Hieman hienosäätöä leima-sedän tämän vuotiseen tapaamiseen liittyen.
Jopa hieman enemmän, kuin leima-setä on pyytänyt, vaikka pyydetty reikä oli paikattu jo aikaisemmin.

Huomattiin nimittäin toinen ruostevaurion alku (melkein reikä) helmakotelosta n. 40cm edempänä kuin ihan ehta reikä oli, koko roska sahan alle ja uusi paikka ja kemppi-liimaa perään.
Jännittävintä tässä on se, että tämä volvo on ensimmäinen auto, joka ruostuu koteloiden sisältä, antamatta merkkiäkään ulos ennen reiän muodostumista. Joten tämän kesän tutkimuskohde on kotelot, endoskoopilla kuvaillen.
Mitä!?
Volvo ruostuu puhki vasta 21 vuoden kuluttua valmistuksesta! Ei ole laatukaan, kuten ennen!

Sentään ooppeliksi ei volvosta ole, edes yrittämällä, joista minulla on myös runsaasti kokemusta (3 auton ruostevauriot).

Nyt kun Fluid F:t ova olleet laatikossa muutaman tuhannen kilometrin ajan, on vaihtotapahtuma saavuttanut napakkuutta, jollaista ei ATF320:lla saa koskaan.
Taidan vaihtaa tuossa pikapuoliin ölpät taas motox dextron II/IID versioon, jollaisella ajelin viimeiset metrit edellisellä AW71:llä ja joka toimii tuossa Aisin-Warnerissa moitteettomasti pikkaisen piristetyn vinokoneen perässä, toisin kuin ATF320.
Vakion vinon wiinakoneen perässä (FT tehot) ATF320 palvelee varmasti 2/3 AW:n normaalista kestosta ilman avosandaalia hienosti, mutta avosandaalin keralla ajettaessa tilanne on täysin toinen.
Moottori pelaa hienosti ja "hitusen" olen taas sytkäkarttaa hieronut siitä suurimman väännön kohdilta 50-100% kuormilta. Onneksi ahdin spoolaa vasta siinä 2500/3000rpm kohdalla, josta veto on niin kuikkuista kuin voi olla, sinne rajoittimeen asti. Jos ahdin spoolaisi yhtään alempana, olisi laatikko kerta vedosta entinen!

Viimeisen reissun (hankasalmi) wiinan kulutus oli avosandaalista huolimatta 51,4L/363km (kuskin kulutusta ei mitattu). Siedettävää, muttei ihan niin hyvä kuin halua olisi...
