Laitan ehkä vakio suuttimet, immun ja lastun niin pelaa hyvin ja ei kulutakkaan niin hirveästi 

Jos lastusi pelaavat kuvatulla tavalla, niin vaihtoehto on erittäin suositeltava!

Ihan kärkeen, sama lastu ei toimi bensiinillä ja viinalla, vaan kummallekkin on omat säätönsä!
Vielä vähemmän toimii sellainen polttoaineen jatkuva vaihtelu, sillä sopituksessa on määrällisesti sellainen ~30% eroavaisuus polttoaineesta johtuen, jolloin LH:n sopeutuminen on täydellisen hukassa.
Yleensä jos LH/EZK systeemissä sopat vetäisevät AFR 10 tietämille, kone joko naulaa tai sitten lastut ovat täysin päin persausta!
Jos koneessa on nyt 750cc sumut, niin bensalla ne riittävät hienosti sinne 400hv luokkaan. Wiinalla niiden kanssa ollaan rajoilla jo 330hv kohdilla.
Ymmärsinkö keskustelusta oikein, että etanolikäyttöisillä turboilla seossuhde tosiaan 7.0-8.5 vedossa ? Hyvä tietää, kun itsekkin etanolille siirtymistä punninnut.
Itse tavoittelisin vedoissa lambda arvoa ~0,8. Muutoin voidaan mennä stoikassa mahdollisimman tarkasti, jopa kevyesti ahdettunakin.
Entäs ajossa ? Tuskin ainakaan sama 14.7 mitä bensalla ?
Kyllä se on AFR 14,7 (= lambda 1,0) jos mittari näyttää bensan AFR lukemia.
Tasainen sopitus on hyvän viinalastun ensimmäinen pakollinen asia, jotta sytkä puolen saa järkevästi säätöihin.
Wiina nimittäin muuttaa palonopeuttaan yllättävän rajusti sopituksen funktiona. Joten sopat kuntoon ja sitten sytkää säätämään. Jolloin voi suoraan unohtaa vakiona bensalla käytettävien ennakoiden tavoittelun, sillä ne vaan on aivan liikaa wiinalle! Toisaalta ennakot eivät laske ahtojen suhteen yhtä rajusti kuin bensalla naulaamisen vuoksi.