Turbosmartti lensi kuuseen ja kiristelin taas hukkaportin tankoa. Nyt vetoja paljon enemmä mutta ei ahda kuin noin 1bar vieläkään. Tangossa vielä pari senttiä varaa kiristää...
Tankkaamasa kävin myös ja tällä kertaa laitoin 30l e85 ja 10l 95. Ajatuksena siis jos seos olisi vähän laihentunut. Noh pitihän sitä käydä kunnolla vetelämässä ja eihän se mitään toimi. Seos menee kaasupohjassa ajaessa alle 10 ja alkaa vähän pätkimään sitten. 
Mikäs tähän avuksi? Pitääkö tehdä ite joku super iso ilmamassamittari vai käydä taas vähän pienentämässä seosta sieltä karttojen yläpäästä lastun tekijällä?
Entä voiko kipinä loppua? Vai missä vika liian rikkaaseen seokseen?
Hukkaportin kellon tangolla säädetään n. 5mm esijännitys, muuten sillä ei säädetä mitään ahtopaineita. Jousi siellä kellon sisällä määrää paineen. Muuten joko hukkis aukea liian aikaisin tai ei aukea tarpeeksi.
Nuo seos polttoaineet kielii huonoista lastuista, varsinkin etanolilla sytkäkartta on täysin erilainen kuin bensalla. Sen takia luultavasti nakurikastus (seos 10afr) iskee peliin. Tarkka perseinen huomaa (jos ajanut puutuvaa ja ei puutuvaa) kun veto puutuu, polttoainetta lisätään ja syttyä myöhästetään.
Tai sitten lastut on niin hanurista ettei nakuta, mutta silti seokset luokkaa deekun savu kiihdytyksissä? Valitettavasti LH 2.4 ei taivu FlexFueliksi, se on joko bensa tai etanoli. Ei väliltä, tai sitten
aina ajettava samalla seoksella.
Super isoa massamittaria ei tarvita:
-016 riittää 0.7-0.8bar vakio ahtimella (180hp?)
-012 riittää (ainakin) n. 350hp luokille.
(Jos aika ja tarve näyttää, Porsche 928, Audi Sport Quattrosta löytyy vielä helvetisti isompi ja sille ehkäpä valmiit kartat)
Kipinä loppuu vakio puolalla etanolilla (tai ainakin muutamassa tapauksessa) siellä vakio ahtimen maksimeissa. US-Partsista jenkki hipo tölkkipuola ratkaissut ongelman.