RallyBaron  Samppasport

240 DL 1987

  • 35 Vastauksia
  • 11256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: 240 DL 1987
« Vastaus #30 : 10.07.2016, 22:00:15 »
"Sinikka" on saanut pientä päivitystä kesäloman sadepäivien aikana. Mittaristoon on kertynyt pari gaugea lisää. Öljynpaine- ja öljynlämpötila-anturi puuttuu vielä. Ne voisi asentaa paikoilleen seuraavan öljynvaihdon yhteydessä, jos vaan löydän siihen mennessä oikeat anturit joistain. Lisäksi ulkolämpötilamittari antaa jostain syystä noin 8 astetta liian suuria lukemia. Vika ei liene anturissa, sillä kokeilin mittaria kahdella eri anturilla. Pitää ottaa jonain päivänä vielä irti ja tarkistaa kytkentä. Tämän nimenomaisen mittarin takana on melkoinen haaroitussätös, sillä mittarivalot ja virrat on haaroitettu siellä laattaliittimien haaroittimilla. Siinä miyttarissa itsessään ei taida muistaakseni olla mitään kalibrointiruuvia. Alin mittari on kierroslukumittarki, jonka kytkentä on helppo: mittarin takaa löytyy valmiina puha-valkoinen johto, jonka päässä on laattaliitin. Pitää vaan valmistaa lyhyt johto mittarilta tähän valmiiseen johtoon. Kaikissa mittareissa on erillinen valaistus, jonka säätö toimii kojetaulun vasemmasta reunasta löytyvällä dimmer-säätimellä.



Asensin myös viime talvena löydetyt vanhat Bosch-sumarit (toivottavasti ne ovat nyt hyväksyttyä tyyppiä) paikoilleen. Asensin konehuoneeseen releen ja erillisen sulakkeen, jotka eivät nyt ole täydellistä pussihousumallia.







Otin valon kytkimen virran sulakerasiasta sulakkeen 3 (sumarit + lisälaitteet) takaa lattaliittimen haaroittimella. Näin ollen valot voi kytkeä päälle vain ajovalojen ollessa päällä. Kaikki johdot on tehty käsityönä eristämättömillä päätteillä, joiden kiinnitykset varmistin vielä juottamalla.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 DL 1987
« Vastaus #31 : 10.07.2016, 22:13:06 »
mä oon ottanut aina parkeilta niin sumarit toimii myös kun pelkät parkit päällä ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: 240 DL 1987
« Vastaus #32 : 10.07.2016, 22:16:07 »
mä oon ottanut aina parkeilta niin sumarit toimii myös kun pelkät parkit päällä ;)

Mistä kohtaa saa kätevimmin kytkettyä?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 DL 1987
« Vastaus #33 : 10.07.2016, 22:34:02 »
tossatapauksessa kun rele on sulla tossa niin vaikka suoraan vasemman parkkilyhdyn takaa ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: 240 DL 1987
« Vastaus #34 : 26.07.2016, 21:31:06 »


Asensimme eilen sensoreita paikoilleen. VDO:n öljynpainesensori sisältää sekä paineen mukaan muuttuvan säätövastuksen, että mittaritaulun varoitusvalon kytkimen samassa paketissa. Anturin sijainti on hieman hankala lohkolämmittimen komponentin alla ja sen joutuu asentamaan vinojen holkkien avulla sopivaan suuntaan.



Öljynlämpötila-anturi asennetaan öljypohjan propun paikalle.



Tein johtosarjan vihreästä (öljynpaine) ja ruskeasta (öljynlämpötila) 0,75m2 johdosta, ja yritin tehdä johdoista juuri oikean mittaisia. Päätin johdot alkuperäiselllä tavalla eristämättömillä päätteillä ja varmistamalla liitokset juotoksilla. Suojasin johdot vielä liimallisella sukalla ja sidoin samaan pakettiin moottorin johtosarjan kanssa.



No nyt on sitten autossa tämmöiset lelut. Mukavaa ja kiireetöntä harrastusta näin loman loppuvaiheeseen.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2016, 22:03:19 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: 240 DL 1987
« Vastaus #35 : 12.07.2017, 20:17:30 »
Sinikka saa uuden lämmittimen puhaltimen.



Epäonnistuin noiden kumikiinnikkeiden kanssa, ne kun ovat vietävän hankala pujottaa reikäänsä. Yksi meni jo poikki, ja jouduin tilaamaan lisää. Niitä odotellessa pesin kaikki osat huolella. Joka tapauksessa puhaltimen ripustaminen kannattaa tehdä huolella, sillä koje on jo alkujaan hieman äänekäs, etenkin asennossa 2 tai enemmän.


« Viimeksi muokattu: 12.07.2017, 20:19:29 kirjoittanut LaitinenP »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo