Ja tämän takia minulla onkin ysissä EBC Greenstuffit
Minulle kun se vanteiden värjääntyminen ei meinaa mitään, niin en viitsi maksaa €47,- kitisevistä jarrupaloista, joten menen muilla merkeillä.
Takapalat maksoivat asennustarvikkeineen parisen kymppiä, joten hoitavat hommansa.
Tänään nousin motivaatio-montusta pöndeltä tultuani ja vaihdoin takapalat. Kuskin puolelta lopussa sisäpuolelta, joten kuskin takasatulan sisempi mäntä hitusen jumittelee, sillä muutoin olisin päässyt renkaan vaihtoon asti kevyesti (2mm pintaa).
Herkistelty männät ja liki parisen tuntia tuhrattu kaikkineen koko hommaan jarrulevyjen ruosteiden vasartamisen mukaan laskien.
Näyttää sille, että menen hakemaan uudet takasatulat molemmille puolille!

Sytkä-karttaa on ihmetelty tässä kelien lämmetessä ja jänniä havaintoja tehty!
Sama ilmiö havaittu myös lastuttamassani bensa-turbossa AW71L vaihteistolla.
Vauhti nousee tasaisesti, mutta kierroslukumittari ei! Eli hidastuu siinä 3500-3900rpm välissä kiekkamittarin nousunopeus.
Bensa-vehkeessä ennakon nostaminen em. alueella aiheuttaa kilinää, mutta wiina-koneessa ei, joten ennakon nostaminen auttaa asiaan, sillä wiina-koneessa kiekkamittari nousee +4000rpm jälkeen niin kiukkuisesti kuin se voi 0,9 baarin ahdoilla ylipäätään nousta.
Lopultakin näyttää sille, että wiina-koneen sytkä kartta on hyvin erilainen kuin bensa-koneen ja siksi wiina-koneella saavuttaa paremman suorituskyvyn 0,9 baarin ahdoilla, kuin bensalla baarilla (inan isommalla ahtimellakin varustetulla).
Epäilisin asian johtuvan 60-luvun perujen kansi-suunnittelusta ja oktaani-luvusta....
Ps. katselin kaipallen vanhan moottorini kantta ja meinasin, että viempä sen pako-venttiilien suurennukseen ja porttaan sen vieläkin "kevyemmin" kuin se oli tähän asti jyrsitty.

Wiinamäen-miehet kun saavat savua sylinteriin ahtamalla ihan niin paljon kuin haluavat, mutta suurin vaikeus on poistaa se sieltä pytystä!
