Paljon on vettä virrannut lähellämme sijaitsevassa honkapurossa viime päivityksestä.
No kauheasti ei ole kyllä tapahtunutkaan

Kevättalvesta tajusin että hitto alkaa taas ajokausi lähentyä enkä ole mitään Amalle tehenyt.
Takalokarin kaaret ehti ottaa pintaruostetta itseensä kun alkutalvesta erehdyin hieman suolatulla tiellä ajamaan kun en meinannut malttaa lopettaa ajokautta enkä myöskään jaksanut pestä.
No hioskelin ne peltipuhtaiksi, rajasin nätisti, crc sinkkimaalia pohjaan ja vannehopea päälle. Kiitos 80-luvun kaksiväri tuunauksen, onpa helppo korjausmaalata kaaria

...Näistä en nyt just löytänyt kuvaa...
Mitähän muuta, viimekesänä jo huomasin että muutama venttiilivarren kumi on hypännyt pois paikaltaan ja oli irrallaan venttiilijousen alla.
Ne vaihdoin uusiksi ja säätelin venavälykset kohdalleen.
Viimekesänä pöläytti melkoisen pilven kuumana käynnistäessä, nyt en vielä ole kiinnittänyt ainakaan huomiota moiseen...


Sitten nämä perus moottoriöljyjen vaihto, perä+lootaöljyjen tarkastus ym huollot. Moottoriin laitoin peltipurkissa myytävää Comma 20w-50:iä, katsotaan miten pysyy sisällä..
No sitten kun ehdin ottaa jo ajoon, tilasin viimein vuotavaan ohjaussimpukkaan sinisen tiskin kautta alastefan, siinä toivossa että ei merkkaisi enää reviiriään siltä osin niinkuin se on jo pari kesää tehnyt.
No muuten hyvä muttakun simpukan kylki oli ekan ajolenkin jälestä jo märkä, öljyvana tuli rattiakselin stefan juuresta. Eli sieltä se siis taitaakin vuotaa. No katellaan joskus...

Kuva ennen ajolenkkia:

Huomasin myös sattumalta että virtalukonpohjan johdotukset lämpenee melkoisesti. Liittimien puristaminen tiukemmiksi lievensi tätä, muttakun ajovaloille menee kova virta, niin lienee normaali ilmiö

Sähkökaaviota tutkiessani huomasin että akultahan tulee virtalukonpohjaan, sekä jatkuu siitä valokytkimelle ja ajovaloille virta ilman sulaketta alunperin. Ei herätä luottamusta 50v vanhoissa sähköissä moinen

No ensihätään laitoin erillisen sulakerasian virtalukonpohjalta valokytkimelle lähtevään kaapeliin:

Lisäksi tarkoitus jossain välissä releyttää ajovalot, joka vähentää radikaalisti kuormaa orkkis johtosarjasta sekä asentaa päävirtakytkin

.........
... Ja kun olen niin monessa paikkaa tekniikkahommista kysellyt, uskaltanen julkaista täälläkin jo.
Keräilen tässä pitkällä kantamalla osia pieneen tekniikkapäivitykseen.
Tämän päivityksen ois (ainakin tällä hetkellä) tarkoitus sisältää vinokone jota ohjataan megasquirt 1:llä ja lohkon kylkeen tulisi kiina-t3/t04e ahdistamaan, mikäli nyt joltain saisi käyttökokemuksia ko. Ahtimesta 8v vinokoneessa, muutakin kuin "laita mitsu, se herää paremmin"

Tällä hetkellä on jo hankittuna(tätä voisin koittaa päivittää sitämukaa kun budjetti sallii osiin):
-Hyväkuntoinen B200-lohko isoilla runkolaakereilla(miksi pikkulohko? Koska sellainen nyt sattuu lojumaan nurkissa)
-B200FT männät
-13mm kanget
-pari 530 kantta
-A-nokka
-n. 100tkm ajettu SRE-763 asetelma
-pari M46-laatikkoa, joista toisen OD:ssa mittarinvaijerilähtö
-Tutun vuosia sitten kasaama ja hyvin tehdyksi kehuma MS1 v2.2 boksi, joka modattu edis-4 hukkakipinälle. Tähän pakettiin kuului nämä edis-4 kamat sekä vr-anturi ja käyttämätön puolikas johtosarja(eli boksin liitin ja pitkä pätkä jäykässä suojakuoressa kulkevia piuhoja)
... Pitkä lista on siis vielä hankittavaa mutta tosiaan kiirettä en tällä pidä, onhan mulla loppuikä aikaa rakentaa

Edit: tulipa taas pitkä viesti
