Autoracing  KL-varaosat

Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006

  • 88 Vastauksia
  • 26516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #30 : 20.11.2015, 21:37:53 »
Toivotaan, että homma ratkeaisi!

No siis en tiedä henkilökohtasesti miten paljon noilla "litkuilla" on eroa keskenään, mutta otin kuitenkin tavaksi heti auton ostettuani laittaa tankkiin 98. Tuskin teho puolella mitään eroa huomaa noiden välillä, todennäköisesti sisuskalut koneessa pysyy paremmassa kunnossa ellen ihan väärin oo ymmärtäny?
Ahdetuissa kyllä saattaa jo huomata tehossa. Etanoli saattaa jotain osia kyllä syövyttää, mutta en usko että siinä suurta ongelmaa on. Vettä se ainakin kerää enemmän jos pitkään on auto seis.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #31 : 22.11.2015, 11:18:17 »
Vakio T5 hyväksyy 95:n ongelmitta mutta kulutus kasvaa juuri sen verran että kustannusetua ei pääse syntymään. Tehokin putoaa hieman. Sen sijaan lastutettu T5 ei tykkää 95:stä pääsääntöisesti. Ei silti pitäisi nakuttaa mutta jos tekee vähänkään sen suuntaistakaan niin 98:a tankkiin.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #32 : 22.11.2015, 12:58:50 »
Vakio T5 hyväksyy 95:n ongelmitta mutta kulutus kasvaa juuri sen verran että kustannusetua ei pääse syntymään. Tehokin putoaa hieman. Sen sijaan lastutettu T5 ei tykkää 95:stä pääsääntöisesti. Ei silti pitäisi nakuttaa mutta jos tekee vähänkään sen suuntaistakaan niin 98:a tankkiin.
Nakutusanturi esti sen nakuttamisen, ja siitä johtui se ahtojen heijaaminen. Näin käsitin samppasportin mekaanikon puheista. Täytyy nyt vielä ajaa toinenkin tankillinen 98 ja kattoa palaako vika missään muodossa.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #33 : 07.12.2015, 15:19:21 »
Mitäs kertoo vikakoodi: 

603D

-Turbosäädin
-Signaali liian alhainen
-katkonainen

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #34 : 08.12.2015, 18:58:31 »
TCV:hän (= Turbo Control Valve) vaihdettiin joten syy ei ole siinä ellei johdoissa/liittimissä ole vikaa. Eli veikkaus on että auton oma ahtopaineanturi on kyseessä. Se on kyllä harvinaisempi vika ainakin mutuna sen perusteella mihin olen foorumeilla törmännyt. Joku viisaampi (= Volvoja korjaava asiantuntija) varmaan voi antaa lisävalaistusta tuohon koodiin.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #35 : 08.12.2015, 20:59:44 »
Osaatko sanoa, mitkä on tyypillisimmät oireet kun tuo ahtopaine anturi on viallinen? Tuo vikakoodi siis tuli sen jälkeen kun tcv venttiili vaihdettiin. Ja tuo koodi huomattiin viimeisimmässä huollossa.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #36 : 08.12.2015, 21:04:27 »
Pitäs jonku testata ja ajaa toi, sellai jolla olis samanlainen auto. En tiiä millanen tuon pitäs olla, mutta mun mielestä joskus tuntuu, että vääntöjä puuttuisi. Osakaasulla.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #37 : 08.12.2015, 21:32:01 »




Tuossa on vielä samppasportin työseloste.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #38 : 08.12.2015, 22:32:20 »
Omassa autossa ei ole ollut tätä vikaa (FPS oli) mutta epäilen että oireilee hyvin samaan tapaan kuin TCV-vika tai FPS. Kun moottorinohjaus ei saa oikeaa anturidataa, se säätää ahtopainetta väärin perustein ja saattaa mennä johonkin safety-modeen ja pudottaa äkisti ahdot pois. Erillinen ahtopainemittari antaa paljon lisätietoa ja apua vastaavassa tilanteessa.

Ei siinä oikein ole mitään muuta mikä voisi aiheuttaa moisen ellei nyt sitten kampikammion huohotinsysteemi ole hajoamassa. Tuo vikakoodi vaan ei tue tätä lainkaan vaan viittaa nimenomaan johonkin osaan ahtimen ohjauksessa. TCV on vaihdettu ja ahdin ja siihen liittyvät palikat ovat kunnossa - ainoa mitä on jäljellä on ahtopaineanturi.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #39 : 08.12.2015, 22:54:15 »
Täytyy vielä tuo ahto anturi vaihtaa. Jos sillä ei korjaannu, niin liike saa ohjelmoida vakioksi. Jos sillä selviäsi onko ohjelmassa vikaa. Lupasivat tuon tehdä veloituksetta. Tässä jo mennyt rahaa abaut 1000e vian etsintään ja itse kun olen tarkka laitteista, että toimii kuten pitää niin ärsyttää tälläinen. Kiitoksia erittäin paljon vastauksista, eiköhän tämä vielä iloksi muutu  :D
« Viimeksi muokattu: 08.12.2015, 22:56:08 kirjoittanut Dotzki »

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #40 : 09.12.2015, 14:46:28 »
Täällä tarinaa MAP (Manifold Pressure sensor) vaihdosta:
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?174810-How-to-replace-MAP-Sensor

Kyseessä on siis anturi joka mittaa ahtopaineen ja imuilman lämpötilan. Kannattaa lukea erityisesti Tmtalpeyn kommentit tarkkaan, mies on kävelevä Volvo-tietopankki. :)
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #41 : 09.12.2015, 21:09:10 »
Noniin pistin skruvatista tilaukseen ko osan. Ei alkuperäinen. Tuo oli 60e. Alkuperäinen olisi noin 130e.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #42 : 11.12.2015, 21:06:07 »
Nyt on vähän vertailua tehty. Pesin V50 ja iskin talliin, kunnes tulee nelivedolle jotain käyttöä  ;D  V40 T4 (2002) otettu ajoon. Niin huomaa, että tää V40 vääntää enemmän. Vaikka ei numeroiden mukaan pitäisi. No toivottavasti tuo ahtopaine anturi korjaa tilannetta. Sitä en tiedä millainen näiden moottoreiden luenne pitäisi olla.

Poissa Dotzki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • Volvo V40 T4 ph2
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #43 : 27.03.2016, 16:46:05 »
Vielähän tuo välillä nykii. Tällähetkellä saattaa kerran pari nykäistä ja sitten lähtee vetämään kunnolla. Nykäisyt (ei kovin terävät) tulevat siinä 3000rpm kohdilla. Joskus ei nyi ollenkaan. Tosiaan map anturi myös vaihdettu.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 T5 awd arpoo kiihdytyksissä vm2006
« Vastaus #44 : 27.03.2016, 23:36:40 »
Tuo saattaa olla ominaisuus joka johtunee moottorinohjauksen oppimisesta ajotyyliin tai sitten lämpötilasta. Tai sitten siinä viriohjelmassa on joku pikku bugi. Ei välttämättä ole mikään mihin kannattaisi pahemmin uhrata vaivaa... Vaikuttaako luistoneston kytkeminen pois päältä mitenkään?
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

 

Elekma  Autoracing