Huh huh olipahan taas pikku projekti

. Tilatut osat saapuivat eilen, joten eikun uutta palikkaa kiinni. Aikaa meni to ilta ja pe aamu. Sinäänsä varmaan ihan hyvässä ajassa meni osien vaihto, kun rauhassa teki. Ei varmaankaan parempaa konetta ole ekaan itsetehtyyn jakopään remppaan kuin vinokone, sen verran tilaa ja yksinkertaista tekniikkaa

.

Jakopään remppa alkoi tulppien irroituksella. Vanhat tulpat olivat jotkut Ranskassa valmistetut "Beru"t ja tilalle tuli siis noi Bosch WR6CD tulpat. Vanhoista johdoista ei löytynyt mitään merkintää valmistajasta. Olivat muutenkin aika kulahtaneen näköiset. Boschin johdot vaikutti ainakin ulkoisesti ihan laatu kamalta.
Ihan OK näiköset tulpat (?):

Pikkasen rojua purettu jo pois:

Tähän jäi illalla hommat kesken, kun alkoi satamaan:

Aamulla homma jatkui vanhan kiristimen irroituksella. Vanhan omistajan mukaan jakopää laitettu liikkeessä 6-7v sitten, mutta kilometrejä ei olisi paljoa. Kiristimen laakeri aivan loppu, ihan kuin olisi pikku kiviä välissä ja oli noi hihnatkin jo vaihtokunnossa

.
Uusi kiristin merkkiä Febi Bilstein, mutta laakerissa lukee GMB

, eli ilmeisesti aivan sama kuin Motonetissä myytävä:

Gatesin hihna paikoillaan:

Kohdistus merkkien tarkistus. Muutaman kerran sai jumpata osia irti, mutta aika hyvin loppujenlopukse se oikea jako löytyi.


Melkein kaikki rojut jo kiinni. Pientä säätöä vielä apulaitehihnojen kanssa:

Jakopäätä tehdessä vaihdoin samalla sen venakopan tiivisteen, kun vanha näytti vuotavan:


Koko paketti läjässä:

Loppuun vielä pikku kiillottelut venakopalle ja muille osille.
Ennen remppaa:

Rempan jälkeen:

Moottorin osalta alkaa olemaan jo tarvittavat huollot tehty, eli pitäsi olla suht huolettomia kilometrejä

.
Ainoastaan moottorin tukikumit pitää vielä vaihtaa, kun vanhat on jo antautuneet.