, 20:51:26 »
Tulkintaohje kieltää tehojen laskun moottorissa. Omavalmiste kone eri asia sitten.
Ja mennäänkö virallisesti vai kerrotaanko katsurille "politiikkaa".

No mitähän sontaa mulle on sitten syötetty  :idiot2:

Juurikin nimenomaan oli omaan kiesiin suunnitteilla tällainen samantyyppinen modifio ja aika ahkerasti kyselin katsurilta kaikki jarrun/tehon/korinmuutokset sun muut läpi. Voin kyllä jakaakin saamiani tietoja pyydettäessä  ::)
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5
« Vastaus #9 : 11.08.2015, 22:12:03 »
Itse kysynyt yli viideltä konttorilta nyt ja kaik väittää samaa. Koneen alkuperäistä kirjattua tehoa ei saa alentaa, piste. Nostaa kyllä.

Itsellä jäi kiinni noin kymmenestä hepasta.

Noin 190 heppaa oli muistaakseni koneessa. Ja mitä tuohon 242 seen nyt saikaan pistää.

No ruotsalaine italialaisittain oliski ollu vähä liikaa ;)

16 v kone isolla sekottimella menis kyllä läpi. :idiot2:
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 705
Vs: 240 T5
« Vastaus #10 : 11.08.2015, 23:20:09 »
Katsurille voi aina keksiä listan muutoksista joita muka tehty, jotta saa leimattua omavalmistemoottorina, oli turbo tai vaparikone.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2515
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240 T5
« Vastaus #11 : 11.08.2015, 23:47:00 »
Teoriassahan riittää vain pakosarjan vaihto niin kone on silloin omavalmiste, jolloin saa laittaa teholappuun melkeinpä mitä vaan  ::)

Hullua nämä säädökset kun noin pienellä vaivalla saa kierrettyä  :idiot2: :2funny:
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Chall

  • Hallituksen jäsen - Porilainen Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1997
  • Muoviämpäri
Vs: 240 T5
« Vastaus #12 : 12.08.2015, 00:10:14 »
ei tarvitse mitään vaihtaa, sanot vain että omavalmiste.
sanot vaikka että vaparista tehty ahdetuksi, ei sen ihmeellisempää tarvitse. tietenkin dynosta laput

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 T5
« Vastaus #13 : 12.08.2015, 06:35:59 »
Mitäs jos katsuri katsoo koneen tyyppitiedot tai vaatii ostokuitin? Kuten itsellä kävi.
Sääntökirjan mukaan kannen tehot vaikuttaa seuraavaksi omavalmistekoneessa.

Niinkuin sanoin jos toimitaan rehellisesti 8)

Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5769
Vs: 240 T5
« Vastaus #14 : 12.08.2015, 10:45:11 »
Eiköhän nämä katsastus spekuloinnit riitä tältä erää!

Seurataan projektin edistymistä.

 

Samppasport  Futurez