Jepjep... Että tämmönen päivä taas

Aattelin aamulla käydä juottamassa HevonkarvaExpressin niin saa kirstunvartija ajella hevostelemaan, jerrykannu konttiin, ja kohti Vjenajaa.. Ajelin ensin Suomen tulliin, siellä ulos kabiinista passintarkastusta varten, ovet lukkoon kun ei ollut näköyhteyttä autoon, pikaisen passinvilautuksen jälkeen takasi autolle, napista ovet auki ja rajan ylitykseen... Venäjän tullissa tulikin sitten se ylläri

Ovet kyllä aukee, takaluukku ei

(tässä pitää tietää, että Itätavaritsin tullimies

haluaa nähdä autosta
ihan joka nurkan, myös takaluukun sisukset, vararenkaat yms...) Onneksi ne ymmärtää myös jonkun verran suomea... Takapenkin kautta näkivät ilmeisen riittävästi kontin sisustaa, tankki täynnä reissulta kotiin, kosla talliin, ukko konttiin ja purkamaan. Lukon solenoidihan siellä oli jumissa, taas pelaa. Joutui vaan hakemaan siniseltä uudet verhoilun kiinnikkeet, kun kärsivät vähän väärästä irroitustyylistä (kilohinta kohdallaan, 21,40€ kustannus, eikä painoa ole sataakaan grammaa osilla

)
Vastaisen varalle tuli myös väsättyä patentti, millä varmistetaan kontin avautuminen myös siinä tilanteessa että tuo solenoidi lopettaa taas toimintansa.