Juu koita sitä syyläriä vedä sormilla kennon päältä ja jos ropisee niin vähän on tiensä päänsä .uus syyläriei hirveesti maksa.nyt näyttää lämpömittari täyttä kun laittaa johdon maihin virrat päällä .oliko kardaanis kaikki ehjää.ota tankki pois kun takana olevapelti varmaan ehkäpä ruostees.peräöljy on helppo vaihtaa kato pinnipyörän stefa .tukivarsi homma aika mielenkiintoinen miksi ei pohjaan.aika paljon remppaa tehty mutta jossain vaihees valmis .mikä valo vilkahtaa jarruvalokatkaisija vika .kun laitat virrat päälle ja vilkun mitä tapahtuu punaissa valoissa
Juu lämpömittari pomppaa hitaasti punaiselle, kun laittaa johdon maihin. Oli yksi yksi ruskea johdin lähtenyt tinauksesta mittariston piirilevystä. Kattelin, että vissiin just se lämpömittarin maadoitus

Kardaanin ostin, kun vaihdoin m45 tilalle m47 ja kokeilin, että ainakaan ristikot ei oo väljät ja kannatinlaakeri pyörii, tosin kannatinlaakeria on kädessä vähän vaikea testata. Voi olla, että tykkäsköhän ristikot huonoa, kun maalasin kardaanin, koitin kyllä suojata ne maalauksen ajaksi. Pitäisi tarkistaa, että missä kunnossa on se keskityspusla kardaanin sisällä hardykiekon juuressa. Kaveri ainakin meinas, että voi loppua se tärinä pelkästään silläkin, että kääntää sen hardykiekon eri asentoon. Tankin päälle kattelin niin en huomannut ainakaan hirveästi ruostetta, takajalkatilan kohdalla oli molemmilla puolilla, mutta ne pekka hioi ja veti ruosteen estot yms, kun käytin temmeksellä vanhantien autohuollossa hitsautettavana runkopalkin päädyn ja reiän vasemmasta helmasta ja myöhemmin sitten hitsasin itse yhden pienen paikan vasempaan helmaan. Peräöljyt aattelin sillä vaihtaa, kun on vissiin vaihdettu vuonna 1992. Perän päällä näyttää olevan tomussa jälki, että on joskus vissiin vuotanut jostain, mutta ei näytä tuoreelle. On kai tuo jossain vaiheessa valmis. Valohommaan tein kysymyksen pikkukysymyksiin 3.10.
Ongelma 4 Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8770 : 03.10.2015, 03:44:15 »
Missähän voisi olla vika, kun jarrua painaa niin kaikki päällä olevat valot välähtää sillä hetkellä, kun jarrupolkimeen koskee. Autona volvo 240 vm-88. Olen käyttänyt takalampuista kaikki polttimon pitimet irti, liittimet irti ja katsonut maakohdat. Ajovalojen liittimet käytin myös irti, sulakerasian tarkastin ja käytin jarruvalojen, parkkien ja ajovalojen sulakkeet irti, enkä huomannut mitään ihmeellistä tai vikaa. Ite mietin vielä, että voisiko vika olla jarruvalokatkaisiassa, perävaunupistokkeessa. Perävaunupistokkeen katsoin, ei näkynyt hapettumaa, mutta hiekka/savipölyä oli jonkin verran kertynyt tai sitten voisiko lisämittareiden kytkennät aiheuttaa välähtämisen, tosin kaikkien kolmen mittarin virta on otettu sulakkeesta nro:13 mistä volttimittarin alkuperäisessä asennusohjeessa on mainittu ja mittareiden valaistus on otettu keskikonsolin valolle menevästä johdosta.
Tuon jälkeen olen vielä pessyt perävaunupistokkeen jarrukliinerillä ja rasvannut aseöljyllä. Jarruvalokatkaisijan vaihdoin tiistaina ei vaikutusta. Pikkuserkku ehdotti, että maavika jarruvalokatkaisijassa ja ite mietin joko akkua tai virtalukon pohjaa. Virtalukonpohjaa veikkasin sillä, että lauantain kylillä istuessa jossain vaiheessa käytin virtoja pois ja laitoin sitten takaisin siihen asentoon missä pitäisi mankan lähtä päälle niin ei tapahtunut mitään ja käytin virtoja pois ja takaisin niin rupesi toimimaan. Ekaa kertaa kyllä teki noin. Sunnuntaina sitten epäilin vähävirtaisuutta, kun aamulla mökiltä starttasin niin vähän sahautti niin nopeusmittarin neula kerkes nousta johonki 50km/h ja sitten lähtikin käyntiin.
