KL-varaosat  Race.fi

V70 mk1 vm2000 vakionopeudensäädin

  • 3 Vastauksia
  • 1822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Autohullu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
V70 mk1 vm2000 vakionopeudensäädin
« : 22.11.2015, 22:13:39 »
Vakionopeudensäätimen resume-toiminto on out. Kaikki muu toimii vehkeessä ihan hyvin. Ilmeisesti kyseessä on kontaktivika tms. Minkälainen projekti viiksen purkaminen on, kannattaako yleensä vai hankinko suosista uuden tilalle. Kyseessä on vm2000 auto, onko esim -99 mallisen vakionopeudensäädin yhteensopiva. 99 vs 00 autoissa on kai aika lailla eroavuuksia sähkölaitteissa?

Ex: Mazda 323 Bg, Sunny N13,  Civic Lsi, Subaru Legacy STW 1.8, Ford Ka, BMW 520i e39, M-B C220 Cdi, BMW 116i e87, Skoda Superb mk1, BMW 520i e60, Ford Mondeo STW mk3, Volvo S40 1.6 Basic, Audi A6 2.4a, Audi A3 Quattro 3.2 DSG, Volvo V50 1.8 Kinetic, Hyundai IX35 1.6 Classic, Ford Focus 1.4 , Opel Vectra STW 2.8 V6 Tbo, Opel Astra GTC 1.6 Tbo, Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Flexifuel,  Volvo V70 2.4 Classic, V70 2.4 mk2., V50 T5a Summum, BMW 520dA, Volvo 240 2.0 DL, BMW 320d Xdrive, Volvo XC60 D5 Summum V60 BiFuel, i30N Fastback,  Ford S-Max, V60 D2  pakut: Citroen Jumper, Transit 280M, 300L, 300M x2, Sportsvan, Vito 111CDi,  Vivaro, ProAce x2, Trafic 1.6 x2, Trafic 2.0dci x2

Poissa are81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk1 vm2000 vakionopeudensäädin
« Vastaus #1 : 23.11.2015, 12:55:43 »
Moro,

Itsellä kanssa prakaili vakkari. Syynä viiksen juuresta murtuneet johdot. Ensiapua sai korjaamalla johdon tinaamalla ja kutistesukalla. Tuo viiksen sarana on kyllä sellainen kohta ettei korjaus todennäköisesti tule kestämään kauan, vaan johto katkeaa vierestä. Korjaus kun väkisin jäykistää johtoa.

Viiksi lähtee irti helposti (ohjauspylvään muovit irtii ja itse viiksi kahdella ruuvilla kiinni). Johdot liittimellä. Viiksi periaatteessa kai on purettavaa mallia (takana kansi kiinni muovikynsillä viiksen kotelossa), mutta itse en saanut avattua kohtuuttomalla väkivallalla. Ei ollut myöskään uutta viikseä käsillä joten näin parhaaksi olla väkisin avaamatta. Skandixilla viiksi posteineen noin satasen. Väittää Volvon osanumeroksi 9162455 ja soveltuvuudeksi 1-koppaiset C/S/V70:t.

Oma siis petti tuosta viiksen suojakumin alle jäävästä johtolenkistä.

Tuolla Volvon osanumerolla tuntuu löytyvän muualtakin ja varmaan mm. purkaamoista.


Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 mk1 vm2000 vakionopeudensäädin
« Vastaus #2 : 23.11.2015, 13:03:20 »
Suurin ero on vuosimallien -98 ja -99 välillä. Mallivuoden 1999 autoihin tuli can-väylä, joskin vain osaan ohjainlaitteita.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 mk1 vm2000 vakionopeudensäädin
« Vastaus #3 : 25.11.2015, 10:13:54 »
Meikäläiseltä vapautuu can-väyläisiin sopiva vakkari-viiksi tässä lähiaikoina. Muutaman kuukauden ajettu _uusi_ viiksi. - Tuli huomattua tuo ero kun -98 Tdi:ssä ei valojen vaihto tällä _uudella_ toiminut.
"If I die... I die..." <- joku

 

Autoracing  KL-varaosat