Futurez  Kulkukoira

Etu- ja jälkikäyttö - onko hyötyä turbodieselille?

  • 20 Vastauksia
  • 5290 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14969
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Etu- ja jälkikäyttö - onko hyötyä turbodieselille?
« Vastaus #15 : 22.09.2015, 15:08:50 »
Oikeasti kovilla pakkasilla tomattia kannattaa lämmittää ennen ajoon lähtöä... ei vaihda oikein ennenkö lämpiää.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Etu- ja jälkikäyttö - onko hyötyä turbodieselille?
« Vastaus #16 : 22.09.2015, 15:17:14 »
Oikeasti kovilla pakkasilla tomattia kannattaa lämmittää ennen ajoon lähtöä... ei vaihda oikein ennenkö lämpiää.

Nimenomaan tomaattia, koneen kannaltahan parempi on lähteä heti ajamaan mutta kevyellä kaasujalalla.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Etu- ja jälkikäyttö - onko hyötyä turbodieselille?
« Vastaus #17 : 22.09.2015, 20:46:21 »
ja se vaihtamiskohdan siirtyminen kovemmille kierroksille on uudemmissa ihan ohjelmoitu juttu... vaikkei se terveeltä kuullostakaan.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14969
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Etu- ja jälkikäyttö - onko hyötyä turbodieselille?
« Vastaus #18 : 22.09.2015, 21:28:14 »
ja se vaihtamiskohdan siirtyminen kovemmille kierroksille on uudemmissa ihan ohjelmoitu juttu... vaikkei se terveeltä kuullostakaan.
mulla tekee 2004 xc tuommosen kylmänä jos pihassa anna d päällä seistä vaan lähtee ajaan vaihtaa yklseltä vasta neljässä tonnissa sama kakkosen kanssa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Etu- ja jälkikäyttö - onko hyötyä turbodieselille?
« Vastaus #19 : 22.09.2015, 21:35:11 »
Ilmiö tuli ojelmoituna samaan aikaan kun saastevehkeet. Selittävät jären vastaista (kylmä kone, isot kierrokset) toimintaa niiden nopeammalla lämpenemisellä. Ainakin koko 2000-luvun mun kärryt ovat tehneet samaa.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Etu- ja jälkikäyttö - onko hyötyä turbodieselille?
« Vastaus #20 : 02.10.2015, 20:55:21 »
Tiistaiaamuna oli klo 7.30-8.00 näillä korkeuksilla enää +3-4 astetta.
Niinpä Volleni löi jo webaston automaattina päälle! Hhrr, kohta tulee talvi.


 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron