Ei kai niiden päästöjen pussiin kerääminen ole ollut mahdotonta ennenkään? Toki kaasujen tilavuus on suuri ja varmaan aika iso säkki pitäisi olla perässä että saa kerättyä kaikki kaasut ajosyklistä?
Hm.... Nyt et kyllä ole hajullakaan siitä pakoputkesta tulevan kaman määrästä!

Kuvitellaan, että minulla on ahdettu vinokone, jonka ahdot ovat ns. nollat sylinteristä mitattuna.
2319cm
3/2=11595cm
3 ~1,1595L (puolet sylintereistä tekee kierroksella imutahdin)
Kuvitellaan, että koneen keskikierrosluku on minulla 3500rpm ja kiihdytän sataseen sen 8 sekuntia.
1,1595 * 3500 = 4 058,25 Litraa
Ja sen 8 sekunnin aikana noita litroja tulee 8 * 4 058,25 = 32 466L mikä tekee vain 32 kuutiometriä normaalipaineessa pelkästään imetystä ilmasta, tähän ei ole lisätty palamistuotteita eikä lämpölaajenemista.
Tässä hitusen miele
tmkuvaa minun autostani takaa katsottuna kevyehköstä kiihdytyksestä talvella, jolloin saa parhaan käsityksen pakoputkesta tulevan kaman määrästä....
https://www.youtube.com/watch?v=U5xDJnP7YvI
Mutta kiistän ehdottomasti pätemättömänä tuon oton kommentin tuosta autoon mahtuvista päästömittauslaitteista.
Asian voi ratkaista teknisesti monellakin tavalla, sillä taakse saa auton, johon päästömittauslaitteet mahtuvat ja väliin saa putken/letkun.
Toisaalta, miten oikeassa jarrupenkissä ei sitä moottoria pystyisi kiusaamaan täsmälleen oikealla tavalla, mikä vastaa kadulla ajamista?

Kysymyshän on lopultakin vain sen penkin säätämisestä?